Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AHellem skrev:

Kanonkjempesupetflott 😁 imponert over tålmodigheten din til å fikse på alle disse småtingene tross at du sier det "ikke skal bli noe utstillingsbil,,, Ikke bli noe smykke,,, er jo bare en rusten haug som skal gå ha det litt godt sine siste år"... Denne kommer til å holde i ørten år framover og jeg håper du beholder den lenge! Ikke mange som gidder dette her! Tror den kommer til å bli kjempeflott!! 

Stå på videre 😁 er rett inn på tråden jeg hver gang jeg får varsel om at lorriz har vert på skrivetokt igjen!

Så godt å få litt kredd i dag kjenner jeg 🙏 Møter en del utfordringer og motbakker, men siden jeg er et stabeist og lett får oppheng når jeg først er i gang, så blir det fremgang uansett 😉

Hadde jeg ikke lagt så utrolig mye penger i denne helt fra starten av, er det en viss fare for at bilen i BESTE fall hadde blitt solgt videre til noen med en plan 😂 Og egentlig er jeg glad for at det ble som det ble, for det er veldig gøy å se bilen bli bedre og bedre for hver gang jeg jobber på den 😃 Er man forelska i E34, ja så må man avslutte på en verdig måte, det man har begynt på 👍

Nå går jeg inn i en tøff arbeidsperiode og det blir nok ikke gjort så mye før rundt 6 juni. Da har jeg nesten to uker fri og håper jeg da kan få gjort den klar for eu 🙏

Kult at du følger med på gamlebilen kompis 😃 Når ser du for deg å få klar prosjektet ditt ? Vet det er et vanskelig spørsmål siden prosjekter har en tendens til å dra ut i tid 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Så godt å få litt kredd i dag kjenner jeg 🙏 Møter en del utfordringer og motbakker, men siden jeg er et stabeist og lett får oppheng når jeg først er i gang, så blir det fremgang uansett 😉

Hadde jeg ikke lagt så utrolig mye penger i denne helt fra starten av, er det en viss fare for at bilen i BESTE fall hadde blitt solgt videre til noen med en plan 😂 Og egentlig er jeg glad for at det ble som det ble, for det er veldig gøy å se bilen bli bedre og bedre for hver gang jeg jobber på den 😃 Er man forelska i E34, ja så må man avslutte på en verdig måte, det man har begynt på 👍

Nå går jeg inn i en tøff arbeidsperiode og det blir nok ikke gjort så mye før rundt 6 juni. Da har jeg nesten to uker fri og håper jeg da kan få gjort den klar for eu 🙏

Kult at du følger med på gamlebilen kompis 😃 Når ser du for deg å få klar prosjektet ditt ? Vet det er et vanskelig spørsmål siden prosjekter har en tendens til å dra ut i tid 😉 

Jeg har ikke satt meg noe tidsperspektiv annet enn at jeg håper å få motoren, bakstilling, bremser osv på bil ila året. Kommer et til familiemedlem i august så blir nok begrenset med tid da 😅 men har vert på vårmønstringen i Bergen i dag med den og fått tatt en del bilder og kjørt litt 😁 begynner å bli fin utvendig nå, men masse arbeid igjen.. Kommer update snart, men slenger med et mobilbilde fra vårmønstringen som teaser 😎

IMAG1143.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AHellem skrev:

Jeg har ikke satt meg noe tidsperspektiv annet enn at jeg håper å få motoren, bakstilling, bremser osv på bil ila året. Kommer et til familiemedlem i august så blir nok begrenset med tid da 😅 men har vert på vårmønstringen i Bergen i dag med den og fått tatt en del bilder og kjørt litt 😁 begynner å bli fin utvendig nå, men masse arbeid igjen.. Kommer update snart, men slenger med et mobilbilde fra vårmønstringen som teaser 😎

IMAG1143.jpg

Ja når det kommer nye familiemedlemmer, blir en nødt til å prioritere 😉 Men å ha et drøyt halvårs plan burde føre til noen greie resultater 👍 Var det greit oppmøte på treffet eller ?

Ser veeeldig pen ut denne bilen din 😃 Kunne godt tenkt meg m-tec fangere på min også 😃 Men snacks får vente 😉 Første først 👍 Mulig jeg spanderer på nye skjermer først. Men først skal jeg flikke på det som er og få det til å se ok ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Ja når det kommer nye familiemedlemmer, blir en nødt til å prioritere 😉 Men å ha et drøyt halvårs plan burde føre til noen greie resultater 👍 Var det greit oppmøte på treffet eller ?

