Gå til innhold

E46 320D p1213


Fokka
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BMW e46 320D automat 2003 modell.
Hadde problemer med glødningen så kjøpte ny controller unit til den (alle glødepluggene fungerte ), men funket ikke uansett. så pga jeg måtte ha bilen igang den kvelden så tok jeg og bare koblet strøm rett på pluggene og 2 kabler inni bilen jeg må holde sammen får og gløde, funker helt topp og den gløder bra. gjort det på mange biler før ( Helst litt eldre biler ). Men etter en stund så startet den ikke uansett, og måtte da koble ut Egr. koblet ut vakumslangen og satt i en skrue..? Men egrv ventilen går fint opp og ned så den står ikke fast ellernoe sånn.
Og før dette her så fusket den på tomgang, når jeg kjørte i kø osv så kunne den finne på og kvele seg selv når jeg sto i D stille, det er helt borte nå som egr er koblet vekk ?
Men nå starter den og sviver veldig jevnt og fint.


Men etter en liten kjøre tur så mistet jeg alt av kraft i bilen bare sånn helt plutselig etter en tur på 2-3mil. sliter med og holde fartgrensene nå, den sviver reint og fint med er bare 0 kraft i den. kan kjøre med den så lenge du har god tid og virker som den blir litt bedre når den får varmen i seg.


Det som er litt vanskelig og finne ut av er om denne kraft feilen er kommet pga det jeg har gjort eller om noe var dårlig fra før.

og feilsøkte den her en dag med 2 forskjellige feilsøkere, og den feilkoden som stikker seg ut er p1213 ? Men vanskelig og finne ut hva den egentlig er ?

Så håper noen kan hjelpe meg litt, er dritt lei av bilen nå.

Blei litt rotete skrevet ser jeg, men håper dere skjønner det.

Endret av Fokka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noen feilkode på P1213 i følge BMW sitt eget system.

Men på generell basis så høres det ut som motor enten ikke får turbotrykk eller går i nødmodus, da blir det veldig redusert motorkraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...