Gå til innhold

Bilbytte og valg av ny, F31 LCI vs F36


fupsaker
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, awt skrev:

F36: ny 430i (ene og alene grunnet faceliften).

F31: lett brukt 340i.

:)

Men hvorfor? Frontlyktene plager meg ikke, baklyktene kan man gjøre noe med. Og F31 gjennom forhandler med mer enn 20i-motor finnes ikke.. Dette blir import, nemlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo smakssak, men personlig synes jeg alltid facelift trumfer pre-facelift. Bilene virker mer moderne/nyere ut, selv om det nødvendigvis ikke er snakk om så store endringer. Man får som regel litt mer utstyr å velge mellom også (i dette tilfellet er utvidet instrumentpanel et godt eksempel).

I tillegg slipper man jo å bruke penger på å "facelifte" i ettertid. :)

Ettersom jeg liker F36 bedre enn F31 generelt, og 440i LCI ikke lar seg importere enda hadde jeg derfor valgt en ny 430i.

Om det er F31 som er mest aktuelt får man jo disse med facelift uten problem på bruktmarkedet, så der er situasjonen litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, fupsaker skrev:

Det skal sies at jeg får nybilgarantien uansett. :)

Husk at du kun får to års nybilgaranti ved import og fem års nybilgaranti ved kjøp i Norge. Personlige ville jeg kjøpt en F31 fremfor F36, men det er fordi jeg synes F36 er alt for lik F34. Jeg ville også bestilt en F31 etter mars på grunn av digitalt instrumentpanel og litt sånt småtteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Husk at du kun får to års nybilgaranti ved import og fem års nybilgaranti ved kjøp i Norge. Personlige ville jeg kjøpt en F31 fremfor F36, men det er fordi jeg synes F36 er alt for lik F34. Jeg ville også bestilt en F31 etter mars på grunn av digitalt instrumentpanel og litt sånt småtteri.

Bilen vil ha full norsk garanti fra første reg dato, så det ordner seg. Det nye fulldigitale panelet lar seg foreløpig ikke kombinere med head up-display uansett, så på F31 vil det ikke være viktig. Jeg heller også mot F30/F31, selv om jeg får en knalldeal på en F36 440i xDrive. Venter på eventuell restverdi før jeg ser om jeg leaser eller kjøper. Samtidig er det ikke facelift på F36 jeg ønsker å kjøpe, da må jeg heller ned på en 30i, og da velger jeg nok uansett F31. Men det er det å finne disse F31 340i gjennom BMW AG, de dukker nok opp hvert skuddår, men jeg avventer nok litt og ser.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Masterchief skrev:

Hvorfor ikke g30?

Ikke store prisforskjellen på 530ix  f31-330ix

Jeg vil helst ha seks sylindre denne gangen, kan være siste mulighet på en stund. :wink: Og jeg kjørte G30 her om dagen, riktignok 520d, men klarte ikke bli helt komfortabel med den. Føltes ikke så engasjerende å kjøre som F31 og F36.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg vil helst ha seks sylindre denne gangen, kan være siste mulighet på en stund. :wink: Og jeg kjørte G30 her om dagen, riktignok 520d, men klarte ikke bli helt komfortabel med den. Føltes ikke så engasjerende å kjøre som F31 og F36.. 

Ligger en 440ix i Molde tilsalgs, så på den når jeg var innom å fant ut hvilken bil 225xe var. Rimelig strøken og heftig bil :) 

https://www.finn.no/86635813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ligger en 440ix i Molde tilsalgs, så på den når jeg var innom å fant ut hvilken bil 225xe var. Rimelig strøken og heftig bil :) 

https://www.finn.no/86635813

Jeg vet, men jeg tror ikke det blir den. Jeg skal hente gjennom Stamsaas i Moss uansett, så det blir nok importert en tilsvarende i så fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F31 føler jeg bare blir en "another brick in the wall" nokså vanlig bil på de norske veier, Akkurat som Audi A4, Passat, Merce e klasse osv. Dog så har du planer om litt motor, men hadde uten tvil gått for f36, de er ikke så vanlig syn på norske veier. F36 designet får virkelig folk til å snu blikket når de ser en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Orjan skrev:

Ikke mye å velge mellom på BMW.de; men Tansanittblå og Sattelbraun er jo en strøken kombo da 8) http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1667626/7

Den var flott, eneste er at jeg ville ha adaptiv cruise også. Men samtidig, dette er vel ikke BMW AG-biler? Ikke etter hva jeg kan se, i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...