Gå til innhold

BMW E36 328 1992


Martin Engebø
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
On 12.5.2017 at 17.24, Kristoffer M-Power skrev:

Veldig grom bil du har😍Men hadde blitt enda grommere med m3 speil, etter mi meining.

 

Ja mangen som sier det. Planen var også det, men velger og legge det ifra meg. Grunnen er rett og slett at det er faktisk ikkje en m3 men er 328. Tenker at det virka som eg prøve hardt for å få en m3, uten at det faktisk er det.

Synest det er litt av sjarmen å ha elefant spegl 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.5.2017 at 18.13, Clutch skrev:

ser ut som en ordentlig fin E36 detta :D savner E36 325'n min litt :P bra at det ikke ble wp111 felgene :P

har du vurdert heveklosser til spoileren? :)

Har vurdert det ja, men forsatt veldig usikker! Ser masse strøknare ut uten klosser synest eg :) Men tiden vil vise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde problemer forje veke med koking av motor.

Bestilte ny termostat, vannpumpe og viskosekobling.

Feilen var viskosekoblinga, men skifta like så godt alt det andre også.

Også tatt hjulstilling kontroll.

Ellers har eg vert i Bud på GS treffet, og der var det myykje gromt på en plass! Folket seier at det var mellom 500 eller 600 bmwer! Heilt rått.

 

Gasspedal klipset knakk på vei heim frå bud, så det må bestilles nytt, ellers fantastisk tur! 🙈😁

 

Slenger med bilder, forsatt god helg!

IMG_5035.JPG

IMG_5076.PNG

IMG_5065.PNG

IMG_5044.JPG

IMG_5046.PNG

IMG_5051.JPG

IMG_5053.JPG

IMG_5054.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heihei, lenge siden det har skjedd noke her.. har skjedd litt ting og mangen opplevinga!

Kan begynne med at tidlig i Juni mnd fikk eg camberstaga og dei nye justerbare topplagera mine. Rudskogen nærma seg og super gira. Bestiller ny bremseskive og caliper før rundskogen. Montera camberstaga, topplagera, skiva og caliperen samt nye coilovers kittet.
Kjører mot Rakkestad, kjem meg til Sogndal (1.5time frå der eg bur.) Hører en grusom lyd, finner ikkje ut ka det er fornoke.. Kjører derfor videre til lærdal, der fikk eg tak i en hygglig type som eg fikk låne en løftebukk av. Der viste det seg at eg mangla opp til fleire boltar som holder stikkakslingane til medbringarane på diffen. Kunne skru boltane som var igjen for hånd! Venstre drivaksling hadde stor vandring og fant ut at eg hadde voldtatt camberstaga siden eg elska masse camber, det hadde desverre gått ut over drivakslingane. Fekk skrudd fast boltane som var igjenn på akslingane og juster camberen meir normalt.
Lyden var vekke og turen gjekk vidare til Gatebil :D (det vart berre midlartidig quick fix siden eg SKULLE ned med bilen)
Ankom rudskogen natt til Torsdag og hørte en forferdlig lyd framme i topplagera. skrudde av fjørbeinstaget framme og fant ut at begge boltane på topplagera var heilt lause. Fikk skrudd dei fast og alt var fint igjen.
Dagen etterpå skulle vi ta den typiske ¨harry¨handelen i Sverige. Der hadde BT såklart kontroll, endte med visning hos biltilsynet. Såg for meg avskiltnings begjær og full pakke, grunnen bra camber og justerbaretopplager + div. Men fekk kun mangellapp for spacera framme, så fikk kjøre videre.
Bilen stod utstilt på gatebil også.
Kjørte bilen heim og har for det meste stått siden. Då det tydligvis er vansklig og få tak i 328 drivaksling. Skrik ut om du veit om noken som selger, eg kjøpe!!! Og det haster!!

Ellers la eg bilen ut for salg då eg datt ned ei trapp els, men fant fort ut av at det angra eg på. Så har forsåvidt trekt annonsa.
I dag fikk eg med et syn ingen lika. Har dårlige jekkfester så skal sveise dei opp igjen, men før eg fekk begynt på dei tenkte eg at eg skulle sjekke gulvet for rust. Der var det såklart rust, jippi yey right? 
Kappa ut der det var rust og klar for fiksing i morgen. Legger ved bilder frå arbeide senere.

