Gå til innhold

Min 525d LCI E60


Jokkke
 Share

Anbefalte innlegg

Ny bil, ny tråd :P 

Gikk ikke lange tiden før det ble ny E60, haha.. Denne gangen ble det en skikkelig fin en og! 2009 mod ORIGINAL m-sport edition med 3 liter diesel. Må bare si at denne motoren er helt fantastisk.. Går som et uvær med et minimalt dieselforbruk. En ny verden for meg, siden jeg har vært vant med en tung og seig 520i som slukte bensin :P 

Hentet bilen for ca 3 uker siden på Haukeli :) Møtte selger der fordi han skulle på hyttetur, og ble en herlig kjøretur hjem igjen, gliste fra øre til øre! 

Har ikke de store planene for bilen egentlig, men det baler jo alltid på seg :D

- Lakkere panser og støtfangere pga steinsprut og småriper, kanskje sideskjørt også

- Style 172 M-sport felger - utført

- En skikkelig detailing av bilen

- DAB retrofit, kanskje NBT??

- Svart høyglans grill - utført

- Shining av frontlykter pga steinsprut

- Originale M5 speil 

 

Nok prat, over til litt bilder. Har stjålet litt fra salgsannonsen også, noen av dere kjenner sikkert igjen bildene.

 

IMG_0653.JPG

IMG_0732.JPG

IMG_0733.JPG

IMG_0734.JPG

IMG_0735.JPG

IMG_0652.PNG

Endret av Jokkke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det begge to :)

E60 og 3liter diesel er helt herlig :) Jeg mistenker den er chippet, for den går ganske godt.. Må få sjekket opp i det! 

 

Forresten, lurer på om jeg har swirl flaps på denne motoren? Blir ikke helt klok.. 

 

Legger ved bilder av interiøret, det er helt perfekt! Mangler bare NBT hehe.

 

IMG_0761.JPG

IMG_0763.JPG

IMG_0764.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Da slipper jeg å bekymre meg over det. :) 

Det sitter relativt nytt partikkelfilter på bilen, men burde vel fått driten vekk :) 

Ja EGR må vel blendes og, må sette meg inn i dette, er heelt fersk på diesel haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! EGR (Exhaust Gas Recirculation) er basically en ventil som tar eksosgass og sender det tilbake til innsug slik at det kan forbrennes på nytt og dermed gi bilen lavere utslipp. Eneste det gjør i praksis er å fylle seg selv og innsug med koks og drit, og ødelegge motoren din etterhvert om du ikke regelmessig renser skikkelig :P Så det kan du blende med veldig god samvittighet. Da får du en motor som går både friskere og kjøligere uten bekymring om at det fyller seg opp med dritt.. Husk også å rense kokset som sitter i innsug o.l. når du har ventilen ute for blending :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte blendekit til min M47 for en 5-600kr på eBay som fungerte utmerket og var også av helt fin kvalitet :) Skal også nevnes at jeg har vært gjennom EU-kontroll uten problem med EGR-delete på min, og det har jeg hørt at mange med DPF-delete også gjør, så tror det skal gå helt fint med begge deler sånn sett og ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en veldig fin bil du har fått deg her :).

Og som det nevnes ,har ikke du swirl flaps.

Dette er skikkelige motorer som går bra og billige og kjøre .:).

Håper du blir like fornøyd som jeg er med min .

Det har jo vært diskutert før angående det ene og andre på disse modellene og disse er overhode ikke verre enn andre ,bare de får stellet sitt .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCI 525d har ikke swirl flaps som sveigis sier over, så du slipper og uroe for det :) Har kjørt min 525d ca 100.000km på 3 år, fortsatt kanon og kjøre, gleder meg alltid like mye til å sette meg inn i bilen å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...