Gå til innhold

Parksensor trøbbel


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en E46 med PDC som ikke fungerer. Jeg leste meg litt opp på nettet og de fleste sier at man skal kunne høre sensorene tikke når de er aktive. Problemet er at det virker ikke som systemet blir aktivert hvis jeg ikke starter motor. PDC knappen lyser ikke hvis jeg kun har på tenning, når jeg starter bilen kan jeg velge av eller på med tilhørende lys på knappen. 

Klarer ikke å kjenne / høre om sensorene gjør noe når PDC er på og jeg har bilen i revers. Sjekket også sikringen, alt ok der. 

 

Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tikking funker ikke som diagnose metode. Jeg hjalp en kar med PDC en gang, og han synes han hørte tikking i den ene sensoren. Så koblet vi på INPA (BMW diagnose) og så etter...og det viste seg å være en annen.

Så diagnose er tingen hvis du skal finne ut av dette her. Som så mye annet på moderne biler. Du finner sikkert noen i nærheten av deg som kan hjelpe under diagnose tråden her inne. :wink: 

Diagnose med INPA forteller evt hvilken sensor som er defekt eller om det er noe annet. Det tennes ikke noen lampe i instrumentpanelet når PDC ikke virker. Passerer du Aurskog kan jeg hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...