Gå til innhold

Ettermontering av iDrive i E90


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er jo helt forferdelig passform på klimapanelet når man setter inn en slik spiller. Panelet stikker utenfor dashbordkanten, og knappedesignet og plastikken er av helt annen sort enn det BMW leverer. Det er nok disse tingene som gjør at det hele blir ganske jalla.

Den nederste løsningen er jo helt uten knapper ... Panelet stikker heller ikke ut, men er innfelt tilsvarende det originale. Nei, her må det være sterke følelser som hindrer folk i se ting som de er. :D

Funksjonelt er det ingenting som når opp til en skreddersydd Android-spiller av god kvalitet. Det man reagerer på er at den ikke er levert originalt fra BMW.

Hva om det nederste bildet er fra bilen til sønnen til BMW-sjefen i Regensburg? Hva om BMW kommer med Android-spiller i en fremtidig modell? Tipper superlativene da kommer i strie strømmer på fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Den nederste løsningen er jo helt uten knapper ... Panelet stikker heller ikke ut, men er innfelt tilsvarende det originale. Nei, her må det være sterke følelser som hindrer folk i se ting som de er. :D

Funksjonelt er det ingenting som når opp til en skreddersydd Android-spiller av god kvalitet. Det man reagerer på er at den ikke er levert originalt fra BMW.

Hva om det nederste bildet er fra bilen til sønnen til BMW-sjefen i Regensburg? Hva om BMW kommer med Android-spiller i en fremtidig modell? Tipper superlativene da kommer i strie strømmer på fora.

Nytter ikke hvem det er, ser helt forferdelig ut. Er ikke funksjonene i Android jeg rakker ned på. Er designet på spilleren i bilen og hvordan det ser ut i helheten. E90 med iDrive er BMW interiør på sitt beste, har enda ikke sett noe som har toppet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Basse Lusk skrev:

1) Den nederste løsningen er jo helt uten knapper ... Panelet stikker heller ikke ut, men er innfelt tilsvarende det originale. Nei, her må det være sterke følelser som hindrer folk i se ting som de er. :D

2) Funksjonelt er det ingenting som når opp til en skreddersydd Android-spiller av god kvalitet. Det man reagerer på er at den ikke er levert originalt fra BMW.

3) Hva om det nederste bildet er fra bilen til sønnen til BMW-sjefen i Regensburg? Hva om BMW kommer med Android-spiller i en fremtidig modell? Tipper superlativene da kommer i strie strømmer på fora.

1) Jeg snakker om passformen til klimapanelet, og den er like dårlig på løsningen fra "Smarty trend" som den er hos "Andorid/Dynavin/you-name-it"-spilleren. At skjermen også er integrert som den originale må være alt annet enn sant, da den originale skjermen er plassert på toppen av dashbordet. Resultatet er altså langt ifra originalt.

2) Det med funksjonalitet er jo subjektivt. Personlig kan jeg ikke fordra Android, ei heller touch. I mine øyne fremstår disse spillerne som mer tungvindt enn iDrive i alle mulige former og fasonger.

3) Om det nederste bildet er av sønnen til BMW-sjefen i Regensburd - javel, fint for ham at han fikk en marginalt utstyrt BMW. Om BMW kommer med en Android-spiller i en fremtidig modell har den en helt annen finish og funksjonalitet enn disse billig-spillerne fra Kina.

Spillerne med knapper har i tillegg en helt annen fasong, finish og skrifttype enn de originale. Ofte har de også helt feil bakgrunnsfarge enn originalt.

Apropos passform - her vises det "perfekt" passform:
bmw-3-series-e90-android-car-stereo-navi

wft8x0a30mcgpcqr3e0f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En androidspiller gjør vel samme nytten med tanke på musikk/lyd. Likevel er iDrive så veldig mye mer enn bare det. For ikke å glemme om at det løfter interiøret mange hakk :) Jeg vet ikke budsjett på bil, men ettersom det er vurdert E53 også ser jeg for meg prisklasse 100-150 000,-. Og å invistere i en spiller til 20% av bilens verdi(ved 100k), er jo interessespørsmål.

Ingen tvil om hva som ser best ut .

