Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg har posta her enda, men er en del inne og leser.  På de siste 3 årene har jeg eid 2 sånne "mandagsbiler" - en e39 og en e46 - som du snakka om litt lenger opp her; hvor man faktisk ikke har skjønt hvor dårlig bilen er før det er kjøpt og betalt, og gjerne kjørt litt med i tillegg. Hadde et håp om å ha e39en i 2 år til da jeg sendte den på eu men var så mye rust at den forsvant, endte med nyere e61... 

Moro å lese på sånne tråder! :D Godt at turen gikk bra i sommer, det verste som kan skje er at man får motortrøbbel eller liknende på vei. 

hvordan er opelen å kjøre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Shattered

Takk for tilbakemld 😃

Kjipt med mandagsbiler 🙁 Hatt et par av dem jeg også. Hadde en E39 jeg også, men bortsett fra litt rust som jeg fikk fiksa så noenlunde, samt måtte skifte bremserør, så var den veldig grei å eie 😃

Ja det ble en veldig fin nordnorgetur i sommer og fikk fine minner av den turen 👍

Men nå får den bli et prosjekt uten stress 😉

He he opelen ja 😂 Den er bare superduper 👍 Enkleste bilen jeg har hatt tror jeg. Men så artig å ture rundt i 😂

Det skrangler og rister. Men går som bare det 👍 Hoster og harker litt før den blir varm, men så er alt bare greit.

Glad den er utstyrt med motorvarmer (som jeg håper virker 😂) sånn at det kan bli mulig å få fyra’n når gradestokken når høye blå tall 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Oplen din og kuldegrader ,så starter den uansett med minus 30 Tore :).

Har hatt 19 Opler og de er de mest lettstartede biler som finnes i kulden .

Mandagsbiler er kjipe greier og har selv hatt en .

Men liker planene for 525en Tore .:).

Det kan bli fint .

Jeg sliter og noe grassat med risting ved nedbremsing og skivene min bak ,er dårlige tror jeg .

Er spent på skjermene og hvordan de passer .

Fant ut nå igår at venstre side på 535en ikke er bra nederst .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis

Jeg er glad det er montert motorvarmer på den og i dag er det kuldegrader her på hedmarken, så skal plugge den inn etterpå og høre om elementet gir lyd fra seg :-) Er alltid litt skeptisk til gamle biler med gasser på kalde vinterdager, så krysser fingra for at denne er av det vennlige slaget ;-) He he he.... 

Ja, ang 525`n så har jeg kommet frem til at jeg har lyst til å bare ta det helt med ro fremover og bare kosearbeide med den og ta tiden til hjelp.

Du har jo flere ganger advart meg mot overarbeide på prosjekter ;-) Og jeg har en tendens til å glemme :-P Har flere ganger gått i veggen, for å si det sånn. Så nå skal ting gjøres rolig og etter lommeboka sin kapasitet. 

Har kjøpt uorginale skjermer til både Brokaten og 535`n med greie resultater. På 535`n hadde fremskjermen en litt underlig knekk fremme ved hovedlyset, men ikke så ille at det skjemtes. Så spent på de to jeg har kjøpt denne gangen :-) 

Hører det snakkes om tynnere stål i uorginale skjermer og at de ruster lettere pga dette, men da vi solgte Brokaten, var skjermen jeg bytta på den, fremdeles rustfri, fire år senere. Så det handler vel først og fremst om hvor bra man prepper skjermen med rustbeskyttelse før montering. 

Skal ta bilder når jeg har montert dem så du kan se selv hvordan de er :-) Litt usikker på når jeg skal utover og begynne demontering, men har lyst til å foreta demonteringen før de verste kuldegradene setter inn. Må planlegge disse turene godt, siden det er ti mil bort til der bilen står lagret ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Får oppdatere det som oppdateres kan 😉

Tok turen (10 mil) ut til fatter hvor bilen står til vinterlagring.

Hadde det litt travelt da jeg plasserte bilen i garasjen for ca én mnd siden. Så glemte å ta av skiltene. Dessuten hadde jeg ikke fått vasket den skikkelig.

Så derfor reiste jeg utover i dag. Det var knallvær også, så da passet det fint å få gjort dette i dag.

Fikk vasket den og tok en skikkelig tørketur etterpå. Deilig å kjenne litt mer krefter enn de 55 hestekreftene jeg til daglig kjører rundt med i Corsaen 😂

Men den er ikke behagelig for tiden. Det durer og smårister i hele bilen, så her skal det skiftes deler. 

Det som står først på listen er å demontere bakbremsene. Håpet er at det er kast i de som er årsaken til duringen under kjøring og den kraftige ristingen ved nedbremsing. 

Jeg skal også sjekke mellomaksling-lagringen. Kan jo hende at dette er slarkete. 

Planen er jo også å skifte casterstagene og bærearmen på ene siden. Skiftet den andre i våres. 

Når dette blir påbegynt, er uvisst. Om et par uker reiser jeg til Tenerife i 15 dager og skal forhåpentligvis oppleve varme solrike dager og lading av batteriene mine 😃 

Så får jeg kjenne hvordan motivasjonen er og dessuten må jeg handle etter lommeboka. Og den er ikke så fet for tiden.

Men fikk demontert de rustne framdørene og framskjermene samt litt teppeløft for å sjekke fukt. Merket da jeg vasket bilen, at det kom vann inn som rant ned ved fothvileren ved siden av pedalene. Dette vet jeg kommer fra en utett propp i torpedoen og den skal jeg få forsegla med no silicon eller liknende. 

