Gå til innhold

drift, hillclimb, timeattack i Norge


EK1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig begynt å leve i Norge, Bergen. Ønsket å spørre - er det noen kalender eller nettside med informasjon om bil racing i Norge(ikke bare i Bergen)? Fordi veiene er fantastisk for drifting, hillclimb, timeattack etc., men når du søker etter informasjon på google - finner ikke noe, bortsett fra Gatebil. Jeg gjorde noen drifting (amatør, street) tilbake i hjemlandet , og ønsker å gjøre noe her også. Kjøring disse fantastiske fjellveier ikke sideways gjør meg gal. :D

Jeg vet Eikås Motorsenter er nær, men ingen info om trackdays.

Takk, E.K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre lite kjøring på offentlige veier.

All lovlig konkurransekjøring arrangeres med utgangspunkt nbf's regler, men det arrangeres også klubbkjøring med normale biler. Feks e30meet og trackday arrangerer på de største banene i norge.

Du kan jo se på bilsport.no

Dessverre er det temmelig dyrt å drive med bilsport i Norge, og det er i utgangspunktet kun 3 store baner, ACR i Mo i Rana, Vålerbanen i Solør/Hedmark og Rudskogen like ved Rakkestad i Østfold. Det er mange som ønsker bane(r) på vestlandet og flere prosjekter er ganske nærmt realisering så vidt jeg vet, men ingen som er vedtatt.

Ellers er det noen småbaner som feks Eikås rundtom.

På østlandet er det også noen som arrangerer isbanekjøring om vinteren. Hebbes i Sigdal er den mest kjente, men det finnes 5-6andre baner også, med varierende standard.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å kjøre løp på veier i norge desverre. Med unntak av ytterst få tilfeller hvor man søker politiet og får sperret av når profiler som petter solberg kommer på besøk. Oss andre kan kun få kjøre i og på organisert baneformat. 

Drifting kan du gjøre i bergen på Eikås Motorsenter (www.nmkbergen.no) Og også på Rudskogen og Vålerbanen. 

Bakkeløp går i Vikersund og i Larvik i år, under bilsportforbundets regler. Krever H lisensiert bil og fører. Finner mer info på www.bilsport.no

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...