Gå til innhold

Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ingenting er bedre enn nytt, men jeg har ikke fått med meg at det er mye feil på 335d. De tidlige utgavene kanskje men ikke LCI..

Sekser er vel noe alle som kjøper BMW vil ha, men det blir jo forferdelig dyrt. 330d er vel ikke så langt unna 100 000 dyrere enn 330i, kan få mye utstyr for de pengene om setter mer pris på det. God folk velger bensin iallfall :) 

Mente det var biler som trengte utbedringer kosmetisk og teknisk for flere titalls tusen. Og som ikke hadde utstyret jeg ønkset. Var på tide med bensin nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, 330_Simonsen skrev:

Gleder meg til å se den nye tralle di! Perfekt kombo av motor, farge og utstyr. :) 

 

Noen planer for denne? :D

Nja, ikke bestemt meg for lease eller kjøp enda. Men det blir ACS senkefjærer, muligens Performance-leppe. Og kanskje MPPK om det kommer. Eller så blir det JB4 stage 1. Det blir rundt 290-300HK og minimum 420nm uansett... Er svært fornøyd med felger, farge og utstyr, så tanken har kanskje vært 340i-eksos på sikt.. :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Nja, ikke bestemt meg for lease eller kjøp enda. Men det blir ACS senkefjærer, muligens Performance-leppe. Og kanskje MPPK om det kommer. Eller så blir det JB4 stage 1. Det blir rundt 290-300HK og minimum 420nm uansett... Er svært fornøyd med felger, farge og utstyr, så tanken har kanskje vært 340i-eksos på sikt.. :wink: 

Høres ryddig ut det. :) 

 

M-Performance delene gjør seg skikkelig på disse bilene. :)

 

Er det ikke Twin Turbo på denne? Åssen fungerer Remap på dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 330_Simonsen skrev:

Høres ryddig ut det. :) 

 

M-Performance delene gjør seg skikkelig på disse bilene. :)

 

Er det ikke Twin Turbo på denne? Åssen fungerer Remap på dem da?

Nei, singelturbo. :) Det blir enten med ny ECU fra M Performance eller med boks fra enten DTUK, Burger tuning eller AC Schnitzer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt mer om det digitale instrumentpanelet? Mine foreldre hadde egentlig bestilt det på bilen de venter på, men fikk senere vite at det produksjonsstarten er utsatt til utpå sommeren, så de har droppet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hansh skrev:

Har du hørt mer om det digitale instrumentpanelet? Mine foreldre hadde egentlig bestilt det på bilen de venter på, men fikk senere vite at det produksjonsstarten er utsatt til utpå sommeren, så de har droppet det.

Ja, glemt å oppdatere det. Tydeligvis mulig produksjonsstart i juli, vet ikke om det er pga knapphet på deler i produksjon e.l, for i konfiguratoren går det jo. Men da må du velge pressebil. Og det får ikke forhandlerne bestille, det går via BMW Norge etter hva jeg skjønner. De fikk det i alle fall ikke til på Stamsaas. Og SÅÅÅ stor stas er det kanskje ikke, selv om jeg kunne tenkt meg det når jeg faktisk bestiller helt ny bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hansh skrev:

Samme tilbakemelding de har fått, og det er som du er inne på ikke garantert at produksjonen kommer i gang da heller. Min far synes det var viktigere å få bilen kortest mulig etter sesongen for sommerhjul starter.

Samme jeg mener, jeg tar ikke sjansen på å vente. Har fått produksjon om to uker, og levering 1-2 uker etter det. Så ikke noe å lure på. Har allerede vært uten BMW for lenge. :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut av HUD og digitalt instrument? Etter det jeg har sett må bilen bestilles med "kontroll pressebil" for at dette kan kombineres, og jeg ser at BMW legger til denne utstyrskoden automatisk i en av pakkene. Ser ikke ut til at digitalt instrumentpanel kan brukes i 330e etter hva jeg har funnet ut, men resten skal gå fint an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Fant du ut av HUD og digitalt instrument? Etter det jeg har sett må bilen bestilles med "kontroll pressebil" for at dette kan kombineres, og jeg ser at BMW legger til denne utstyrskoden automatisk i en av pakkene. Ser ikke ut til at digitalt instrumentpanel kan brukes i 330e etter hva jeg har funnet ut, men resten skal gå fint an.

Hoi! Forhandlere har ikke muligheten til det, fikk jeg beskjed om, så det blir kombi instrument med utvidet funksjonalitet sammen med HUD. Det er sagt juli, tidligst for heldigitalt.. Men jeg synes ikke det gjør noe. Ville kanskje hatt panelet fra M3. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i beita på eksosen. Har jo som skrevet bestilt M performance-eksos, MEN: Det er noe som frister med 340i-eksos også. Vanskelig å få til å passe? Og antakelig endel dyrere enn det jeg har bestilt. Hva med motstand i standardeksos mot M Performance? Og: Er det en mulighet å la f.eks Svendsen eksos bygge custom? Kanskje vrient for de å koble opp mot bilen slik at det er forskjellig lyd i comfort, sport+ etc? Armytrix var ett alternativ, ACS et annet. Men de koster 3x det jeg betaler for M Performance-anlegget. @olenikolai bygde vel om på sin 428 til 435, og den har lekker lyd, så det frister! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at jeg bygget om på min ja :) 435i Akrapovic på min, trengte nesten ikke tilpassing! Regner med at det er noe av det samme med de nye motorene, bare at du må finne 340i eksos tipper jeg :) Forskjellen på lyd i eksosen styres bare med ett elektronisk spjeld bak, jeg har festet mitt i åpen stilling hele tiden, men er fremdeles forskjell i lyden mellom de forskjellige kjøremodusene, så er nok endringer i motorstyringen også mellom de ulike modusene. Du har jo alternativet med 340i M-performance eksos også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fupsaker changed the title to Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...