Gå til innhold

kjøpe bil, ikke registert på selger. hva gjør jeg? (han har tatt den i bytte)


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

Er de slik at om jeg henter denne bilen og får den omregistrert nå, så har jeg egentlig kjøpt bil fra forrige eier i bergen? 

 

Hva vil da skje dersom noe ikke stemmer med bilen?   Jeg vet jo ikke hva som sto på kontrakten mellom de to.  Den kan være ganske vanntett fra han i Bergen

http://www.varde.as/stilling-ledig.html

 

 

begynner å bli skeptisk nå kjenner jeg.  Hjelper ikke på at bilen står 60 mil unna meg heller.

 Mine tidligere erfaringer sier; stol på magefølelsen...

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, skal få avklaret dette i morgen.   men synes unasett det er greit å forhøre seg om hvilkene fallgruver man kan tråkke i.    iom at bilen blir avhentet etter stengetid på biltilsynet sansynligvis så er det greit å sjekke litt på forhånd :)

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det nye elektroniske systemet til SVV så kan omregistrering gjøres på nett med bank id som godkjenning. Selger fyller ut sin del og godkjenner med bank id, så får du melding om dette og aksepterer/godkjenner med bank id. Hvis dere gjør dette før du henter bilen eller at dere gjør det sammen når du er hos selger så er det trygt og greit. 

Endret av E30TurboTouring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble til at jeg droppet handelen. 

 

Jeg hadde ikke mulighet til å jente bilen før påfølgende helg.   Selger akseptere ikke dette, og krevde at jeg skulle føre over pengene for bilen,. Så skulle han sende meg kontrakt og registrere den på meg.  Ikke var han interessert i å ta en tilstandsrapport på bilen heller.

 

Dette virket meget useriøst av ett nystartet firma. Så jeg skygget unna.  Nok av biler der ute 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...