Gå til innhold

18x10 5x112 Work felger. Adapter til E39? Lavt innpress, HJELP


RCmannen
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld!

Vet ikke om jeg poster på rett plass?

Uansett,

 

jeg har nå fått tak i 18" Work felger til en svært god pris og de SKAL på min E39, samme hva :-D8)

Problemet er at de har 66mm nav og 5x112 boltsirkel og skulle vært 74.1mm og 5x120. 

Når da ET er ca riktig, blir det vanskelig. Adapterene jeg har sett på er på det smaleste 18mm tykke. Som gir ET på under 10. 

Når bakfelg da er 10" bred vil jo det stikke utenfor. I tillegg til at det er ulovlig.  Er vel 13 som blir lavest lovlige. 

 

Så, til spørsmålet.  Hva ville andre gjort? De skal på, så enkelt er det. Skal jeg kjøpe spacere og heller valse buene? Bør jeg slipe vekk litt fra baksiden av felger og få riktig innpress, selv med spacer?

Noen som vet av smalere spacere?

Eller bør jeg rett og slett få et firma til å borre opp til 5x120 og 74.1?

 

Takk for svar.

Endret av RCmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, DanielStance skrev:

Parts and Retards selger TA Technix overgangspacer på 15mm.

Takk for svar!

Med 15mm spacer sitter jeg igjen med ET på 10.. skal vel gå greit, og faktisk se ganske bra ut foran med 8" brei felg, men er mer usikker bak.. skulle vel hatt ET på rundt 20 (er 25 på felgen fra før). Skjønner det ikke går an å få til 5mm overgangspacer. 

Har noen som har peiling på hvordan det blir med 18x10" og et10 med ca 20mm senk? Laangt utafor eller ca. Flush? 🤔

Endret av RCmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...