Gå til innhold

Tuning av 525d 3l, bekymringer


a.gjerstad
 Share

Anbefalte innlegg

Tuner du den hos vettu folk og kjører  normalt og heller gir på litt når du har høyere gir, så burde det gå fint. Kort fortalt, ikke prøv å vinn alle lyskryssduellene selv om du har tune. 

Sjekk ut quickfix.no de er helt rå på BMW diesel, trf racing her inne som mapper bilene.

 

 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, tennbrikket skrev:

Tuner du den hos vettu folk og kjører  normalt og heller gir på litt når du har høyere gir, så burde det gå fint. Kort fortalt, ikke prøv å vinn alle lyskryssduellene selv om du har tune. 

Sjekk ut quickfix.no de er helt rå på BMW diesel, trf racing her inne som mapper bilene.

 

 

Men er jo gjerne ved lyskrysset jeg har bruk for de ekstra kreftene 😄

Om det er samme kasse på denne modellen som på 530/535 så ville jeg jo tro at 525'n skulle tåle omtrent like mye krefter fra motoren!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.2.2017 at 13.23, tennbrikket skrev:

Tuner du den hos vettu folk og kjører  normalt og heller gir på litt når du har høyere gir, så burde det gå fint. Kort fortalt, ikke prøv å vinn alle lyskryssduellene selv om du har tune. 

Sjekk ut quickfix.no de er helt rå på BMW diesel, trf racing her inne som mapper bilene.

 

 

Hvis du gir på i et høyere gear, så er det vel da du får mest belastning på gearkassa. Jeg prøvekjørte en bil som viste både Nm og hk på instrumentbordet, men husker ikke hva slags bil det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rivstarter fra stillstående blir regna som en girkassekiller, 1.8 tonn som skal settes i bevegelse. Lurt at bilen triller før en legger pedalen i gulvet. Ellers er full pedal på høyt gir og lavt turtall også hardt for drivverket. De som tuner biler med litt svake girkasser legger fullt moment på høyere turtall for å skåne kassa.

En ser også typisk turbodiesel med manuell kasse og de som ligger og plager bilen i 5 og 6 gir på 1200 omdreininger ender opp med nedsota motor og ødelagt clutch og svinghjul. Alt for å spare 1dl drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk for mange gode svar!

Jeg har nå mer eller mindre bestemt meg for å til slutt tune bilen, har kikket på flere leverandrører av denne tjenesten men lurer på om det er noen dere spesielt vil anbefale eller styre unna? (Vil helst ungå å bli et nytt kapitel i boka med alle skrekkhistoriene!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endel kjent folk som har benyttet seg av både es tuning, ts-racing, bsr og alle de har vært fornøyd. 

Edit: Glemte å nevne alle de her inne som har kjøpt fra trf og vært meget fornøyd med han. 

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...