Slenger med noken bilde frå gatebil og ellers bilder frå i sommer! :)  IMG_5344.thumb.PNG.09fd391d97b254d329833789f3163b5d.PNGIMG_5417.thumb.PNG.9dc785815ef079cf6123b1bbc5f63c04.PNG

Ny update soon!

IMG_5358.JPG

IMG_5385.JPG

IMG_5348.JPG

IMG_5352.PNG

 

IMG_5255.JPG

IMG_5342.JPG

Endret av Martin Engebø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare å handle ny aksling da? er veldig mye dårlige brukte akslinger og fleste av dem som selger vet ikke at man bør holde styr på hvilken veg de har gått før. Er jo lager der vet du, brukte akslinger er egentlig litt som å montere brukte hjullager...

Eg har kjøpt nye til min fra SKF gjennom jobb, men du får dem på ebay også.

http://www.ebay.co.uk/itm/1X-SKF-DRIVE-SHAFT-REAR-BMW-3-SERIES-E36-320-328-/382120756573?fits=Car+Make%3ABMW|Plat_Gen%3AE36&epid=1683364444&hash=item58f82c055d:g:0kIAAOSwuMZZFTgY

Er vell samme akslinger på 323,325 og 328.

M3 har grovere, 320i og nedover har mindre ( 168mm diff)

På E30 sine SKF akslinger så må man bytte abs ring fra org akslinger og den indre griskappa, mao 2-3 min arbeid hver. Har ikke prøvd mine e36 akslinger enda, men regner vell med dem passer når det står 328i. Bør derimot ikke kaste gamle akslingen før du ser at dem nye er OK. Dem er ivertfall like tykke som de grove akslingene. ( har målt )

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.8.2017 at 13.12, hsd skrev:

Er ikke det bare å handle ny aksling da? er veldig mye dårlige brukte akslinger og fleste av dem som selger vet ikke at man bør holde styr på hvilken veg de har gått før. Er jo lager der vet du, brukte akslinger er egentlig litt som å montere brukte hjullager...

Eg har kjøpt nye til min fra SKF gjennom jobb, men du får dem på ebay også.

http://www.ebay.co.uk/itm/1X-SKF-DRIVE-SHAFT-REAR-BMW-3-SERIES-E36-320-328-/382120756573?fits=Car+Make%3ABMW|Plat_Gen%3AE36&epid=1683364444&hash=item58f82c055d:g:0kIAAOSwuMZZFTgY

Er vell samme akslinger på 323,325 og 328.

M3 har grovere, 320i og nedover har mindre ( 168mm diff)

På E30 sine SKF akslinger så må man bytte abs ring fra org akslinger og den indre griskappa, mao 2-3 min arbeid hver. Har ikke prøvd mine e36 akslinger enda, men regner vell med dem passer når det står 328i. Bør derimot ikke kaste gamle akslingen før du ser at dem nye er OK. Dem er ivertfall like tykke som de grove akslingene. ( har målt )

Får vel berre bestille meg en ny en då.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av rusten.

Forhørt meg av mangen og lest om ka ein kan gjere med slikt.

Etter eg fant ut at karosseriverksted har begynt og bruke Lim og poppnagle så tenkte eg at eg skulle gi det et forsøk.

Grunnen for at eg ikkje valgte og sveise er rett og slett av to ulike grunner.

Nr1. rett ved siden av bensintanken.

Nr2. Karosseriverksted gjør sånt, då kan vel eg også gjøre sånt.

 

Possitivet med det er at om det ruster opp igjen så er det berre og borre ut naglane og lage til en ny plate.

Er endå ikkje heilt ferdig. Tenkte og skaffe meg 2k epoxy grunning og få det under bilen.

 

Folk har nok ulike meininga om måten eg har gjort det på, men tenker det går heilt fint.

Rensa teppet når eg først hadde stolane ute :)

IMG_5503.JPG

IMG_5505.JPG

IMG_5510.JPG

IMG_5511.JPG

IMG_5512.JPG

IMG_5513.JPG

IMG_5514.JPG

IMG_5515.JPG

IMG_5516.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...