Gå til innhold

Er motoren min 2.0L eller 2.5?


Joachim S Hamar
 Share

Anbefalte innlegg

Har har Akk satt inn det som skulle være en m50b25 i min e36. Men lmm er ikke lik de jeg har sett på andre b25. Noen som vet hvordan jeg kan se det. Er helt sikker på at det er b25 eksos å innsug på den vertfall. Tror lmm er fra 320 egentlig, da den er grannere en den på b25'n til en kompis, å belgen er veldig seig å få på innsuget. Er en vanos motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar et bilde av innsuget kan man og se om det er fra 2.5 eller ikke. Men best er å sjekke motorkoden på blokken, som E.C. skriver. Ikke lett å komme til, men du kan prøve å ta bilde med mobilen. Ofte er det skitt og rust der, så det må mange ganger skrapes og gnikkes for å kunne lese koden. Koden er rett over bunnpannen og omtrent midt på motorblokken. Lurer på om 2.5 har mørkegrønne dyser, mens 2 literen har lysegrønne.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Eirik Viste skrev:

Hvis du tar et bilde av innsuget kan man og se om det er fra 2.5 eller ikke. Men best er å sjekke motorkoden på blokken, som E.C. skriver. Ikke lett å komme til, men du kan prøve å ta bilde med mobilen. Ofte er det skitt og rust der, så det må mange ganger skrapes og gnikkes for å kunne lese koden. Koden er rett over bunnpannen og omtrent midt på motorblokken. Lurer på om 2.5 har mørkegrønne dyser, mens 2 literen har lysegrønne.

Eirik.

Mener dysene var mørkegrønne, å rimelig sikker på at det er 325 innsug. Er vertfall breiere trakter på dette en 320 motorn som satt i bilen. Er bare lmm dom gjør meg litt skeptisk. Da få jeg se om jeg finner nummeret. Er det lik borring? Skal bytte toppakning på den nå, så da ser jeg det jo lett der isåfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...