Gå til innhold

Min BMW M3 F80 2015


StianAolsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er helt fersk på forumet her, men tenkte det var greit å opprette en bruker for inspirasjon og gode tips, siden jeg er helt fersk BMW eier.

Tidligere har jeg bare handlet Audi og min siste Audi som jeg driver å selger nå er en Audi S4 2010modell. 

Forandring fryder er det mange som sier, så derfor falt valget på BMW denne gangen. Har nå hatt denne BMW m3'en i ca 1mnd og kan ikke annet enn å angre. Hvorfor har jeg ikke prøvd dette før? 😂

Det gir en helt annen følelse å kjøre rwd, kontra 4WD som jeg har hatt mine 9år på veien.

Har tenkt å gjøre noen oppgraderinger på bilen ettervert som sommeren nærmer seg, det første jeg tenker å gjøre er å bestille sorte nyrer, carbon frontlippe og bilstein understell. Vurderer også nye felger til sommeren, men klarer ikke helt å bestemme meg på hvilke jeg vil ha. Tar gjerne imot tips om andre har forslag og erfaring med oppgraderinger som dere har gjort på deres BMW. 😀

Slenger opp noen bilder jeg tok her omdagen. 

 

IMG_20170212_162442.jpg

IMG_20170212_162253.jpg

Endret av StianAolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! 😁

Vurderer også oppgradering av stabstag og diverse foringer. Noen som har erfaring med dette? Er det noe å hente, uten å ødelegge all comforten i bilen?

Har hatt bilstein understell på tidligere biler og det har fungert veldig bra på bane, samtidig som det ikke har vært superbutt på vanlig vei. Vet ikke om det er andre merker som anbefales til BMW? kW har jeg dårlig erfaring med fra tidligere, på andre merker vell og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StianAolsen skrev:

Takk! 😁

Vurderer også oppgradering av stabstag og diverse foringer. Noen som har erfaring med dette? Er det noe å hente, uten å ødelegge all comforten i bilen?

Har hatt bilstein understell på tidligere biler og det har fungert veldig bra på bane, samtidig som det ikke har vært superbutt på vanlig vei. Vet ikke om det er andre merker som anbefales til BMW? kW har jeg dårlig erfaring med fra tidligere, på andre merker vell og merke.

Nye stivere foringer er jo greit, ville isåfall hatt i bærearm og travers bak. AKG eller Powerflex Black funker greit.

Bilstein er veldig bra for prisen.
Vil absolutt anbefale KW, selvom du har dårlig erfaring.
H&R er også verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 23732 skrev:

Nye stivere foringer er jo greit, ville isåfall hatt i bærearm og travers bak. AKG eller Powerflex Black funker greit.

Bilstein er veldig bra for prisen.
Vil absolutt anbefale KW, selvom du har dårlig erfaring.
H&R er også verdt å prøve.

Da blir det stivere foringer. Hvor kjøper man dette? Hvem sider kjøper dere deler til bilene deres på? 

Bilstein er vell ikke et billig merke det? Mente bilstein pss10 kostet mer enn div kW osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, StianAolsen skrev:

Hvem sider kjøper dere deler til bilene deres på? 

 

For min del, hovedsaklig gsbildeler og koed.no. Noen få ganger direkte fra forhandler, spørs hva det gjelder. Koed er stort sett alltid best på pris, og kundeservicen er bra, men litt lengre leveringstid enn gs (min erfaring). 

Velkommen til forumet, fin bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, StianAolsen skrev:

Da blir det stivere foringer. Hvor kjøper man dette? Hvem sider kjøper dere deler til bilene deres på? 

Bilstein er vell ikke et billig merke det? Mente bilstein pss10 kostet mer enn div kW osv.

Eg bruka nesten kun Koed. Litt lengre leveringstid pga delelageret deira ligg i Danmark, men det kan eg leva med.

Ha bestilt frå GS når eg ha trengt ting kjapt, men har vel til dags dato knapt fått ein einaste pakke frå dei der alt har vore med/fått rett deler

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle fine kommentarer om min bil 😄

Er det ingen utenlandske sider som er bra? Når jeg handlet til audiene mine, brukte jeg ofte 034motorsport. Finnes det ingen tilsvarende sider for BMW?

Endret av StianAolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...