Gå til innhold

Skinnstol til E87 fra høggern, er dette grei pris?


Basse Lusk
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg besvimt flere ganger etter å ha sett priser fra høggern på brukte deler, men denne skinnstolen til 2000 kroner virker ikke så feil priset, eller? For begge stoler og baksete skal de ha 7000 kroner. Noe i overkant, kanskje. Kvaliteten oppgis til A, men av bildene ser vi jo at skitten ligger tykt, så ikke lett å vurdere slitasje. Noe rust ser vi også. Her må det nok vaskes, skures og pleies i flere timer. Noen som har en formening om riktig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å prute og syns 5000 er mer "rett" pris, men høggerne vet jo hva de driver med.. og det er å forsøke å holde prisene så høye som mulig fordi det ofte ikke finnes alternativer uten å måtte vente leenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å prissette slikt, men jeg fikk solgt mine originale 1-serie delskinn fremseter for 3000,-, disse var forholdsvis greie men skinnet hadde sprukket et sted på førerstolen.

Vil derfor si at 2000,- for en framstol er en akseptabel pris om de er pene, men baksetet er bortimot verdiløst, så hadde ikke betalt mer enn 5000,- for alt som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sluttet jeg som høgger i 2002 men tror ikke den prisen er så gal. Vi pleide og ta mellom 1000 og 1500 kroner for en stol men det skilte mye mellom merkene. F.eks fikk vi inn en Hyundai Sonata med komplett skinn interiør. Det var umulig og selge mens til f.eks. BMW og MB så var slike ting salgsvare. Det er som alt annet snakk om tilbud og etterspørsel. En høgger vet jo prisen på nye deler han også. 

Husk også at en høgger må regne med timeprisen for og skru ut delene også. Det var jo enkelte deler vi solgte med klart tap men vi gjorde det fordi det var en god kunde. F.eks komplett ledningsnett til en bil. Skulle vi regne timeprisen på det så hadde det blitt alt for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed har også hatt komplette interiør til 7-8K. Da har jeg gitt minstebud på rundt 4K og "vunnet." :)  

Ellers har jeg kjøpt sportstoler i sort skinn el. M5 og M3 stoff noen ganger, og da har jeg stort sett betalt 2-3K for begge stolene. 

Til en 320d jeg kjøpte sorte sportstoler til,  lå også driten tykt. De så veldig bra ut, men etter en runde med zippobensin og lærsåpe, så var de litt grønne i sidestøttene og hadde masse streker uten farge. Fikk de heldigvis ganske strøkne med vannsliping, oppmykning og skinnfarging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her burde det være godt prutingsrom. Markedet på deler har blitt ganske billig nå, komplette skinninteriør til E39 går jo for 500-lappen.. Så synes en 4k-ish for interiør eller 1000-2000 for framstol burde være helt fair :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og informative svar. Konsensus ser ut til å være 4-5000 for hele settet. Nå har jeg aldri klart å prute noe særlig hos "høggerne", til tross for at jeg er en gnier som legger sjelen i å ikke betale fullpris på noe som helst. Så det blir kanskje til at jeg kjøper bare fremsetene til oppgitt pris, og lar de sitte igjen med baksetet de forlanger 3000 for, som ifølge awt er så godt som verdiløst. I heldigste fall kan det plukkes opp ved en senere anledning til sterkt redusert pris. :mrgreen: Om det ikke går, så er ikke det så farlig, baksetet mitt i delskinn helt strøkent, så trenger strengt tatt ikke nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noen fremstoler til e61-en hos en høgger via finn.no for flere år siden. Prisen var da 8500,- for begge stolene. Tiden gikk, og jeg kontaktet de igjen (mener på det var to år etter), og da kunne de slå av hele 10%. Jeg takket pent nei, og fortsatte å sjekke nettsiden deres med gjevne mellomrom, og plutselig var de priset til 1875,- pr. stk (dette var tre måneder etter "tilbudet" jeg fikk). :)

Nå ble det riktignok litt i frakt og slikt, men det er ingen tvil om at det var lønnsomt å vente litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...