Gå til innhold

BMW F11 530xd/E91 - 6/3 - Traversbytte E91


thbrekke
 Share

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, sveigis skrev:

stadig fine oppdateringer her 😀.

Merket du noe forskjell på bilen etter eksosmoddingen?

Det du har gjort med  rattfunksjon og justeringer mtp lyd, hadde jeg og gjort .

Blir mye bedre sånn 😃.

Til og med E61en blir liten ved siden av X5 .

 

Takker:)

Ja jeg syns det ble bedre etter eksosmoddingen. Før måtte jeg over 2000-2500 omdreininger for å få skyv. Nå trenger jeg ikke så mye. Mer jevnt drag. Ikke minst litt hissigere i eksoslyden. 

Stereoen var absolutt en god investering. Mye jobb, men angrer ikke. Nye forsterkere, høyttalere og spiller + ettermontert sub på original plass (skjult) har gitt et relativt bra lydbilde til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

IX'en ble satt til vinterlagring igår. Tenker å få byttet dempere bake og tatt litt rust gjennom vinteren. Jakter også etter nye felger. Retro stil og helst 17", tips mottas gjerne, men ikke uoppnåelige priser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk tak i komplett avtagbart hengerfeste. Type Westfalia. Mye likt som jeg monterte på IX'en. Har nå fått montert, alt gikk veldig greit. Plug and play. Knakk innfestning til et par ryggesensorer, så må avvente med å sette fangeren tilbake på plass...

20171113_171626.thumb.jpg.c0ad30e7d61af0a93a5f76e33ae0ce3e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Nei, han hadde ikke på lager når jeg skulle bestille, å fikk heller ikke inn i nærmeste fremtid da. Så jeg bestillte fra England via Ebay. Veldig fornøyd. Lett å montere og god passform. Veldig fornøyd med resultatet også (lyd osv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Håper alle nyter romjulstiden! Er vell snart lov å ønske godt nytt år til alle også :)

Ingen av BMWene mine har så langt i vinter blitt utsatt for salt og elendighet. Satser på å klare dette videre ut i nyåret også. En billig Ford Focus får gjøre nytten i vinter.

Fremdeles på sommerhjul :)

20171229_161145.thumb.jpg.0eeae6ce1b82af54697174e6a4ad57c7.jpg

20171229_161133.thumb.jpg.8591511b5c16a49e98afb3b79c701109.jpg

20171229_161057.thumb.jpg.5ea4314fe9e56d34096e6bde41191e95.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Forden er fin til vintersbruk. Varme i frontruta er genialt. Men savner bakhjulstrekk til tider :)

Ja den er svært original slik sett, har lenge lurt på om jeg skal montere msport (slik alle andre), men blir mer og mer usikker. Liker facelift front og hekk bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker:) Denne bilen har i hele mitt eierskap hatt en markant turboplystring. Veldig ved kald motor spesielt, men også høy ulelyd ved driftstemp. Fikk uansett tak i ny org. Garret turbo billig, med pakningssett. Så da kan jeg likevell bare montere nytt. Så vet jeg at det er i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • thbrekke changed the title to BMW F11 530xd/E91 - 6/3 - Traversbytte E91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...