Gå til innhold

COC dokumentasjon BMW X5 40e


danchr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noe som har erfaring med å "få tilbake" original effekt på "Norges versjonen" av X5 pluginhybrid, motoren har originalt 245 HK, og nedjustert versjon har 211HK, dette er kun programmert inn i bilen, og det er ingen forskjell i utslipp, BMW Norge gjør seg vanskelige(trolig fordi dette er litt papirmas) men biltilsynet trenger nye COC papirer uten kode 843 som er koden for lavere effekt. Får man tak i papirer og får sluppet fri de originale ekstra HK så er det bare å vise bilen, og få nytt vognkort. Noen som har gjort dette og har en mal jeg kan følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

Begge typer har vel vært solgt i Norge? I såfall skal utslippstall ligge inne i systemet til Vegvesenet. Jeg ville bare ringt dem for å få bekreftet at tallene er like. BMW gidder ikke å hjelpe til.

Men er det mulig å få kodet om til 245 hk? Trodde at BMW hadde lagt inn sperre som hindrer det. Det var beskjeden jeg fikk på vår X3 30d 211 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I følge Bilia så er det fullt mulig, men de gjør seg vanskelige, det må sendes over en elektronisk nøkkel fra BMW sentralt til Bilia når tilkoblet der. Forøvrig må man ha nye COC papirer utstedt på chassisnummeret. Så som di skriver, lagt sperre som lett kan oppheves med litt vilje.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.2.2017 at 10.55, danchr skrev:

Hei. Er det noe som har erfaring med å "få tilbake" original effekt på "Norges versjonen" av X5 pluginhybrid, motoren har originalt 245 HK, og nedjustert versjon har 211HK, dette er kun programmert inn i bilen, og det er ingen forskjell i utslipp, BMW Norge gjør seg vanskelige(trolig fordi dette er litt papirmas) men biltilsynet trenger nye COC papirer uten kode 843 som er koden for lavere effekt. Får man tak i papirer og får sluppet fri de originale ekstra HK så er det bare å vise bilen, og få nytt vognkort. Noen som har gjort dette og har en mal jeg kan følge?

Har X5 40e kommet med 2 forskjellige effekter?

I følge bmw.no og alle andre sider jeg har sett på har det kun vært opplyst om 245HK på bensin motoren og 313HK kombinert. Ser imidertid at USA oppgir bensinmotoren til 240HK.

Har du noe mere opplysninger om denne 211HK i X5 40e? Hvilken årsmodell har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...