Gå til innhold

Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020


 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Gorg skrev:

Holy.... :D 

Men da er M Performance tilpasset 330i en dobbel stuss, ikke to på hver side?

Synd insideperformance ikke har eksos til den, for de har jo løsninger (om ikke litt kunstig) hvor man kan styre lyden i kjøremodusene.

Stemmer bra, det.. Vil kun ha én på hver side uansett, har jo ikke ytelser som står i stil til en M3 heller. :wink:

 

Men at jeg kanskje på sikt nærmer meg 340i-ytelser, skal du ikke se bort i fra. Synes jeg så en tråd her om en som hadde insideperformance til sin 320i, var det vel, som skulle selge? Uansett, jeg søker litt mer, for selv om det ser pent ut med original M Performance-eksos, så har jeg sendt forespørsel til Svendsen eksos og Bilens eksosanlegg for å høre litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, fupsaker skrev:

Stemmer bra, det.. Vil kun ha én på hver side uansett, har jo ikke ytelser som står i stil til en M3 heller. :wink:

 

Men at jeg kanskje på sikt nærmer meg 340i-ytelser, skal du ikke se bort i fra. Synes jeg så en tråd her om en som hadde insideperformance til sin 320i, var det vel, som skulle selge? Uansett, jeg søker litt mer, for selv om det ser pent ut med original M Performance-eksos, så har jeg sendt forespørsel til Svendsen eksos og Bilens eksosanlegg for å høre litt. :)

Det var vel @Lifeasiknowit_bmw som skulle bytte ut sin eksos.

Helt rett å ordne 335/340i eksos, det ser så mye bedre ut med symmetrisk bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et veldig hyggelig tilbud på original bakpotte til 340i, som jo kan være et alternativ. Prøver bare å finne ut om det nå finnes en performancebakpotte som kanskje kan benyttes. Eventuelt så tipset @Lifeasiknowit_bmw om insideperformance som jeg har kontaktet og som jeg venter på svar fra. Så takker og bukker for tips så langt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Visste faktisk ikke at du har bestilt deg 330ix! Gratulerer med fet bil! :D 

kan fortelle på forhånd at 2L bråker en del med InsidePerformance eksosen. Du kan spørre @lagunilla om dette. Han har 28i som han monterte samme typen eksos på. 

Dimmensjonen er på en annen side samme som 40i så du trenger antakeligvis ikke overgang. Mener å huske at det er 3" på den. Når det kommer til bakpotte så har ikke I.P eksosen flaps, og derfor lager det en god del lyd. Jeg vet ikke hvor mye lyd du trives med, men tipper at @lagunilla kanskje har en liten beskrivelse på hvor mye det er snakk om. Lyden er dog veldig grom :P 

På original 28i og 30i er det ledningsnett til flaps. Hvis du vil ha 35i eller 40i eksos på bilen så kan du koble samme kontakten rett i servo til styringsventilen på den typen eksos. Vet det ligger et 40i eksosanlegg ute på Finn.no til rundt 5000,-

legger ved link jeg:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91290101

 

ellers! Utrolig kult med 330ix! Råkjørte en sånn oppe på Golsfjell! Men må nok si meg enig at den definitivt fortjener dobbel endestuss ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.4.2017 at 9.03, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Hey! Visste faktisk ikke at du har bestilt deg 330ix! Gratulerer med fet bil! :D 

kan fortelle på forhånd at 2L bråker en del med InsidePerformance eksosen. Du kan spørre @lagunilla om dette. Han har 28i som han monterte samme typen eksos på. 

