Gå til innhold

Gabz' E87 bruksbil - Solgt, s.6


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Sitter med tanker om å selge E39'en og tenkte det da kunne vært greit med en billig og økonomisk bruksbil fram til jeg fant meg ny bil om E39 skal ryke. Så litt på Finn og kom over denne. Så veldig hel og grei ut, så sendte selgeren et bud. Budet ble godtatt så da dro jeg med meg frøkna, hoppet i bilen og tok turen til Skien hvor jeg endte med å kjøpe den. 

Det er da en 2007-modell 118D med M47TU2D20 med 122hk og 280nm. Går overraskende sprekt, og er også digg med 6-trinns manuell. Bilen har vært brukt som pendlerbil mellom Skien-området og Gardermoen, så den har ganske voksen kilometerstand til en 2007-mod å være, nemlig 276.000 i skrivende stund. Men den har servicehefte til rundt 256 og en svær bunke kvitteringer medfulgte bilen, så den er tatt godt vare på. Kilometerstanden merkes ikke noe på bilen, og man skulle tro den hadde gått 200k mindre når man kjører. Veldig tight og god å kjøre!

Den har ikke noe imponerende utstyrsliste, men litt er det jo:

  • Xenon
  • Professional radio/CD
  • PDC bak
  • Automatisk klima
  • Sportsratt
  • Varmeseter
  • Avtagbart hengerfeste
  • Lyktespylere

Holder fint for en bruksbil. Er også bare standard manuelle seter i stoff, men det kan jo enkelt byttes ut etterhvert uten at det koster så mye.

Den skal som sagt bare bli bruksbil og jeg har ikke planer om å påkoste den masse unødvendig stæsj. Men om jeg kjenner meg selv rett så sliter jeg med å holde sånne løfter, så blir nok hvertfall litt :lol: 

 

Nå, over til det alle faktisk bryr seg om, nemlig bilder (selv om den er veldig skitten her):

dsc_4382.thumb.jpg.8403956eca1db4b4f65bdf1ae5398eaa.jpg

dsc_4378.thumb.jpg.0f31f8aca7fb43d88b393baa84ec2c22.jpg

dsc_4387.thumb.jpg.9fb8276fef58df307cdffdfcdc7cbcff.jpg

dsc_4391.thumb.jpg.5d5d0095e03f5e5d7b4c7669d10aadad.jpg

dsc_4396.thumb.jpg.1fc00124a2549a107af26b00cbace53e.jpg

 

 

Fikk også med et sett med strøkne 17" BBS-felger på gode dekk. Usikker på om jeg bare bruker disse når det blir vær til det eller om jeg finner noen andre.

58c7dccdda103_Bilde_14_03.2017_10_29_22.thumb.jpg.b83f657e211c40167c59c47d5f51b527.jpg

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

Dette ser ut til å kunne bli en veldig fin DD! Venter spent på å se hva du finner å av mods til denne :-)

Du får si ifra om du vil kvitte deg med BBS'ene :wink:

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. :)

Jeg vil fakisk påstå denne er helt greit utstyrt. Så lenge man har xenon, digitalt klima og multifunksjonsratt har man mer utstyr enn de fleste 1-serier, og når du i tillegg har radio professional, sportsratt, hengerfeste og andre småting er det jo helt greit. :)

Selv om du ikke har noen planer har jeg likevel et billig forslag til deg: kjøp original sportsantenne og bytt ut pisken som står der nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, papertiger skrev:

 

Mange takk! Synes det selv :) Merker at det bare er pendlerkilometer og at den faktisk er tatt godt vare på. Er morsomme å kjøre, ja!

Føles omtrent helt likt som E9x å kjøre, bare at den er litt mindre. Veldig tight og fin, ligger plant gjennom svingene og får ingen båtfølelse eller noe spesielt med krenging. Og det er jo med originalunderstell. Kan tro M-sport er morro da! Føles faktisk veldig sprek ut til å ha 122hk også. Drar godt og bruker lite. Kjørte Skien-Ås og fikk 0,51 på mila. Ikke så verst det :) Også virker den jo mer moderne for meg som er vant med E39, så det er jo også digg. 

 

9 minutter siden, awt skrev:

 

Takker! :) 

Ja, du sier noe der. Har liksom det meste man trenger. Har dog lyst å ettermontere sportsseter, gjerne i skinn. Vet du om man må trekke strøm og slikt da, eller om det er plug and play? Med tanke på at de har elektrisk justering av sidestøtten.

Også tenkte jeg å få ettermontert cruisekontroll, men det er jo en enkel sak. Og når jeg får de to på plass så heves jo inntrykket betraktelig :) 

Antennen har jeg tenkt på selv! Rask og enkel fiks som gjør at den ser veldig mye ryddigere ut. Vinge hadde også vært tøft om jeg fant en billig. Da får den ikke så tomt og rundt utseende bak. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil ha blåtann og A2DP streaming integrert mener jeg å tro at det Fiscon-kitet jeg installerte på Minien er identisk med det som passer i din bil. Jeg har samme display framme som du har (professional). Så lenge du har optisk inngang bak burde det gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal ha det i bakhodet. Foreløpig bruker jeg bare AUX-inngangen. Er jo uansett bare originalkomponentene som står i, samt ingen sub eller noe, så spiller ikke noe høyt eller mye uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fahad skrev:

 

Mange takk, Fahad! Får satse på det :D 

2 minutter siden, magneten skrev:

 

Takktakk! :) Ja, er faktisk det! Morsomme biler. Skjønner veldig godt nå hvorfor folk investerer i 135i og lignende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...