Gå til innhold

ehaugsnes' e46 m3 og e39 530D! Ny bil på s.5 :)


turbojugen
 Share

Anbefalte innlegg

Rakk og gjøre litt mellom jobb og trening idag og! Fikk bilen opp på bukker, demontert listverk, sidesjørt og frontlykter!  Digg og ta av sidesjørt uten og finne rust 😍  Har fjerna innerskjermene også, da jeg kunne tenkt meg og tectylere opp hjulhusene på nytt. Noen som har en god måte å fjerne den gamle massen på, eller holder det å rengjøre og legge ny over? Er ikke rust der fra før, men deilig når det er nytt... :)  måtte hive med et bilde av den skitne e39'n som har fått hull i framfangeren etter den ble lav 😂👏🏻

IMG_5121.JPG

IMG_5123.JPG

IMG_5124.JPG

IMG_5125.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så pass bra den bilen er ifølge tidligere prosjekttråder er det nok rikelig nok bare å steamvaske, avfette med tynner eller aceton og så male eller sprøyte strukturmasse.

Tectyl blir jo bare svart og trist, og så ser du ut som en gruvearbeider hver gang du er under bilen. Samler seg også 10kg sand og støv i hver hjulbue etter en sesong som du aldri får av igjen uansett hvordan du vasker. :)

men har du seriøst tenkt å foliere denne? er jo fargen som gjør denne bilen så tøff og unik. Var jo lakka for ett par år siden også?

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hsd skrev:

så pass bra den bilen er ifølge tidligere prosjekttråder er det nok rikelig nok bare å steamvaske, avfette med tynner eller aceton og så male eller sprøyte strukturmasse.

Tectyl blir jo bare svart og trist, og så ser du ut som en gruvearbeider hver gang du er under bilen. Samler seg også 10kg sand og støv i hver hjulbue etter en sesong som du aldri får av igjen uansett hvordan du vasker. :)

men har du seriøst tenkt å foliere denne? er jo fargen som gjør denne bilen så tøff og unik. Var jo lakka for ett par år siden også?

Okei! :) ja kanskje jeg heller skal sjekke ut strukturmasse, ikke domt. Takk for svar!

er godt passa på ja, har også fått godt stell i mitt eie. Nylig hatt stor service :) blir folie ja, men det blir nok sikkert bare for denne og evt neste sesong. Skal ikke folieres i en vanli matt farge, men det blir ganske unikt. Er jo bare og rive den av og rubbe og polere, så er'n like fin igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjedd bittelitt idag og,  fått levert dette til foliering :) reiser til singapore på onsdag, og blir bort til etter påske! Så skal resten av bilen leveres da 😎 Gleder meg! Har og begynt og demontere gulvteppet da dette skal lakkeres svart btw :)

IMG_5188.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny oppdatering! Beklager dårlig updates her den siste tia, men har vært i las vegas og singapore, så ikke fått så mye tid til og holde på. Men! Imorgen starter hverdagen igjen, starter til og med i ny jobb 😃 Ellers så er framfanger, bakfanger og sidesjørt ferdig foliert, mangler bare dekaler. Og resten av bilen 😂

E39'n var i autovernet inatt, etter 25 reisetimer me fly og mellomlandinger og lite søvn, var jeg sliten og trøtt, og måtte svinge unna en elg jeg ikke så før i siste liten, så da blei det autovern stripe.... men, kommer en oppretter og spakler og trikser i helga, har kjøpt meg ny framdør og framskjerm, så det er håp :) har allerede lekt med tanken på og lakkere hele bilen med det samme 😂 Har og henta meg sommerhjul og spacere til e39'n btw! Noen bilder :)

 

IMG_5482.JPG

IMG_5514.JPG

IMG_5518.JPG

IMG_5524.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tøft med X5 hjul :D Synd med skaden på siden da..

Jeg som ikke var så stor E39 Touring fan har plutselig begynt å få lyst på det når jeg ser så mange tøffe rundt om :P Blant annet din og den Topasblå med luft og Hamann hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, DanielStance skrev:

Ble tøft med X5 hjul :D Synd med skaden på siden da..

Jeg som ikke var så stor E39 Touring fan har plutselig begynt å få lyst på det når jeg ser så mange tøffe rundt om :P Blant annet din og den Topasblå med luft og Hamann hjul.

Jotakk! :) thomas sin ja, den er rå! 

Ja, synd med skaden, men det blir vel fiksa ila kort tid tenker jeg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille update, har solgt huset og flytta inn i ny leilighet! Ikke blitt tid til så mye på bilfronten, da jeg må flytte ut og overlevere huset 1.juni! Så det spøker med å få ferdig e36'n før bud :( men jeg skal prøve!  

Idag har jeg kommet i orden i ny leiligheta, setter sammen hjula til e36'n nå. Så har jeg vært å tatt dysetest på 530n, da den har blitt sykt tungstarta på varm motor. Og det viste seg og være ei dyse som var HELT gåen 😂 Fylte dysetest-glasset på 7-8 sekunder på tomgang. Så det blir og bytte dyse etterhvert 👍🏻 

IMG_5835.JPG

IMG_5838.JPG

IMG_5841.JPG

IMG_5842.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga tid, penger, og hus-salg blir ikke e36'n å se på bud. MEN! Skrev tidligere at e39'n var i autovernet, å den leveres til lakkering neste helg. Kommer med den på bud :) fargen blir ikke den samme, men heller ikke ulik. Individual-farge :) får se om jeg lakkerer caliptre, monterer studs og gjør annet småtteri, slik at den blir utstillingsklar. Ellers så har jeg skrudd ilag motoren på e36'n idag, men den var strømtøre, så fikk ikke starta. Kommer bilde eller film imorgen av oppstart :)

ha en ellers fin kveld, her er det øl nå😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...