Ser veeeldig pen ut denne bilen din 😃 Kunne godt tenkt meg m-tec fangere på min også 😃 Men snacks får vente 😉 Første først 👍 Mulig jeg spanderer på nye skjermer først. Men først skal jeg flikke på det som er og få det til å se ok ut. 

Elendig oppmøte 😅 hehe.. Ikke mange fine e34er rundt som er ferdig tydeligvis..men vi som var hadde det kjekt 😂 ja skulle hatt det noe mtech en dag! Jeg har muligens for salg noen litt slitne, men det er fortsatt til vurdering.. Kjenner du det nykker i lommeboken så gi en lyd da! 😎 men nå må vi ikke lage dette til en masetråd mellom oss! Mas kan vi ta på chatten! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge ut et bilde av montert fjørbein på andre siden også 👍 Fikk ikke skrudd det fast her om dagen fordi det lå igjen et lite lag med pulverlakk i gjengene. Men har heldigvis et ålreit verksted i nærheten og de fikk det vekk ved å drille med en gjengetapp.

Så nå er bilen klar for å settes på bakken etter 3 mnd på bukker. Skal bare få satt på de to store runde lokka i bakgulvet samt få grunna og understellsmassebehandlet et par steder til.

Det skal bli godt å få nilen ned på hjula sine. Da blir det å tuttle med alt det eksteriøre. Panser og skjermer skal flikkes på og flekklakkeres. Mulig jeg også matter ned fangerene og lakker de. Jeg så det ikke selv, men fikk beskjed av tidligere eier at fangerene er i en annen fargekode. Så skal baklyktene monteres. Frontlyktene på venstre side trenger nye justeringspinner, så de skal bestilles hos Sulland. 

Jeg er kjempespent på om all vulkinga av åpne ledninger i nettet til bakbelysninga samt rewrappinga av hele klasen har hjulpet på det jeg antar er en jordfeil. Jeg krysser fingra for det. Har kjøpt nye baklykter, så skal ikke se bort i fra at jordfeilen lå i de gamle slitne Depo baklyktene. Uansett spent på resultatet av timesvis med ledningsfiks 🙏 Det er dette strømkøddet som volder meg mest bekymring ift eu-kontrollen jeg skal ha på bilen så fort jeg er ferdig nå. Kødder det fremdeles så har jeg et problem ift godkjenninga 😖

Men men, får ta en ting og en dag av gangen så blir det vel bra til slutt 😉 IMG_0624.thumb.JPG.7f555ee2bf7594152044a4c38fb00058.JPG

Lækkert når det er nytt og rent alt sammen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ligget under denne bilen i snart tre mnd og lett etter og funnet og fjernet rust. Så da var det veldig deilig å endelig få den ned på bakken igjen 😃

Dersom jeg har klart å være like nøye med grunnarbeidet her som jeg var på Brocaten, så burde det holde rusta unna i noen år 🙏 For på Brocaten så er det ikke antydning til rust rundt der jeg holdt på for to år siden og den har blitt brukt på daglig basis siden da. 

Slenger ut litt bilder med tekst. IMG_0631.thumb.JPG.ad6d13d086d4f553a8085412328782d9.JPG

Fikk børsta rent i hjulhusene og klargjort for understellsmasse. IMG_0632.thumb.JPG.6422c14f19497799bfd1c377f6a44922.JPG

Mye en ikke vet hva finnes bak deksler 😂 Er detta for no a gitt , tenkte jeg før jeg leste meg fram til ekspansjonstank. Ja ja man lærer så lenge man lever 😂IMG_0633.thumb.JPG.ce477787ba800609323b878e6d8b2495.JPG

Svart og lekkert når det er ferskt 😍IMG_0634.thumb.JPG.5aa6e11ddb621868192845d0da1478e4.JPG

Omtrent ikke en dråpe med understellsmasse på de nye fjør/dempera 👍 Svart og lækkert 👍IMG_0640.thumb.JPG.a99a49fb4f21c73ea3886f320ecc9cd4.JPG

Det siste som gjensto før jeg fikk satt bilen på hjula var å montere de to digre lokka i gulvet bak. Tetta det med butyl før lakk på oversiden og understellsmasse på umdersiden. Så håper dette holder i åresvis 🙏 Glad jeg oppdaget at de gamle lokka var ferdige av rust 🙏IMG_0641.thumb.JPG.e0321f1cd41a2e760594445818302702.JPG