IMG_3074.JPG.190da567bc6ab9df9aeb57e9bf84db77.JPG

IMG_3075.thumb.JPG.17ba1b879dace181228161c382e0f1d0.JPGIMG_3076.JPG.35cfc948f9a5464465d6c7335cd0cf65.JPGIMG_3077.thumb.JPG.97103819d53be994e839157f0ae2bf10.JPG

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Android kan styres med iDrive-hjulet (finnes sikkert DIY for dette).
  2. Skrifttype kan velges blant all verdens typer, også den BMW bruker.
  3. Farge på knapper, på spillere som har knapper, kan bestemmes selv fra fargekart. Altså millioner av muligheter.
  4. Bakgrunnsfarge/bilde er selvfølgelig også valgfri.

For noen kan sikkert all denne friheten overveldende. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Basse Lusk skrev:
  1. Android kan styres med iDrive-hjulet (finnes sikkert DIY for dette).
  2. Skrifttype kan velges blant all verdens typer, også den BMW bruker.
  3. Farge på knapper, på spillere som har knapper, kan bestemmes selv fra fargekart. Altså millioner av muligheter.
  4. Bakgrunnsfarge/bilde er selvfølgelig også valgfri.

For noen kan sikkert all denne friheten overveldende. ;)

 

 

Det er nok sant, likevel er løsningen som bilder over + det som @Saltkjelen viste bilde av, ikke bra. Da er det nesten bedre å bytte dashbordet til en som er for iDrive og få android-spilleren opp i der om det passer(jeg har ikke peiling). Jeg skjønner android-løsningen er god nok for mange og gjør jobben, likevel er finishen og helhetsinntrykket etter mitt syn heller dårlig :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Basse Lusk skrev:
  1.  

Det er definitivt veldig mange funksjoner i en slik spiller som er kjekke å ha, men hovedpoenget er kun hvordan det fysisk ser ut og passer inn i helheten for min del. 

45 minutter siden, Marius2002 skrev:

 

Budsjettet blir nok på 100-120k. Dermed begynner jeg å gå bort fra E90, da alle rundt den prisen har gått langt, mangler mye utstyr, uten iDrive etc. Så blir nok bare pengesluk veldig fort. E60 er mye mer bil for pengene på mange måter, mye penere å se på og har også iDrive som standard. Selv med utstyrsmangel (som mange av de billige her også lider av) så virker E60 mye mer luksuriøs enn E90. Og som du sier, har veldig mye å si på inntrykket om den har iDrive eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Basse Lusk skrev:
  1. Android kan styres med iDrive-hjulet (finnes sikkert DIY for dette).
  2. Skrifttype kan velges blant all verdens typer, også den BMW bruker.
  3. Farge på knapper, på spillere som har knapper, kan bestemmes selv fra fargekart. Altså millioner av muligheter.
  4. Bakgrunnsfarge/bilde er selvfølgelig også valgfri.

For noen kan sikkert all denne friheten overveldende. ;)

Jeg tror vi nesten bare får være enige om å være uenige. Jeg snakker ikke om skrifttypen i skjermen, men den som befinner seg på knappene - knappene som har en helt annen utforming enn de øvrige knappene i bilen. Det ser helt merkelig ut med en annen font og utforming av knappene enn hva som finnes litt lenger ned å klimapanelet. Ellers er det verdt å merke seg at E8x og E9x uten navigasjonssystem også mangler iDrive, så hvor betjeningen med iDrive-hjulet kom inn her forstår jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriften på knappene har jeg ikke sett på, men de varierer nok fra modell til modell, og du har sikkert rett i at BMW bruker en annen font. Jeg vil også gi deg rett i at det bildet du trakk frem med touch-enheten uten knapper, den så pen og veltilpasset ut på mitt bilde, men på ditt bilde med større utsnitt ser det ikke bra ut ved klimakontrollen. Jeg hadde ikke montert noe som stikker ut i min bil heller, faktisk. Men, og her er vi vel fremdeles uenige, jeg er sikker på at det finnes paneler som er godt tilpasset, slik at resultatet blir pent og velintegrert, og da foretrekker jeg en android-spiller fremfor original. På grunn av bedre funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det fysisk ikke er plass til både en slik spiller (med akseptabel størrelse på skjermen) og klimapanelet, så man vil ikke kunne få dette til uten at noe stikker ut.

En annen ting er hva man skal gjøre med knapperekken for setevarme, PDC og de tingene. Den har forsvunnet på mystisk vis på disse bilene såvidt jeg kan se.

Om jeg skulle valgt noe her, og ikke ville byttet dashbord hadde jeg nok gått for NBT med skjermhus fra en nyere modell.

Ser riktignok noe malplassert ut dette også, men mye bedre enn alternativene over her etter min mening.

hqdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...