Så nå står den der klar til jeg er klar 😉👍 

 

75B39CF5-DCF4-458E-A7E0-A95BF64DC299.jpeg

F142B4E5-3ABA-4677-B342-A8CCC2FB08F5.jpeg

CFD8CFFD-CFE0-4099-808D-1D6AFCEBA523.jpeg

660FDBED-47E5-4920-BADF-C3D869E22666.jpeg

150FD065-4F65-42E9-A3FE-A26709DAE73D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra Tore :).

Da blir den fin med nye dører osv .

Jeg må og ha nye forskjermer til min da de er søppel .

så må gjøre som Lorris,bruke vinter til å sanke deler ,da jeg må ta litt etter litt jeg og .

Har ikke vært gratis å fikse tds :).

Ser du nevner risting .

På min 61 ristet det bak ved bremsing og dette forsvant med nye skiver og klosser .

Jeg liker så godt felga dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

@sveigis Kjære vene. Jeg har virkelig ikke fått med meg at du har skrevet på siden min 🙈

Ja nå står den der i garasjen og jeg har ikke orka å gjøre noe som helst. Ikke er det no hast heller. Lenge til våren og heller ikke sikkert det blir noe kjøring på en stund med denne heller. 

Men jeg har begynt å få litt småkribling etter å demontere litt. 

Ang denne ristingen så tenker jeg å demontere bakbremsene og kjøpe nye skiver og klosser, samt ta av kalipere og få smurt dette opp. 

Fint å høre at det bare var en slik bagatell for deg 😃

Videre så er jo planen å hive ut motoren jeg har i den og montere den andre jeg har stående. Det jeg tenker nå er å demontere alt jeg skal ha selv over på den andre motoren og gi bort motoren til den som vil ha den. Men prisen da er at den som vil ha den, selv må demontere den. Det synes jeg er en fair deal. 

Jeg skal få hjelp av kompisen min Simon til montere den nye. Men jeg er så usikker på om jeg bare skal satse på at den er ok og hive den i, eller om jeg skal overhale den først 🤔 Men dette har jeg all verdens tid til tenke på. 

Så er det det kosmetiske. Jeg har disse skjermene og er usikker på om jeg skal lakkere dem selv eller få det gjort proffesjonelt 🤔

Ja ja, ikke no stress med nor som helst. Jeg tar det som det kommer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Ja og jeg som har en veldig tendens til akkurat det, må passe på og være veldig bevisst. 

Ja, jeg tenker at jeg skal forhøre meg litt på noen forumer om noen har utstyr til lakkering og som kan blåse dem. Alternativt få det gjort på lakkverksted 🤔 Synd du bor så langt unna. Hvis ikke hadde jeg tatt panseret du solgte. Er på jakt etter et tilnærmet rustfritt ett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 18.54, Bimmerlorris skrev:

@sveigis Ja og jeg som har en veldig tendens til akkurat det, må passe på og være veldig bevisst. 

Ja, jeg tenker at jeg skal forhøre meg litt på noen forumer om noen har utstyr til lakkering og som kan blåse dem. Alternativt få det gjort på lakkverksted 🤔 Synd du bor så langt unna. Hvis ikke hadde jeg tatt panseret du solgte. Er på jakt etter et tilnærmet rustfritt ett. 

Panseret hadde fått ,så enkelt så greit 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@viggo E34 Siden du spør så får jeg vel være ærlig 😉

Hadde ikke tenkt å si noe høyt før jeg faktisk sto med nøkkelen i tenninga, for jeg liker ikke å "selge skinnet før bjørnen er skutt" 😂 

Jaggu fikk jeg tilslaget og det ene og alene fordi jeg var overbevisende E34-entusiast og godt voksen 👍 

Selger satt med skrivekrampe og røde svette ører i 24 timer pga all pågangen. Det var alt fra dekksparkere og skambydere, til seriøse interessenter og jeg måtte selv vente i 18 nervepirrende timer da han hadde vært "dum nok" til å akseptere en reservasjon.

Noe han selv sa til meg på telefonen da jeg ringte han for andre gang, samme kvelden som jeg fikk det endelige tilslaget. 

Men fjompen som ba om reservasjon, ringte ikke tilbake dagen etter og jeg spurte hvordan det lå an. Da sa han at han fremdeles ventet på svar etter han hadde purret på. 

Da svarte jeg han ærlig talt, at dette var da en jævla useriøs fyr og sa at han burde gi meg bilen. 

Da fikk jeg en sms med "Et øyeblikk" og to minutter senere fikk jeg screenshot av dialogen med reservasjonisten og et klart og tydelig "GRATULERER MED NY BIL" 

Skal si det ramla av meg mange kilo og pur lykke som resultat 🥰

Han fortalte meg etterpå at han var kjempeglad for at det ble jeg som fikk kjøpe bilen og ikke den han hadde gitt førsteretten. For jeg kunne forsikre han om at han ville selge bilen til en genuin E34-elsker og entusiast som ville ta vare på bilen som hans far hadde vært så utrolig glad i 😃

Så i overimorra reiser min samboer og jeg til Stavanger og henter bilen 😃

Spørsmålet nå blir om jeg skal lage enda en ny tråd eller gjøre som Jan 🤔 

Greia er jo at dette ikke er noe prosjekt. Noe småtteri er det jo kosmetisk, men i følge selger skal den være rimelig rustfri. Meeeeeen av erfaring er veldig få E34 rustfrie, så jeg tar dette med en spiseskje "salt" 😂

Ja ja dette får være nok blabber foreløpig, men gjett om det blir en periode nå med bilder 😉 

Taddaaaa !! 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...