Gå til innhold

BMW E36 328 1992


Martin Engebø
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, vurdert en stund om å lage en tråd om min 328 e36, så fant ut at eg like så godt kunne gjere det.

Leita en stund etter den "perfekte" E36, kom over denna som såg ut til å være et bra utgangspunkt, var ikkje lenge før den var henta av meg!

Litt om meg sjøl:

20år gammel, per dags dato lærling som industrimontør.

Glad i alt som har noke med motor og gjere, kjørt cross siden eg var 6år gammal og kjører forsatt!

Hatt et par bmwer dei siste to åra, 7ende bmwn eg har nå faktisk!

 

Min store drøm var alltid BMW E30, leita lenge og fant en eg var godt fornøgd med. 1989 mod 320. Men etter 6mnd fant eg ut at det er berre en bil som kan gjere meg skikklig lykklig, ja det skjønte vell dokke også at det er e36!😬

Men nok om meg, meir om bil!

 

BMWen er orginalt en 318is som vart godkjent ombygd til 328 M52b28 i 2009.

Under ombygginga vart bilen totalresturert med nye bakskjerma, bakplate og framskjerma. Samt ny lakk.

Bilen fekk full M3 interiør og M styling.

Bilen har gått 146700km!! 😋😋

Chassiet er en 318is 92 modell. Donorbilen var en 1997modell 328.

Motoren har i dag M50 innsug og 3.2l kammar.

Planen videre for bilen er:

Sett over motoren

Montere kompressor

KW coilovers

Nye sommerfelger

Lamelldiff

Powerflex i understell

 

Slenger med noken bilder menst bilen var under restuering, samt slik bilen er idag!

Bilder er alltid gøy!

 

 

IMG_4323.JPG

IMG_4324.JPG

IMG_4310.PNG

IMG_4314.PNG

IMG_4342.JPG

IMG_4402.PNG

IMG_4403.PNG

IMG_4404.PNG

IMG_4405.PNG

IMG_4406.PNG

IMG_4407.PNG

IMG_4408.PNG

IMG_4409.PNG

IMG_4410.PNG

IMG_4411.PNG

IMG_4412.PNG

IMG_4413.PNG

IMG_4414.PNG

IMG_4415.PNG

IMG_4416.PNG

IMG_4417.PNG

IMG_4418.PNG

IMG_4419.PNG

IMG_4420.PNG

IMG_4421.PNG

IMG_4422.PNG

IMG_4423.PNG

IMG_4325.JPG

Endret av Martin Engebø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske ny i turbo/kompressor verden.

Men sjekka litt rundt, men org innmat tåler fint 300hk, så tenker at eg holder meg innanfor den grensa i begynnelsen vertfall!

Har vurdert å sendt en søknad til BT, men per dags dato har eg ikkje tenkt så mykje på godkjenning, må først og fremst få press i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk i faget eg og, men eg tenkte at å skifta til ein cooperring toppakning og ARP-boltar til toppen skal gjera at eg kjem langt :) Har M50B25, ikkje M52B25, men da går for da samma. Nesten :P Blir godkjenningskrefter i første omgang, og sidan eg har E30 so kan eg ikkje overgå 330hk/355Nm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger her, kjenner godt til denne bilen :)

Skal sies, den 2.8 motoren jeg skaffet meg nylig er den motoren som denne kompressoren du har stod på. Har demontert endel på den motoren nå, og det ser ikke ut som den har tatt noe skade av kompressoren. Her er en salgstråd på den bilen som motoren/kompressoren stammer ifra:

Har noen bilder av den blå 328'en din og, si ifra om jeg dele de her :)

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! 8)

Fekk gjort litt med bilen idag.

Når eg kjøpte bilen virka det som alt var tipp topp, men dagen etter eg kjøpte bilen såg eg at den lak kjølevæske. Kontaktet då gamle eiger og fekk en ny radiator på døra av han! 

Så takk til han for å være så hjelpsom som han er!

 

Så no har eg skifta radiator, alle slangane var tette så virka som om det var o-ringen som ligger mellom ekspansjonstanken og radiatoren som var gåen. Men skifta heile greia istede! :)

Slenger med noken bilder!

IMG_4438.JPG

IMG_4440.JPG

IMG_4441.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...