Gå til innhold

Bilbytte og valg av ny, F31 LCI vs F36


fupsaker
 Share

Anbefalte innlegg

Ettersom det ser ut som min 120d er solgt nå, hopper jeg frem og tilbake mellom F31 LCI og F36. Vi er kun to stk pr i dag, har en liten Yorkshire Terrier som ikke trenger store buret (og hvis bur kun står i baksetet om bikkja er med), så er det kjøreegenskapene jeg setter pris på. Setene er jo like som i min bil pr i dag, men bredere benk i baksetet og generelt innvendig større plass i begge biler. Så jeg ønsker erfaringer med noen som kanskje har kjørt begge eller i det minste begrunne valgene sine. Jeg synes F36 er den estetisk peneste bilen, men jeg liker touringen ekstremt godt. Motor er ikke vesentlig her, da det blir avslørt når ny er bestilt. :wink: Jeg gleder meg til å høre deres erfaringer rundt dette! Det blir en ///M Sport-utgave uansett med det aller meste av utstyr. Bilen blir hentet fra Tyskland gjennom forhandler og har således vanlig 5 års nybilgaranti. :) Og denne gang er jeg fast bestemt på bensinmotor!

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en touring-kar, så jeg synes faktisk F31 LCI ser best ut. Noen store konkave-felger her, litt senk og noen små detaljer som sort grill, leppe og diffuser så er den lekker og sportslig. LCI har kommet seg veldig med de nye front- og baklyktene også. Antakelig betydelig mer lettsolgt også, hvis det har noen betydning for deg. F36 er absolutt ikke noe dårlig valg det heller, men føler rumpa på F36 er ganske kjedelig. I profil og front er den tøff - dog MÅ den ha M-sport og ikke minst LED hovedlykter.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Walkabout skrev:

Jeg er en touring-kar, så jeg synes faktisk F31 LCI ser best ut. Noen store konkave-felger her, litt senk og noen små detaljer som sort grill, leppe og diffuser så er den lekker og sportslig. LCI har kommet seg veldig med de nye front- og baklyktene også. Antakelig betydelig mer lettsolgt også, hvis det har noen betydning for deg. F36 er absolutt ikke noe dårlig valg det heller, men føler rumpa på F36 er ganske kjedelig. I profil og front er den tøff - dog MÅ den ha M-sport og ikke minst LED hovedlykter.

Takk, jeg heller mest mot den. Men uansett så blir det adaptive LED og M sport, tanken er en 40i... Og da blir det slik. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som dere sier, F36 kommer som LCI fra mars av, og jeg ser heller for meg at det blir en lettere brukt 340i xDrive, forutsatt at det dukker opp et alternativ vi kunne tenke oss. Prøvde F36 i går, og den kjører fint, men min kommende kone føler seg ikke helt trygg i den og synes hun sitter for lavt, så vi skal prøve en F31 LCI og se hva som kommer ut av det. Samtidig ønsker hun seg helst X4, men siden jeg først vil ha litt motor nå når det er mulig, er det mer fristende med en større bensinmotor. Et alternativ er jo en X4 med 3.0d, men blir liksom ikke det samme. :wink: Og ja, den 420i'n i Trondheim er jo bare helt nydelig. Men jeg klarer ikke trumfe gjennom blå bil.. 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bra uansett dette, med M-sport og 440i motor er mye gjort.

Jeg har hatt E61 523i, F11 525dx, F31 330dx og har nå F36 435ix, og etter å ha hatt 3 touring utgaver så synes jeg det var fint med en litt mer stilren og sportslig utgave. Vi er en familie på 4 og klarer oss med 435'n og eGolf. BMW'n er klar for vinterferie nå og har pakket 8 par ski og 2 snowbord plus pikk pakk, så fungerer greit til denne bruken også.

Ser på F36'n litt som et kinder egg, tre ting på en gang:

1. Praktisk bil til turer

2. Stilfult pusseobjekt

3. Racerbil, sett den i sport og det er en skikkelig kjøremaskin 

Har tråder her på forumet om både 330'n og 435'n .

Hvis det er av interesse så er min 435 til salgs.

435'n har nå gått 40' km, og prisen er 700', strøken bil.

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80522031&ref=ads&myad=80522031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gorg skrev:

@fupsaker Du skal jo ha større motor enn i 420i så det var vel bare for å vise hvor fin den kan være.

Så her fin kan jo en f31 bli : https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78792492

Kanskje dere må se på F34 hvis den også er for lav? :rompe:(ref stor rumpe :P )

Hehehe, det blir ikke den. Har sett på den før, liker den godt. Men kona vil ha en bil hun føler seg helt trygg i. :)

 

15 minutter siden, Lars S skrev:

Blir nok bra uansett dette, med M-sport og 440i motor er mye gjort.

Jeg har hatt E61 523i, F11 525dx, F31 330dx og har nå F36 435ix, og etter å ha hatt 3 touring utgaver så synes jeg det var fint med en litt mer stilren og sportslig utgave. Vi er en familie på 4 og klarer oss med 435'n og eGolf. BMW'n er klar for vinterferie nå og har pakket 8 par ski og 2 snowbord plus pikk pakk, så fungerer greit til denne bruken også.

Ser på F36'n litt som et kinder egg, tre ting på en gang:

1. Praktisk bil til turer

2. Stilfult pusseobjekt

3. Racerbil, sett den i sport og det er en skikkelig kjøremaskin 

Har tråder her på forumet om både 330'n og 435'n .

Hvis det er av interesse så er min 435 til salgs.

435'n har nå gått 40' km, og prisen er 700', strøken bil.

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80522031&ref=ads&myad=80522031

Din 435 er nydelig, men det blir som jeg skriver over: Kona vil ikke ha F36, så jeg håper jeg kan overbevise hun om F31 og litt feit motor. Alternativet er jo å bestille nytt, men da blir det 330i og ikke 340.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...