Gå til innhold

Vibrasjon fra eksosannlegget på tomgang f11 520d


dopus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har merket at eksosen vibrerer litt på tomgang, noe som forplanter seg i chassises og kan føles inne i kupeen, og faktisk høres på utsiden av bilen.

Hvis jeg setter foten på enderøret til eksosen forsvinner vibrassjonslyden, bilen er ca 4 år /100k km. Har lest litt på nettet og enkelte har skiftet vibrasjonsdemper på eksosen. Men er ikke dette bare døvekt? den kan vel ikke bli slitt???

Skal sjekke gummi opphenget itl eksosen også, og eventulet skifte disse.

Er det noen andre her som har opplevd lignende problem? Hvordan løste dere dette??

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, mslello skrev:

Jeg opplevde det på min rundt ca 60.000 km. Var ett flexirør som hadde begynt å løsne. Fikk det sveiset fast på garanti og det va lydløst når jeg solgt bilen etter 110.000 km..

Takk for tipset. Skal få tatt en kikk under bilen når været tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det akkurat likt iallfall.. Trodde først det var registerrasling, men ettersom det ble stillt når jeg satte foten bortpå enderøret, regnet jeg med det var eksoslyd. Var heldigvis ikke så omfattende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan motor dere har, men jeg har en 520D F10 som vibrerer/durer ved venstresving og pådrag. Det er flere av oss som har opplevd det med 2.0D her på forumet. Det viste seg etter gjentatte besøk pp bmw verksted at motorfestene er noe svak på disse bilene. Kanskje det er det dere også opplever? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, arildopc skrev:

Har merket det samme på min 325D 2014 som jo har samme motor. Særlig ved moderat akselerasjon kan det høres ut som om anlegget er løst. Skal få det sjekket neste uke hos BMW.

Hold oss oppdatert, da det er fler som sliter med vibrering/during ved pådrag og venstresving samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BimmerFan! skrev:

Nå vet ikke jeg hvordan motor dere har, men jeg har en 520D F10 som vibrerer/durer ved venstresving og pådrag. Det er flere av oss som har opplevd det med 2.0D her på forumet. Det viste seg etter gjentatte besøk pp bmw verksted at motorfestene er noe svak på disse bilene. Kanskje det er det dere også opplever? 

Er det mulighet for å laste opp videon du sendte meg? Den viser iallefall klare symptomer på motorfeste som ikke gjør jobben ordentlig. Da kan folka her også ta en liten titt selv for å få litt mer klarere oppfatning på om det er motorfeste som er dårlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Er det mulighet for å laste opp videon du sendte meg? Den viser iallefall klare symptomer på motorfeste som ikke gjør jobben ordentlig. Da kan folka her også ta en liten titt selv for å få litt mer klarere oppfatning på om det er motorfeste som er dårlig :) 

Det skal jeg selvsagt gjøre :) Fra 0:16 og utover har jeg bremsen inne, mens bilen står i drive. 

IMG_1135.MOV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen på eu kontroll hos NAF, og i den forbindelse så spurte jeg om dem kunne kikke litt på eksos opphenget.. Om det var noe slitasje? Men det var ikke noe dem hadde lagt merke til ihvertfall. Får ta en kikk selv når det våres og blir litt varmere i været. 

På min er det mest hørbart/merkbart  i park eller nøytral.. Når drivverket ikke står med last/ load. Vibrasjonene  forsvinner når jeg begynner å kjøre. Det er i tillegg mest merkbar når det er under 3 grader ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, BimmerFan! skrev:

Nå vet ikke jeg hvordan motor dere har, men jeg har en 520D F10 som vibrerer/durer ved venstresving og pådrag. Det er flere av oss som har opplevd det med 2.0D her på forumet. Det viste seg etter gjentatte besøk pp bmw verksted at motorfestene er noe svak på disse bilene. Kanskje det er det dere også opplever? 

520d 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On ‎27‎.‎02‎.‎2017 at 19.02, BimmerFan! skrev:

Hold oss oppdatert, da det er fler som sliter med vibrering/during ved pådrag og venstresving samtidig.

Da har vi vært og fått det fikset hos BMW. Det var dårlige gummioppheng ble jeg fortalt, ikke motorfester. Byttet to stk og ingen vibrasjoner mer. Vet ikke hvor på anlegget de ble byttet.

Før bytte kunne jeg også høre det "raslet" helt inne ved torpedoveggen i bakkant av motoren på tomgang. Det er også helt borte så veldig fornøyd :) i

Endret av arildopc
edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...