Gå til innhold

BMW nybilgaranti. Erfaringer?


 Share

Anbefalte innlegg

BMW er vel i en særklasse med sine 200.000km nybilgaranti, kontra de fleste andre produsenter som har 100.000km som grense.

 

Men hvordan fungerer dette i praksis? Er de "nazi" på at alle servicer skal være tatt til eksakt riktig tid og km? "Leter" de etter grunner til at garantien ikke skal gjelde, eller er det reale?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg sikler litt på en 5-serie som har gått ganske langt, men som ikke er så gammel. Servicene er fulgt men ikke eksakt til riktig tid og km dessverre. Norsksolgt bil selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du se at de ikke er fulgt til riktig tid og km? Bilen sier selv ifra når den trenger service, enten det er på 26467 km eller det er på 142875km. Det varierer med hva som trengs service på, enten det er motorolje, bremseklosser eller generell "vehicle check", og varierer med kjøremønsteret. 

Jeg kan ikke svare på vilkårene som ligger til grunn for 200.000km/5 år garanti, men mulig det ligger noe om dette på BMW Norge sine sider?

Et tips: jeg ville sett etter hull i serviceheftet - dvs. unaturlig lange opphold mellom servicer. Dersom det har gått mer enn rundt 30.000km mellom to servicer (typisk distanse mellom hver gang bilen sier den vil ha et oljeskift) er det grunn til å stille spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...