Gå til innhold

Ettermontering av iDrive i E90


 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som har gjort det? Har sett tråder på andre forumer av folk som gjør det selvsagt, men lurer på hvor mye styr det blir i praksis her i Norge. Vanskelig å få tak i delene? Mye jobb å koble opp/kode? Pris på deler og arbeid for et slikt prosjekt? Sitter og ser litt på E90'er og mange av de fine er for meg "ødelagt" ved å ikke ha iDrive da det ser så stusselig ut uten. Men vet ikke om det er verdt prismellomlegget for å gå opp til en god utstyrt bil som har dette eller om ettermontering er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med i regnestykket hvor lenge du har tenkt å beholde bilen. Du får nok aldri igjen denne kostnaden, men har du bilen noen år, får du i alle fall glede av innsatsen.

Tror mange kommer til å droppe iDrive i slike biler og heller sette inn en Android-spiller til rundt 5000 kroner. Da blir den mer tidsmessig enn med original iDrive. De færreste har vel DAB+, så da må noe gjøres uansett.

 

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Ta med i regnestykket hvor lenge du har tenkt å beholde bilen. Du får nok aldri igjen denne kostnaden, men har du bilen noen år, får du i alle fall glede av innsatsen.

Tror mange kommer til å droppe iDrive i slike biler og heller sette inn en Android-spiller til rundt 5000 kroner. Da blir den mer tidsmessig enn med original iDrive. De færreste har vel DAB+, så da må noe gjøres uansett.

 

Jeg ville sett på det motsatt. Klarer ikke å fordra sånn ettermontert Android spiller i e90. De fleste kommer nok også å gå over til å heller høre på radio igjennom app på telefonen. iDrive i e90 er det som gjør hele interiøret føler jeg. Hadde heller hatt original spiller enn ettermontert Android spiller.

Hadde dog vært morsomt å hørt innspill på dette her, spent på hva andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på E60/E90 så synes jeg uoriginale spillere fort ser veldig jalla ut med mindre man bare setter inn en 1DIN-spiller nederst der hvor det er tomrom uansett. Men iDrive må man ha. Hører lite på radio, så DAB+ bryr jeg meg lite om egentlig :P Men når det gjelder verdi mtp. at man skal ha bilen lenge, så tenkte jeg mer på om det er verdt å kjøpe en billigere preface uten iDrive enn å heller bruke penger på å kjøpe en bedre utstyrt facelift. Hadde det kostet 10-15k så kunne det vært noe, men når det blir 20+ så blir det nesten mellomlegget på en bil som har det originalt og dermed sikkert mye annet utstyr også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her ligger det vel i kortene at det vil lønne seg å kjøpe en bil hvor noen allerede har tatt denne utgiften. Når selger ikke får tilbake kostnaden ved salg, så lønner det seg å være kjøper. :)

Når det gjelder Android-spiller, så er jo noen av disse like integrert som originalt, så skjønner ikke omtalen som "jalla". Her er det nok mest føleri, kanskje? Noen blir ikke "omvendt" før BMW skrinlegger sine tilbakestående infotainmentsystemer og inngår avtale med en Android-priodusent. Omtrent som mange vred seg i smerte om det ble fylt noe annet enn Castrol, inntil BMW inngikk avtale med Shell ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, @Gabz

Enig i at det kan se litt småjalla ut, men det er jo en kost/nyttesak. Personlig hadde jeg ikke orket å vurdere ettermontering av iDrive i en E9X som kom uten. Begynner jo å dra på åra disse bilene også. Har lyst til å bytte ut E60-en, men disse ser jo fremdeles moderne ut. E92 holder seg også bra, E90 på sin side ser litt tam ut med baklyktdesignet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 er nok noen hakk høyere på ønskelisten min uansett. E92 hadde vært veldig gøy, men de er litt for overpriset. E90 må nesten ha LCI (hvertfall bak) for å bli spesielt pene, da prefacen ikke er så veldig pen i forhold. Men igjen noe som kan ettermonteres om jeg hadde funnet en bra en til fin pris. Men blir nok å se på E60-markedet først. Og får noe av det, få solgt E39'en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Jeg fatter det ikke, at det første bildet er ettertraktet interiør, mens de to neste er jalla.

Relatert bilde

http://smarty-trend.com/4761-thickbox_default/bmw-3-series-e90-android-car-stereo-navigation-in-dash-head-unit-manual-and-auto-climate-control.jpg

 

Syns bare det ser vanvittig rart ut. På e46 ser det naturlig ut på måten interiøret er formet, med at spilleren er litt dyttet fram. På e90 syns jeg bare det ser snålt ut, og hadde valgt øverste løsning over de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt forferdelig passform på klimapanelet når man setter inn en slik spiller. Panelet stikker utenfor dashbordkanten, og knappedesignet og plastikken er av helt annen sort enn det BMW leverer. Det er nok disse tingene som gjør at det hele blir ganske jalla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...