Dimmensjonen er på en annen side samme som 40i så du trenger antakeligvis ikke overgang. Mener å huske at det er 3" på den. Når det kommer til bakpotte så har ikke I.P eksosen flaps, og derfor lager det en god del lyd. Jeg vet ikke hvor mye lyd du trives med, men tipper at @lagunilla kanskje har en liten beskrivelse på hvor mye det er snakk om. Lyden er dog veldig grom :P 

På original 28i og 30i er det ledningsnett til flaps. Hvis du vil ha 35i eller 40i eksos på bilen så kan du koble samme kontakten rett i servo til styringsventilen på den typen eksos. Vet det ligger et 40i eksosanlegg ute på Finn.no til rundt 5000,-

legger ved link jeg:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91290101

 

ellers! Utrolig kult med 330ix! Råkjørte en sånn oppe på Golsfjell! Men må nok si meg enig at den definitivt fortjener dobbel endestuss ;) 

Jeg har kontaktet han nå og fått en hyggelig pris på eksosen og frakt. Så tror jeg går for det i stedet for Performanceeksos, selv om det frister. Det koster også vesentlig mer. Så kjøper 340i-diffuser og setter bort monteringen av eksosen til Svendsen eksos. Koster nok ikke så mye. M Performance-eksosen kommer nok på pluss minus 17000 inklusiv montering, mens den normale 340i-eksosen kommer på ca 6500-7000. Og det er vel uansett bedre lyd enn standardanlegget på bilen jeg får, og kanskje bedre enn performanceeksosen til 330i også.. Og et lydbilde som kanskje er kone- og nabolagsvennlig. :wink: Og så må jeg jo se at jeg kan stoppe bestillingen på den performanceeksosen. :P 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Jeg har kontaktet han nå og fått en hyggelig pris på eksosen og frakt. Så tror jeg går for det i stedet for Performanceeksos, selv om det frister. Det koster også vesentlig mer. Så kjøper 340i-diffuser og setter bort monteringen av eksosen til Svendsen eksos. Koster nok ikke så mye. M Performance-eksosen kommer nok på pluss minus 17000 inklusiv montering, mens den normale 340i-eksosen kommer på ca 6500-7000. Og det er vel uansett bedre lyd enn standardanlegget på bilen jeg får, og kanskje bedre enn performanceeksosen til 330i også.. Og et lydbilde som kanskje er kone- og nabolagsvennlig. :wink: Og så må jeg jo se at jeg kan stoppe bestillingen på den performanceeksosen. :P 

Ja. Performance koster flesk. Det er greit lydbilde på 35i og 40i eksosen også. Det man kan gjøre om man vil ha enda litt mer lyd er å koble av servo på eksosen. Også åpne Ventilen helt opp. Da lager den litt godlyd hele tiden ;) har fått gjort det på min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Masterchief skrev:

Må bli en flott bmw dette!

Har selv fått mine to siste bmw'er fra andre siden av Atlanteren.

Bedre og få bil fra Tyskland, både med tanke på leveringstid, og tanken på at bilen er skrudd sammen i Tyskland framfor USA.

Ikke det at jeg har dårlig erfaring med amerikansk bmw da...

Hehe, skal bli knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Masterchief skrev:

Må bli en flott bmw dette!

Har selv fått mine to siste bmw'er fra andre siden av Atlanteren.

Bedre og få bil fra Tyskland, både med tanke på leveringstid, og tanken på at bilen er skrudd sammen i Tyskland framfor USA.

Ikke det at jeg har dårlig erfaring med amerikansk bmw da...

Faren min sin X6 M ble produsert i USA. Tok veldig lang tid å få den... han fikk også beskjed om at leveringen ville ta 2 mnd lenger tid hvis han tok den fargen han hadde valgt per da. Så ble svart i stedet... tok fremdeles 3,5 mnd å få bilen da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gledelig ting er at bryllupsreise er bestilt, vi flyr til Munchen og leier BMW M4 for turen gjennom Alpene og Südtirol, bor på diverse slott og andre steder, besøker Verona, Venezia og kjører opp igjen til Munchen etter én uke. Så enda en ting jeg vil huske fra bryllupsreisen. Og forhåpentligvis kona også. :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fupsaker changed the title to Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...