Gå til innhold

Bygge turbo på m30b35


Ronron
 Share

Anbefalte innlegg

absolutt minimum er toppakning å arp topploksbolter, girkasse, clutch, modifisere drivline(avhengig av Va du har fra før), ECU, bensinpumpe, BTR, dyser å bygge om fuelrail kanskje. Men hvor holbart det blir ern en annen sak,  får den nokk bensin å ett safet map kan den vare lenge. Når du allerede har planer om slik effekt kan du like godt ta med komplett lager kitt, andre råder å stempler... Kanskje burde du Borre blokka? Avhengi av tilstand så klart, min ble borret etter stempler når de ble levert. Så evt bearbeide toppen, HD vippearmer, vipparms lås(collar), ventiler å tetninger?  annen kam. Å en masse annet dill :)

vurderer å selge min egen e34 535 turbo med grom innmat, topp, 530d kasse, 765 trykkplate med 4pucka sinter clutch, bc racing coilovers+++ men det kan vi ta privat om du skulle være gira på det kontra bygge sjøl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye stempler, veiv og råder må til. Jeg ville nok valgt 2.8 blokka da 3.5 blir tynt med boosten som må til for 500+hk på en 12v motor.

Originalt går disse fint på 0.7 i ladetrykk uten noen modifikasjoner :) 270 holdbare hester er fint mulig. Over 300 så begynner det som nevnt med topplokksbolter, pakninger og alt annet. Det blir et like dyrt bygg som mye annet. Men skikkelig gode motorer å bygge på m30! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...