Gå til innhold

Stavanger Bruktbil - Erfaringer?


aanung
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, samboer har sett på en bil som "Stavanger Bruktbil" selger, men finner ingen som har noen erfaringer med de. 
Ser at det både er under navnene Stavanger Bruktbil og Nåden Invest. 
Noen her som vet om dette er et seriøst og greit firma? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med dette firmaet selv, jeg har dessverre dårlig erfaring med firmaer som har invest, eller har mor selskap som har invest i seg. Som regel har disse invest firmaene bare eksistert i 2 år og har dårlige renskapstall, til det selv slår seg konkurs. Det som er positivt med dette firmaet er at det har eksistert i over 10 år, og har ligg ryggdekning for å måtte ta et tap, Ser eieren av firmaet, har tidligere vært dagligleder/eier for finnøy fisk. Noe som igjen gjenspeiler seg i at han kan muligens butikk. 10 år og ikke noe negativt på google er rimelig bra jobb. Det skal jo sies at det er ikke  sikkert at firmaet har vært aktivt hele tiden, men vil anta det;) Jeg vil allikevel anbefale og gå nøye over bilen! finne alle feil som finnes, og ikke ta alle garantier og slikt for god fisk. kan være feil som ikke blir dekt av garantier! Å det er som regel vanskelig og få ting igjenom etter handel. Er det noe feil du merker som burde være gjort, ikke ta bilen uansett hva som blir lovet, utbedr feilen og kom heller tilbake;)

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sand1 Her ser det ut som begge selskapene har god rating på Proff.no, som er en bra ting. Det virker som de sammarbeider, men likevell ønsker og holde driften separat. Trolig fordi den ene driver kun med bruktbiler og den andre med litt mer forskjellig.

Jeg tror grunnen til at folk blir missfornøyd med en handel er at de ikke sjekker bilene grundig nok. De tar garantiene til forhandleren for god fisk, og at de dekker det samme som en nybilgaranti. Når det da dukker opp feil, viser det seg at bruktbilgarantien ikke dekker dette og kunden føler seg lurt.

Om @aanung har lyst på en spesiell bil, som de selger, ville jeg anbefalt han om og ta en ekstra sjekk hos en merkeforhandler om han tror sjansjen for og bli lurt er der. Gjerne be om og få se taksten på den aktuelle bilen.

Det tilfellet vi har hatt her oppe i Tromsø. Har vært at bilene har hatt mangler som forhandler har sakt de skal dekke, men som de likevell ikke er villige til å betale for.

En burde derfor ikke utbedre bilen i den tro at forhandler skal dekke dette i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger.
Fant værken noe negativt eller positivt noen steder om de så bare ringte en liten antenne hos meg, men som folk sier her så virker det seriøst og skikkelig.
Får liksom ikke sjekket bilen noe særlig da vi bor mange timer unna og bilen blir levert til Oslo så vi kan hente den der, så her stoler jeg litt på hva bildene sier og på selger. 

Men nå ble det handel hos de og vi satser på at vi blir fornøyde med bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du sendt meg en pm med linken til annonsen?

Når du nå har bestemt deg for og kjøpe bil av han, å du kjøper den usett. Ville jeg bedt om taksten som han har tatt på bilen. Eventuelt koste en egen takst innen rimelig kort tid, slik at eventuelle feil som ikke har vært påpekt blir avdekket før selger kan skylde på bruken deres.

Håper uansett du blir fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, 
vi var nedi Oslo og henta bilen på torsdag. Fant et par feil med bilen, noe Stavanger Bruktbil skulle betale for på verksted, så dette firmaet har jeg ikke noe negativt å si om!

Er vel som å banne i kirken, men ble nok ingen BMW, men derimot en Audi A4.

DSC_1164.thumb.jpg.9d5c0aaa8b87bd5072bf54590a299905.jpg
DSC_1171.thumb.jpg.94ba5753ebd17c681c1741860190cc97.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...