Kjekt med nytt 👍IMG_0642.thumb.JPG.68d1fc182e15ee7c17838a3a29419cb0.JPG

Skal få tatt bilde av dette ferdig lakkert 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var bilen på bakken og ute i sola, etter tre mnd på bukker i den primitive plastgarasjen min 👍

Støvete og fæl og sikkert veldig lysten på en skikkelig vask 😉

Men det får vente. Den har mye slitt lakk og riper, men håpet er at en skikkelig rens og polering vil få det til å se greit ut i det minste 🙏 

Nå handler det om å fjerne og flekklakkere eksteriøre deler samt en grundig rens inni bilen samt rengjøring av tepper og seter. Taktrekket har sluppet i festene sine på flere steder samt er driiit skittent, så jeg tenker at jeg skal demonrere det, rense og lime det der det har løsna. 

Det mangler en del propper, klips og plastmuttere som har diverse egenskaper inni bilen og de skal skaffes sånn at alt sitter som det skal. Irriterende med sånne smådeler som mangler 😜

Men motgang er også et tema med dette prosjektet og det har vært en del utfordringer. Da jeg fyra bilen for å kjøre den ut, oppdaget jeg etter en kjøretur i nabolaget, at det lekker olje fra det nyoppussa toppdekslet mitt 😖 Ikke mye, men det svetter og avgir fukt på tørkepapiret jeg brukte. Jeg mener bestemt at jeg pussa rent for pulverlakk, men nå begynner jeg å bli usikker 🤔 Så da er det bare å få det opp og kontrollere årsak til denne svettinga. Skal liksom alltid være noe !! Jeg må uansett få dette tett for å avgjøre om motoren som sitter i, er noe å spare på. Den går ikke helt pent. Småhoster litt og henger litt på turtall. Skal få kjørt den skikkelig og etter dette vurdere den totalt sett. Så det kan hende at jeg vurderer motorbytte etterhvert. Men da skal den i såfall få tilbake orginalmotor som er en Non Vanos. Men dette får jeg se an utover og etter en grundig sjekk. Bruker den lite eller ingen olje/kjølevæske, ja så skal den få nye følere over alt 😉

IMG_0655.JPG

IMG_0657.JPG

IMG_0658.JPG

IMG_0659.JPG

IMG_0661.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg skrubba gulvteppet. Det ble ikke så rent som jeg ønsket men med tanke på hvor sinnsykt møkkete det var så får dette være bra nok 😉

Har også tatt ned taktrekket siden det henger litt ved ene enden mot C-stolpen samt et par andre steder. Fikk tips om spraylim, så da blir det å rive opp på disse plassene og spraye et tynt lag og klemme forsiktig på plass.

Jeg klarte å være litt brutal da jeg dro det ned, så den stålramma rundt taklukeåpningen løsna et par plasser og ble litt bøyd. Her får jeg vel kanskje bruke noe tec7 kanskje og legge press på det så det retter seg og fester skikkelig. 

Utover dette har jeg fått pussa festeramma til panser. Det runde røret som man fester panseret i front med. Og også pussa et par plasser rundt der man skrur fast frontlyktene. Dette er nå behandlet med brunox og primer. Så her blir dey å lakkere i nærmeste fremtid 👍 

Mye sånne småting som skal gjøres, så er nok redd for at å klare fristen jeg har satt til 1 juli, kan nok stå i fare. Men nå har jeg tolv dager fri fra mandagen av, så håper på mye oppholdsvær sånn at jeg kanskje kan få gjort det meste i løpet av disse dagene 🙏

Slenger ut litt bilder fra i dag 😃IMG_0666.thumb.JPG.629f87b284a735b2711a9c487475bcd2.JPG

Som nevnt, er det mye sånne småting som må fikses. Dørstoppere mangler rund baut, så dette må bestilles. IMG_0667.thumb.JPG.2e6748826af700d7d213c6e6d1c5b58b.JPG

Disse plastmutterene til blandt annet festet av seteryggen, mangler og også et par plasser til 😖IMG_0668.thumb.JPG.86934677a0e00eb9fac7f36561ec1829.JPG

Ett av stedene der trekket har løsna og trenger litt lim. IMG_0669.thumb.JPG.521e1d36aed59e23d68cb1282d8ec93e.JPG

