Gå til innhold

feiltenning, fusker og annet knask 520iM52 1999 HJELP


stiands90
 Share

Anbefalte innlegg

halla har noen små problemer med motoren her.. legger ved bilder av feilkoder.. eneste koden en ikke treger bry seg med er den om radiator

kort fortalt så starter bilen fint men når den er blitt kørt 2-3 min så går den i safe mode å kodene som er vedlagt kommer opp.. coil å plugger er nye så disse skal ikke være noe problem med.

er det noen som har erfaring med lignende problem så setter jeg pris på alle tips.

code2.jpg

codes.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg å kjenne igjen fra min M52TUB20. Falsk luft. Sjekk om du har sprekker i gummi belgen foran gasspjeldet. Vanskelig å se uten å ta den av.

Sjekk også gummi blindpluggen i bakkant av innsugingsmanifolden. Mot torpedo veggen...den er en liten luring. Sjekk lenger frem i luftinntaket også, om det kan være sprekk noe sted i plasten. Men morken gummi som nevnt over er typisk.

Denne motoren er ømtålig ved falsk luft. Da får du misfire koder og den går i nødmodus.

Du har også en feilkode på temperatur føler på radiatoren. Enten er den defekt, eller den har ledningsbrudd eller er koblet bort. Har sett tidligere at noen har koblet bort denne og satt slangen rett inn på radiator. Men jeg tror ikke det er dette som gir fjusking og nødmodus.

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...