Gå til innhold

HJELP! Lysproblem


Ertsaas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en BMW 318i E46 2001 mod. Plages med at grøftlysene blinker, selv når motoren er avskrudd. !!? Hva kan dette være? Takk på forhånd 

Endret av Ertsaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ved tenning av. Ikke byttet noe. Originale xenon lykter. Tappet også bilen for strøm. Byttet nettopp batteri og bilen starter. Men må koble av en pol fra batteriet hver gang jeg stopper bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, arildopc skrev:

Dette er helt typisk ved bruk av billige LED pærer uten riktig motstand. Har bilen din pæresjekk?

Grunnen jeg spør er 2 delt ut i fra svarene dine. Ene er at biler med pæresjekk kjøres en liten strøm i systemet ved jevne mellmrom for å kjenne om pæren er hel. LED trekker lite strøm og trenger lite strøm for å virke og derfor blir den påvirket. Du kan forsøke med en motstand mellom + -. Vanligvis er dette en effektmotstand på 50ohm, men det bør med fordel regnes ut. Eller skaffe deg noen bedre pærer som er canbus free og flashing free.

Den andre kan være om du ikke har pæresjekk, kan det være et rele el som ikke helt klarer å bryte strømmen og gir deg "flashing" siden du opplever tikking. Men akkurat det vet jeg ikke noe om så bare synser der :)

Endret av arildopc
edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørelysene blinker også noen ganger når jeg kjører. Spesielt hvis jeg gir på, for så slippe gassen. Bilister som kommer imot blinker til meg for de tror jeg blinker til dem :) litt plagsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen BMW ble levert med originale xenon lykter som grøftelys.

Defekt LCM kan føre til veldig rare lysproblemer. Tror jeg ville sjekket status på denne. Det kan gjøres for eks via INPA som kjører live på moduler.

LCM ligger for øvrig under dash, over pedalene.

Om bilen tappes for strøm kan en også måle seg frem til hva som gjøre dette ved og måle hvor mye bilen trekker etter sleepmodus (rundt 15-20min)  og mens en tar ut en og en sikring til en finner synderen.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...