Festet til batteriet mangler. Må bestilles. IMG_0670.thumb.JPG.c7cec54a08043e7a33ea0b76f148020b.JPG

Her kunne jeg klart å lage en bedre finnish, men noen dager er man litt sliten og lei. Da blir resultatene deretter 🤔IMG_0671.thumb.JPG.f66e8b0ce838a0418dcccc546dceb49c.JPG

Litt penere på andre siden 👍IMG_0673.thumb.JPG.d12bec1ee3977ef0f8e08aee7a5da01a.JPG

A-stolpekledning før og etter vaskIMG_0674.thumb.JPG.5fa7a01bbf23117e5afdfc738adf6314.JPG

Vask av tepper. For et sliiiit !! Tror jeg svetta ut et par liter her 😂IMG_0675.thumb.JPG.4ee65735a948e8d201ce2a5881d52250.JPG

Prosjekt Ærnst 😂IMG_0677.thumb.JPG.8793995c2b7f1d07d3b2f2d2c348fcff.JPG

Næmmen !! Var det rust heeer ogsåååå ?? Overraska !! Not !! Men bra jeg gadd å røske opp klysa med reléene og sikringer for å ta en titt 😉IMG_0678.thumb.JPG.c5693468e582403e0d21498d5dddccb3.JPG

Godt å vite at det kun er igjen å få sveisa det hullet i gulvet, så er alt tett og helt 😃IMG_0679.thumb.JPG.dc54ba8f7fe6ae22de3f3771360924e9.JPG

Klar for interiør 👍 Fikk lagt i teppene før jeg tok kvelden, men dette glemte jeg å ta bilde av. Får se om jeg kanskje får tak i et nytt teppe en dag. Et teppe som er pent 🙏IMG_0681.thumb.JPG.e9391605d36d72b3c66febb86a8d2ca4.JPG

Taktrekk som virkelig trenger en grundig rengjøring og litt lim 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når da gjelde skittent interiør so e ein tepperensar gull verdt! Måtte ta eit sett fram- og bakseter so eg monterte i Golfen min og dei kom seg nåke sinnsjukt! Ein får da ikkje skikkelig reint ved å berre fukta skiten og so gnikka den med ei filla :roll:

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, RF91 skrev:

Når da gjelde skittent inteiør so e ein tepperensar gull verdt! Måtte ta eit sett fram- og bakseter so eg monterte i Golfen min, og dei kom seg nåke sinnsjukt! Ein får da ikkje skikkelig reint ved å berre fukta skiten og so gnikka den med ei filla :roll:

Jeg marinerte teppene med flekkfjerningsmiddel og skura dem med stiv børste og salmiakk/grønnsåpevann. Sto på som faen og svetta som en gris 😂 

Men du har rett. Får vel leid en sånn tepperenser og gå over en gang til ved en senere anledning 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin update dette .:).

Det å montere nye deler hvor ting er rent,behandlet er koslig :).

Teppet og alt ble fint som snus Tore og denne bilen blir fin som bare det.

Håper du får den til å gå skikkelig nå etter alt slitet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Knallfin update dette .:).

Det å montere nye deler hvor ting er rent,behandlet er koslig :).

Teppet og alt ble fint som snus Tore og denne bilen blir fin som bare det.

Håper du får den til å gå skikkelig nå etter alt slitet :).

Takk for det Jan 😃

Ja nå har jeg lyst til at den snart kan komme på vegen 🙏 Skal ha nesten to uker fri fra mandag, så håpet er at jeg i løpet av disse dagene kan få den klar for eu-kontroll.

Er veldig spent på om jeg har klart å eliminere jordfeilen som gjør at tåkebaklys og ryggelys lyser når jeg åpner bagasjelokket og slukker når jeg lukker det 🤔 Lysene det er snakk om, slukker også når jeg trekker ut ledningen på låsekassa på lokket, som jeg antar er sentrallås ledningen. Snodige greier. Men dette får jeg svar på når det er dags å montere de nye baklyktene jeg har kjøpt. Er ikke noe poeng å kjøre den på eu dersom jeg ikke har fikset denne feilen. 

Uansett så begynner prosjektet å ta form 👍 Nå tror jeg det er minimalt igjen med rust. Er vel sikkert noe under tanken tenker jeg. Tanken skal ned i løpet av sommeren og det skal monteres nye bensin lufterør foran og bak, samt nye tankstropper/bånd da disse er stygge og flisete 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...