Gå til innhold

Fuktsperre bakdør e39


tubbie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Åpnet høyre bakdør til bilen min etter at den har stått i ro en stund, og så at en 10-20 mellomstore gullfisk fint kunne levd i vannet på gulvet her.

Har lest meg såpass opp at jeg skjønner at dette er et vanlig problem på e39, men kan noen vise meg en link til hvor dere kjøper denne fuktsperren?

Har letet gjennom GS, men finner kun pakningen rundt døren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ser ut til at fuktsperren også er lydisolering.

Du finner den i hvertfall på GS slik, om du skulle bestemme deg for å kjøpe ny: Nettbutikk > ETK Delekatalog > Støtfanger/eksteriørdeler > Ljudisolering bak

Delenr for høyre bak på SEDAN er i hvertfall 51488159938

Du får dobbelsjekke selv for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, tubbie skrev:

Aaaah, sweet! Da prøver jeg det :)

De selger vel verktøy til å ta av klips på døren på GS regner jeg med.

Du kan bruke dette settet fra Biltema. Klipsene sitter fast på dørpanelet, og gjør man det riktig så skal man ikke trenge å ødelegge noen. Men det er nok lurt å ha et par i reserve for sikkerhets skyld. Jeg er på ingen måte noen petter smart, men har allikevel greid å demontere 4 dørpanel uten å knekke et eneste klips.

Instruksjonsvideo

Dørklips har delenummer 51411973500

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet selv.  bilen har nå stått 1,5 uke med vifteovn inni for tørking. går sent dette. 

 

hva anbefaler dere og tette bakdørene med?   jeg lurer litt på å skaffe butyl.  eller skal jeg bare gå for tec7? 

 

det bør iallefall bli tett.  jeg orker ikke dette en gang til : ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, space-ace skrev:

hva anbefaler dere og tette bakdørene med?   jeg lurer litt på å skaffe butyl.  eller skal jeg bare gå for tec7? 

Jeg kjøpte ny tørr og ren fuktsperre, rengjorde festepunktene på døra og festet alt sammen igjen med nytt butylbånd. Link. Ser imidlertid for meg at butylbånd ikke fester så godt på en gammel, fuktig og skitten fuktsperre. 

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Tec7 på min fuktsperre, testet dagen etterpå med hageslange og vannet rant ut i kanalene på døren slik det skal gjøre å ikke inn i bil.

Tror nok det er bedre å bruke Tec7 enn det som var orginalt, Tec7'en løsner nok aldri uten at du vil den skal det.

Sto med vifte hos meg ca 1 dag og er nesten tørrt nå, det jeg gjorde var å skru vekk førersete løfte opp teppet å kneppe ut vann som jeg var gal etter for deretter å bruke vifte, men det er ikke helt 100% tørrt ennda så jeg må ta en dag med vifta igjen tenker jeg, men det dugger ikke på rutene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sånn ser det ut i døren min. De to proppene på det ene bildet, er det drenering? Det er jo ikke hull i de.

Alt det svarte henger som støpt bortsett fra to plasser. Bare å bruke tech7 der og la resten være eller må jeg rive hele av?

20170208_162728.jpg

20170208_162720.jpg

20170208_162738.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med Tec7 du.

Hvor var de proppene? Det er propper i gulvet under teppet, men klarer ikke helt å se hvor du har funnet de der.

La Tec7'en stå over natten også tar du en hageslange å spyler ned mot pakningen ved vinduet og ser nede på døren hvor vannet kommer ut, det skal ikke komme ut helt inne med dørtrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...