Gå til innhold

TommyFF sin E34 540i!


TommyFF
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått kjøpt meg en E34 540i, og jeg gleder meg til å få fikset opp i denne med årene som kommer.

Flere her inne vil nok kjenne denne igjen da den tidligere gikk med kompressor, manuell kasse og grommere felger,  og den har også en annen tråd her inne. 

 

Hittil har jeg bestilt følgende: 

* Nytt ratt som avbildet. Rattet som sitter i nå er av samme type trekt i alcantara, noe jeg personlig ikke er så fan av. 

* Oljefilter, luftfilter, pollenfilter, tennplugger, olje til diff, olje til motor og bremseveske. 

* Splitter nye og originale M-speil slik som avbildet. Summen for disse var helt hinnsides, men jeg "må" ha de. 

Planene er mange, og det er mye dilldall som kommer til å bli kjøpt inn. Jeg har begynt å skrive innkjøpsliste, og den vokser for hver dag som går :P 

Jeg satser på en god og ryddig tråd, og setter pris på alle som ønsker å bli med meg på reisen mot 1stk strøken E34 :D 

IMG_3181.JPG

IMG_3183.JPG

IMG_3184.JPG

IMG_3185.JPG

IMG_3186.JPG

IMG_3187.JPG

IMG_3166.JPG

IMG_3175.JPG

IMG_3219.PNG

Endret av TommyFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt gratulerer med grom e34 .

Og ja jeg husker hvordan den var og grom som fy.

Men godt at sånne personer som deg velger å "rydde" opp i gamnalt rot og får den på veien igjen.

Og når enn kjøper et sånt type prosjekt ,ser enn først hvor mye der er å gjøre.:).

Dette vet jeg alt om da min e34 var noe av samme art.

Det beste tipset her er jo ,ikke bit over for mye ,ta litt og litt ,tilslutt er du i mål og du kan smile fra øre til øre.

Så ja her skal jeg følge med uten tvil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 18.41, sveigis skrev:

Først av alt gratulerer med grom e34 .

Og ja jeg husker hvordan den var og grom som fy.

Men godt at sånne personer som deg velger å "rydde" opp i gamnalt rot og får den på veien igjen.

Og når enn kjøper et sånt type prosjekt ,ser enn først hvor mye der er å gjøre.:).

Dette vet jeg alt om da min e34 var noe av samme art.

Det beste tipset her er jo ,ikke bit over for mye ,ta litt og litt ,tilslutt er du i mål og du kan smile fra øre til øre.

Så ja her skal jeg følge med uten tvil .

Takk for det :D 

Her skal ting tas i tur og orden. Har ingen planer om å noensinne selge denne ( sier jeg nå ), så den skal bare bli bedre og bedre for hver sesong. Nå i starten blir det som nevnt en del småtteri, også er egentlig planen å bare kjøre og nyte. Til vinteren igjen blir den jo parkert, så da begynner neste års planer.  

En ting er iallefall sikkert, den har aldri vært så bra som den skal bli i årene som kommer, og jeg gleder meg stort til å begynne.

Setter pris på at du er med å følger tråden, håper den innfrir og at du liker det du ser :) 

Endret av TommyFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du tar ting etterhvert .

Halvveise løsninger er det nok mange som har bare det ikke kommer frem :).

Derfor er det gøy å se at noen tar tak i en e34 og redder den,så dette blir nok bra.

Ser forøvrig at vi har like biler både e34 og e61 .

Fantastiske biler det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sveigis skrev:

Bra at du tar ting etterhvert .

Halvveise løsninger er det nok mange som har bare det ikke kommer frem :).

Derfor er det gøy å se at noen tar tak i en e34 og redder den,så dette blir nok bra.

Ser forøvrig at vi har like biler både e34 og e61 .

Fantastiske biler det :)

Det er nok det ja. Sikkert mye jeg kan trikse med også, men da blir jeg aldri fornøyd, uavhengig av om det er synlig eller ikke. 

Hadde E61, deretter kjøpte jeg en  F11 som jeg solgte i sommer ( grunnet at g30 var på vei og jeg skulle selge før "alle" skulle det ), og nå har jeg en godt spekket E60 525D LCI i påvente av ny bil. 

5er er tingen for min del, og nyter godt begge jeg har nå. Jeg var derimot på lanseringen av G30 og ble mildt sagt bergtatt av den, så er vel ikke usannsynlig at det blir en sånn etterhvert. Om jeg kjøper ny eller venter på en 1års gammel demobil er jeg enda litt usikker på :P 

Nå er det E34 som gjelder, så får alt annet komme i 2 rekke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ahj skrev:

Se her ja. Dette blir spennende å følge med på. :) Er alt ferdig til vårmønstringen regner jeg med?

Haha! Morsom du mister :P Det er nok en del som er ferdig til da, men den er nok ikke såå annerledes til vårmønstringen tror jeg ( sier jeg nå ). Jeg må begynne å moderere meg så ikke samboeren ikke vekker mistanke :o 

4 timer siden, Super Mario skrev:

Blir gøyt å følge med på dette her :) Lykke til med prosjektet og gratulerer med 540! :D

 

Så hyggelig, tusen takk for det :D 

4 timer siden, viggo E34 skrev:

Flott med flere fine e34 tråder. Liker planene, bare å pøse på med oppdateringer å bilder :)

Tusen takk for det, håper på å få oppdatert en del fremover :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten runde med utvendig vask på jobben idag, og fikk behandlet den med carpro hydro2 bare for å få på noe rask beskyttelse. Jeg får egentlig magesår av å bruke den på vinteren, men det blir å ta den med på jobben en del for litt småting som plager meg fremover,  så da får det bare bli med denne vinteren. 

I tillegg til grundig utvendig vask ble det skiftes olje og oljefilter, og den ble heist opp på bukk for en liten gjennomgang. Jeg har kjøpt inn øvrige servicedeler også, men jeg skal skifte olje og oljefilter hver 10.000km på denne, så tar resten av det ved neste skift. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_3242.JPG

IMG_3244.JPG

IMG_3245.JPG

IMG_3247.PNG

Endret av TommyFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...