Gå til innhold

BMW e87 med høyt oljeforbruk


Juno106
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

kjøpte nylig en BMW 1-serie 2006, e87, 118i med automat, altså bensinmotor. Gått ca 130k. Opplever at bilen har meget høyt oljeforbruk og får stadig varsel om å etterfylle. Bilen hadde oljeskift+filter i desember 2016 km stand 128000. Etter dette har jeg fylt på 1 liter, men nå varsler bilen om etterfylling av nok 1 liter. Bilen har siden oljeskift kun kjørt  1000km. Dette er vel ikke normalt? Noen ideer om hva som bør sjekkes?

kan nevne at bilen også er litt treg å få start på. Trykker startknapp, men den trenger noen sekunder før start. Mistenker batteriet, men kan det være sammenheng med oljeforbruket? Treg start gjelder uansett om motor er varm eller ikke.

på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat si hva som bør sjekkes, men hvis du har lekkasje og parkerer på samme sted burde det vise på gulvet. Vet du at oljenivået var på max etter olje og filterskift etter at motoren var startet slik at filteret var fylt med olje? Fra 128 000 til ca 130 000 er det ca 2 000 km. Peiler du olje før etterfylling og etter at du har fylt på? Står bilen plant ved peiling?. Jeg vet ikke hva BMW oppgir som akseptabelt oljeforbruk på din bil, men det du oppgir høres ikke bra ut.

Jeg har en 2001 525 som har gått ca 173 000 som bruker ca 1l på 5 000 km og en Chevrolet Tahoe som har gått 194 000 som bruker ca 1 dl på 6 000 km. Ja dl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...