Gå til innhold

Min BMW 520d E39


 Share

Anbefalte innlegg

Må inn i nettbanken igjen:p
Syns og de kledde E39, samt at de ikke var helt svarte, syns personlig felgen skal syns! Jeg kunne kansje også tenkt meg en enda lysere farge etterhvert, men er fare for at bronse gror på meg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har TPC (S265) på bilen, får feilmelding hele tiden. Har en knapp på trelista på høyre side av rattet. 
Noen som vet hvilket system jeg har på min bil, hvordan det fungerer å slikt? Skulle gjerne hatt det operativt så jeg slipper feilmeldinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Idag har jeg montert EGR-kittet jeg kjøpte for en stund tilbake, grei jobb, men ikke helt likt som en 6'er som er bilder av i dieseltråden. Ble bra mye bedre plass i fronten, da jeg skal bytte termostaten om en stund også. Måtte ha fjernet egr termostat og kjøler for den jobben uansett så det ut for. Det jeg oppdaget underveis var at selve ventilen i egr-huset var fjernet fra før, og det var montert ei blindplate på egr-kjøleren, så i praksis har ikke hatt egr på bilen, noe som gjenspeilte seg i innsuget, såg rimelig bra ut inne i der.

Støvete og skittent, blir en motorvask etterhvert. Tok en motorvask for en stund siden, da ble det en skikkelig stygg lokt, minnet om svidd plastik eller noe oljerester på nå varme flater, noen som har opplevd lignende etter vask i motorrom?
2017-05-07_12_40_54.thumb.jpg.6b026d532134629366b62518c579d35e.jpg

Egr-ventil uten ventil

2017-05-07_13_12_56.thumb.jpg.3ac601dddd6fff866a75edbb87442e8c.jpg

Innsug

2017-05-07_13_13_21.thumb.jpg.f626f6c56d96fd3c7930663bb63ba1a4.jpg

Blindeplate

2017-05-07_13_19_15.thumb.jpg.da28c9809759ec6e54aaa2122ddd58a3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har bilen vært inne å fått montert deksel til støtfanger for avtagbart hengerfeste. På bruksanvisningen fra Westfalia sto det hvordan man skal kutte i støtfangeren for montering av hengerfeste og de fulgte jo bare den da dem ikke hadde tenkt på at det skulle være et deksel der, noe jeg gjorde dem oppmerksom på. Så di hadde kuttet for lite heldigvis til høyre og oppover, men kuttet for mye under iforhold til montering av rammen for dekselet. Da fant dem ut at dem monterte ei aluminiumsplate der det opprinnelig skulle vært plast, noe som ble ganske bra syns jeg.

20170509_160655.jpg

20170509_160648.jpg

20170509_160639.jpg

20170509_160628.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Fin og ryddig bil dette .:).

Dette må være en ypperlig pendlerbil mtp plass ,forbruk og komfort .

Det har du nok helt rett i! Snilt forbruk og utrolig god kjørekomfort.
Blir lite pendling i mitt eie, da jeg bor sentralt og jobber på havet, så de kilometerene denne får er turer og kosekjøring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Deksel lakkert! oppdaget når jeg monterte at den nederste biten må være svart for å matche under støtfangeren, lite gjennomtenktO:)
Bilen har også fått service, olje å filterskift, dieselfilter og ny olje på diff:) Ba dem å undersøke noe risting ved nedbremsing, desverre fant de ikke ut stort annet enn at det måtte være skivene, men det positive var at de gikk over hele forstillinga å alt var tight å fint der ihvertfall! Blir bytte av bremser når vi er kommet oss i nyhuset med gjev garasje:))

2017-05-22_14_38_07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...