Gå til innhold

Mest driftsikre bmw


Erviksen
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Du burde understreke at dette er din subjektive mening, siden det meste av det du ramser opp her ikke henger sammen med virkeligheten.

Da får du som har så god peiling forklare oss hvorfor jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Da får du som har så god peiling forklare oss hvorfor jeg tar feil.

Du burde backet opp påstandene dine med f.eks. statistikk i utgangspunktet. 

Større logiske brister ellers, derfor får det stå som din egen subjektive mening.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er de logiske bristene?

Hvis du mener jeg tar feil- og det gjør jeg mange ganger, og kan jeg være enig med deg om at jeg har tatt feil, så skal jeg ta selvkritikk, men du burde i det minste giddet å forklare hva som er feil, og helst hatt referanser. Ikke bare slenge ut vage påstander som det er vanskelig å forholde seg til.

Så klart er det mine subjektive meninger, jeg har ikke prøvd å late som noe annet, og diskuterer på lik linje som alle andre i denne tråden.

Jeg forstår ærlig talt ikke hva som er problemet ditt, uten at du går mer i detalj.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 1990mod E34 525i 24vent. Motor uten Vanos. Motoren virket atom-sikkert. Måtte bytte coilene (kjent svakhet) og toppdekselpakninger, men ellers gikk motoren. Solgte den ved 280000km og motoren brukte nesten ikke en dråpe olje. Den begynte å rasle litt i registeret når man hadde kjørt langt, men det var vist litt normalt på disse.

Så ja jeg kan være enig i at den første utgave M50 var veldig bra så lenge man ikke kjørte tom for kjøleveske, men der er det få motorer med alu-topp som tålte.

 

Ellers vil jeg påstå at den gamle M10-motoren er den desidert mest driftsikre motoren. Samme blokk som ble bruke i Formula1 :-)

Utrolig enkel konstruksjon, men vellykket. Registerkjede. Hydr. kjedestrammer. Overliggende kam. Solex/Weber-forgasser eller J-tronic inspr. Hadde en 1984 E30 318iA. Dønn solid motor som startet i uansett vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hawkon88 skrev:

Jeg forstår ærlig talt ikke hva som er problemet ditt, uten at du går mer i detalj.

CrZyWiz sin spesialitet er å hetse alle brukere som kritiserer BMW-motorer. Selv folk som nevner et N47-registerras i en bisetning får så hatten passer av dette trollet.

Forresten...E53 3.0i har aldri hatt problemer med automatene, det gjelder 3.0d :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, CrZyWiz skrev:

Du burde understreke at dette er din subjektive mening, siden det meste av det du ramser opp her ikke henger sammen med virkeligheten.

Det er jo sant.

Luftfjæring, automatkasser, girkasse på 3L, M57 med swirlflaps, M62 med vanos og reg. kjede (skinner, strammer), 3l bensin med veivhusventilasjon, toppdekselpakning, pakning til oljefilterhus etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Werther skrev:

Forresten...E53 3.0i har aldri hatt problemer med automatene, det gjelder 3.0d :wink: 

Helt riktig, og disse kassene var laget av GM. Når man senere gikk over til ZF så ble alt så mye bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Hawkon88 skrev:

Så hva er de logiske bristene?

Hvis du mener jeg tar feil- og det gjør jeg mange ganger, og kan jeg være enig med deg om at jeg har tatt feil, så skal jeg ta selvkritikk, men du burde i det minste giddet å forklare hva som er feil, og helst hatt referanser. Ikke bare slenge ut vage påstander som det er vanskelig å forholde seg til.

Så klart er det mine subjektive meninger, jeg har ikke prøvd å late som noe annet, og diskuterer på lik linje som alle andre i denne tråden.

Jeg forstår ærlig talt ikke hva som er problemet ditt, uten at du går mer i detalj.

Jeg kommenterte på grunnlag av at du burde støtte påstander med kilder, slik som danske-Fredrik gjør i slike diskusjoner. Uten dette, er det subjektiv synsing som ikke hever kvaliteten på dette forumet.

Logiske bristen er at disse X-modellene du henger ut har det meste av patenter til felles med sine 3 og 5 søsken, Derfor blir det feil å henge ut disse. 

Det du nevner her er ikke større feil, som gjør de aktuelle modellene mer utsatt en hvilken som helst annen bil\motor. Igjen, det hever ikke kvaliteten, og bidrar bare til utvikling av disse "ryktene" som alle har hørt, men ingen vet noe om.

 

11 timer siden, Werther skrev:

CrZyWiz sin spesialitet er å hetse alle brukere som kritiserer BMW-motorer. Selv folk som nevner et N47-registerras i en bisetning får så hatten passer av dette trollet.

