Gå til innhold

Driftssikkerhet på e60 serien?


Morten Eriksen
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å sonderer terrenget etter en 5 serie e60, fra 2005-2010 modell. Ute etter hvilke erfaringer dere har

med disse bilene, er det noen spesielle modeller jeg bør styre unna? Noen kjente feil og mangler som går igjen?
Snakker om både diesel og bensin her.

En på jobb hadde vært veldig plaga, 2008 520 diesel. Kjedestrammer til registerkjede falt av med motorhavari som følge.

Lurer jo på om alle modellene i denne serien plages med sånt eller om det bare er denne spesielle typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er verdt å nevne at BMW har hatt en kampanje og rettet opp i registerkjede problemmatikken på en del biler. Går jo an sjekke om det er gjort.

Etter 2 år og nesten 40 000km i en 520d er mitt intrykk godt av bilen i hvertfall. Ingen driftsproblemer så langt. Skulle jeg kjøpt E60 i dag ville jeg kanskje vurdert 525d facelift da jeg synes prisene på disse begynner å bli ok nå, i hvertfall om man styrer unna de på Finn med fantasipriser.

Ellers vil jeg anbefale forsikring med motorskadedekning hvis du vil sove litt bedre om natta. Codan tilbyr vel dette for alle biler som har gått under 200 000km, men de andre selskapene vel har en aldersbegresning (7/8 år) i tillegg til kjørelengde-begrensning. Men viktig å kjøpe bil for service er fulgt og servicehistorikk er dokumentert i såfall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touringen (E61) har et par ting du bør være obs på. Samme med registerhavari på N47, men det er ikke snakk om noen drittbil her. Leser du for mye på nett, så kan du bli mørkeredd uansett hvilket merke/modell det er snakk om. Min 523i sedan, manuell har fungert ganske så knirkefritt. Skal du ha diesel, så tror jeg at jeg hadde sett etter en LCI 525d fremfor eldre 530d eller 535d. Driftssikker og fine ytelser. (Det er også en treliter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.2.2017 at 9.46, Mr B skrev:

Touringen (E61) har et par ting du bør være obs på. Samme med registerhavari på N47, men det er ikke snakk om noen drittbil her. Leser du for mye på nett, så kan du bli mørkeredd uansett hvilket merke/modell det er snakk om. Min 523i sedan, manuell har fungert ganske så knirkefritt. Skal du ha diesel, så tror jeg at jeg hadde sett etter en LCI 525d fremfor eldre 530d eller 535d. Driftssikker og fine ytelser. (Det er også en treliter).

Takk for svar Mr. :) Jeg går neppe lavere enn 525 nei. Synes det er lite bensinbiler til salgs, er mest diesel. Men vurderer det også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.2.2017 at 1.17, DanielStance skrev:

Er i grunn bare 520D (2007-2010) med N47D20 motoren som er plaget med registerkjede problemer.

En liten korreksjon. 520d i perioden 09/2005-09/2007 har M47D20, mens 520d i perioden 09/2007-05/2010 har N47D20. Det er altså sistnevnte som har hatt mye problemer med registerkjedet. Det er derfor verdt å merke seg at man fikk 520d som LCI i perioden 03/2007-09/2007, men med gammel motor og girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...