Gå til innhold

Ulyd hjullager E39, ingen lyd ved sving mot venstre, venstrehjullager defekt ?


santho96
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, ganske sikker på at venstre hjullager på bilen min er på vei til å bli ødelagt. Når jeg kjører rett frem og svinger mot høyre så kommer det en høy rumle lyd / konstant rulle lyd fra fronten av bilen. Men når jeg svinger mot venstre så går lyden bort. Tenker at det er minst belastning på lageret når man svinger til en side, og siden lyden går bort når jeg svinger mot venstre så er høyre hjullager ok. Lyden er høyeste rundt 60-80 km/t, og i nedover bakker. Veldig lik det på videoen her.
 
Noen som kan bekrefte / avkrefte mine tanker ?
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å jekk opp hjulet du og snurr rundt på hjulet du tror det kan være, om det er sånn romlelyd så har du synderen, kan også ta tak oppe og nede på hjulet å ta tak å vigle på det opp og ned, om det lar seg gjøre med stor slark så er det gåent hjulllager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Likevel ikke alltid så enkelt. På Tahoe var det som du beskriver. Byttet lager, og prøvetur. Hmmm litt lyd når jeg svinger andre veien også. Trodde vel at det var opprinnelig lager som hadde blitt så dårlig at det laget lyd begge veier. I dette tilfelle hadde begge blitt dårlige nesten samtidig. 45 minutter senere var det andre byttet og alle var glade. 

PS. Forhjulslager.

Endret av orala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...