Gå til innhold

Pass på når dere skal selge bilen deres


ArneR.
 Share

Anbefalte innlegg

Sånne folk e da jammen nok av eundt om, so når eg ska selga køyretøy so ska kjøpar pent få stå ved sidan av meg til eg ha fått pengane på konto, eventuelt ser at han overføre til kontoen min.

Skjønna ikkje korleis folk ha samvittigheit til å driva på slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 5.2.2017 at 13.22, Otis skrev:

Det er ikke noe å passe seg for...!? Påse at man får betalt så er det greit. Omtalte person i artikkelen gav jo fra seg bilen basert på at en person sa at pengene var overført. Hvem i huleste gjør slikt?

 

On 5.2.2017 at 15.36, Reef89 skrev:

Ja kunne ikke vært mer enig med Otis.

ganske mange gjør det faktisk om dere tenker dere om, hvor mange har ikke fått en tlf fra banken sin evnt banken til motparten å fått bekreftet at finansierings bevis er på stell å at penger vil bli ført over så fort kjøretøyet er omregistrert ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stig. skrev:

 

ganske mange gjør det faktisk om dere tenker dere om, hvor mange har ikke fått en tlf fra banken sin evnt banken til motparten å fått bekreftet at finansierings bevis er på stell å at penger vil bli ført over så fort kjøretøyet er omregistrert ? 

Jeg har kun 1 gang kjøpt bil til en verdi over kontant verdi, og det var på den bilen jeg har nå. Og da overførte jeg pengene først så fikk jeg bilen. Greit det. 

Ellers har jeg handlet/solgt kontant og da er ikke dette ett tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Reef89 skrev:

Det er mulig, men jeg som person ville aldri gjort det. 

 

Nei det er nå så , men jeg har vel hatt godt og vel 30 biler med skilt i mitt navn, så litt kjøp å salg har det blitt gjort, å det er faktisk ganske så vanlig praksis, spesielt folk som reiser langt.

si f,eks du bor i oslo å skal kjøpe bil i bergen, å banken krever at en bil er omregistrert før de betaler ut, hva gjør du da på en lørdag ? skal du dra hjem til oslo for å betale omreg å så vente på at transaksjonen skal gå igjennom å så komme tilbake når pengene er på konto ?  nei det blir for dumt, det er sånt man har en kontrakt for, men jeg sørger alltid for at det er jeg som betaler omreg, så det blir gjort asap.

2 minutter siden, Otis skrev:

Jeg har kun 1 gang kjøpt bil til en verdi over kontant verdi, og det var på den bilen jeg har nå. Og da overførte jeg pengene først så fikk jeg bilen. Greit det. 

Ellers har jeg handlet/solgt kontant og da er ikke dette ett tema.

ja det er også et alternativ så lenge man ikke bor langt unna, står bilen 2 mil unna gjør det jo ikke noe å ta turen to ganger, men litt leit om det er 40 mil unna, eller om du har tatt fly dit.

jeg har aldri hatt noe problem med så lenge jeg har bekreftelse fra banken om at ting er på stell så lar jeg bilen gå av gårde før jeg får penger, men da er en bra og nøye kontrakt viktig å jeg betaler uten unntak alltid omreg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...