Gå til innhold

Tips til å feste spoiler på E39


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Spoileren min har løsnet i limet ytterst på sidene, da den dobbeltsidige teipen som sto på ikke gjør jobben sin lenger. Må dermed feste den på nytt med noe kraftig som holder. Hva bruker andre her til å feste med? Tec7?

58b99713249ed_Bilde03_03.201714_26_22.thumb.jpg.a037c1e6616db0a38582ed69d893beca.jpg

58b997146557d_Bilde03_03.201714_26_30.thumb.jpg.d1802fcd66f4f5ffe546b3d5ff564f7e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoileren skal neppe av så lenge bilen lever, så det går helt fint. Er Tec7 sensitiv på temperatur og fuktighet? Må bilen liksom stå inne i 24t mens det herder eller kan jeg påføre og la det tørke ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gabz skrev:

Spoileren skal neppe av så lenge bilen lever, så det går helt fint. Er Tec7 sensitiv på temperatur og fuktighet? Må bilen liksom stå inne i 24t mens det herder eller kan jeg påføre og la det tørke ute?

meg bekjent så kan man bruke tec7 under vann også..:)

http://www.tec7.no/tec7-2534.aspx

Kan TEC7 brukes under vann?
Ja. TEC7 kan både lime, fuge og tette selv under vann.

Hvor lang herdetid har TEC7?
I romtemperatur (+23°C ) og ved luftfuktighet på 50 %, er herdetiden 24 timer for fuger på 6 mm. Deretter beregnes 1 mm pr døgn. Dvs. at ved 8 mm tykkelse er Tec7 gjennomherdet etter 72 timer. Lavere temperatur vil gi økt herdetid.
Tec7 herder ikke under 5 grader. Og ned mot 5 grader herder den svært tregt. Tørr luft forsinker også herdingen. Der det er praktisk vil en bøtte med varmt vann i nærheten av der det er limt kunne fremskynde herdingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller anbefale å bruke rutelim. Herder etter få timer,og kan utsettes for regn/vann etter 4-5 timer.Tec-7 syns jeg bare er klissete og har lang herdetid. Dessuten så kan tec-7 koke om bilen står i direkte sollys. Vil ikke skje noe så lenge du ikke rører spoiler,hehe. Rutelim er fleksibelt og tåler høye/lave temperaturer svingninger.

Kjør en tynn stripe,ikke klin og overdriv. Legg en tynn stripe på spoiler og press forsiktig ned.Ha en fuktig klut ved siden av for eventuelle lim rester. Og har du tilgang til det så setter du noen teip strimler tvers over for å holde spoiler på plass. Har du tilgang til silicon fjerner så vasker du deler av bakluken med det,da får limet bedre heft.

Lykke til kompis😊

Endret av bmw cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt det på Wurth ja. Husker ikke navnet på det nå i farta,lenge siden jeg har hatt behov for det😊Men de i butikken vet det nok. Herde tiden er 12 timer mener jeg. Men du kan fint bruke bilen etter 3-6 timer avhengig av temp inne/ute. Bare husk å sette på litt teip tvers over. Da holder spoiler seg på plass og sklir ikke fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sånn Rutelim Rapid fra Würth nå. Kostet nesten like mye som spoileren, menmen :lol: Får se hvor bra det funker! Bare tørke av begge overflate med sånn wax/grease remover, tynt lag på spoiler også teipe den ned og la stå noen timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Kjøpte en sånn Rutelim Rapid fra Würth nå. Kostet nesten like mye som spoileren, menmen :lol: Får se hvor bra det funker! Bare tørke av begge overflate med sånn wax/grease remover, tynt lag på spoiler også teipe den ned og la stå noen timer?

Wurth rutelimen bruker jeg på jobb når selv ikke tec7 gjør jobben. Sitter som et skudd og du får det aldri av igjen. Blir permanent løsning da :P 

Edit: mente den på tube, ikke tapen

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...