Forresten...E53 3.0i har aldri hatt problemer med automatene, det gjelder 3.0d :wink: 

Tror igrunn kommentaren din sier det meste om deg selv, så trenger ingen videre forklaring. :) 

11 timer siden, DanielStance skrev:

Det er jo sant.

Luftfjæring, automatkasser, girkasse på 3L, M57 med swirlflaps, M62 med vanos og reg. kjede (skinner, strammer), 3l bensin med veivhusventilasjon, toppdekselpakning, pakning til oljefilterhus etc.

Statistisk sett, hvor utbredt er dette? Og er det over eller under normalen?

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Statistisk sett, hvor utbredt er dette? Og er det over eller under normalen?

Swirlflaps er et kjent problem på tidligere utgaver av M57. M62 er det ganske mange som har hatt problemer med kjedet pga skinnene er laget av plast og tåler mindre enn M60 sitt. I tillegg så har jo begge de to et kjent problem med at boltene til oljepumpen løsner. I tillegg så er jo Vanos på M62 (blant annet) et vanlig problem. 

M54 har også et kjent problem med at veivhusventilasjonen går tett, det vil over tid medføre at toppdekselpakning kan blåses og da vil olje lekke ut der. I tillegg så er det heller ikke en ukjent sak at de motorene kan begynne å lekke olje fra oljefilterhus pga pakningen mellom den og blokk blir dårlig. Også er det jo bunnpannepakning.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CrZyWiz skrev:

Jeg kommenterte på grunnlag av at du burde støtte påstander med kilder, slik som danske-Fredrik gjør i slike diskusjoner. Uten dette, er det subjektiv synsing som ikke hever kvaliteten på dette forumet.

Dette er, etter mitt syn, en slitsom holdning som senker manges motivasjon til å bidra på et forum.

Den gode gamle "ikke tro alt du leser" gjelder vel fremdeles, i dagens samfunn. Er det ikke rom for subjektive påstander? Du kunne derimot hevet standarden med å underbygge hans påstander.

Samtidig - du og jeg hever vel ikke akkurat kvaliteten med disse to-tre innleggene. Livet er ikke bare burde burde... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt noen har mer vett enn meg, jeg som trodde det var bensin 6eren som hadde dårlig kasse.  

 

Statistikk av spesifikke feil er ikke så interessant for meg. Dessuten er det nok ingen pålitelige kilder som kan levere slik statistikk.

Så for all del, du må gjerne tro at statistikk er fint, men for meg er det viktigst HVA problemene er, og hvilke konsekvenser de kan gi.

Feks tett oljehusventilasjon er ikke verdens undergang, men swirlflaps kan føre til havari.. For meg er da en m54 med statistisk sett flere tette veivhusventilasjoner en bedre motor enn m57, fordi m57 kan havarere pga dette, men det betyr ikke at m57 er en dårlig motor.

@CrZyWizSå får vi håpe at du kan slutte med den trollingen din og heller bidra positivt enn å stadig kverulere.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Godt noen har mer vett enn meg, jeg som trodde det var bensin 6eren som hadde dårlig kasse

@CrZyWiz

Det finnes fårlige automatkasser på bensin sekserne også. E60 520ia med zfhp19 kassa er en trøblekasse. Denne sitter på flere bensinere og også i X modeller. Den ble mest brukt i perioden 2003-2007. 525d har hp25 eller hp27 ksssa (usikker på hva den heter). Og denne er noe bedre. Helt bra ble det derimot ikke før faceliftmodellene 08 på e60 og 09 på e90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Werther skrev:

 

Forresten...E53 3.0i har aldri hatt problemer med automatene, det gjelder 3.0d :wink: 

Ganske sikker på at min onkel med en 2001 e53 3.0i var uenig når kassa hans raste. Han har hatt den neste siden den var ny og drar sjeldent henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Evopower skrev:

Det finnes fårlige automatkasser på bensin sekserne også. E60 520ia med zfhp19 kassa er en trøblekasse. Denne sitter på flere bensinere og også i X modeller. Den ble mest brukt i perioden 2003-2007. 525d har hp25 eller hp27 ksssa (usikker på hva den heter). Og denne er noe bedre. Helt bra ble det derimot ikke før faceliftmodellene 08 på e60 og 09 på e90.

Man har vel dårlige kasser, også har man GM-dårlige kasser :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, DanielStance skrev:

Man har vel dårlige kasser, også har man GM-dårlige kasser :P 

Er derfor jeg har manuell, og hvis jeg skal ha automat så skal det være Ford US full size kjøretøy. Hadde det og makan til solide saker! GM sine kasser var laget av sagflis i forhold (les g30 vans) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...