Gå til innhold

Coilovers Til e46 Sedan


EspJoh97
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg må bytte støtdempere på bilen. Er en e46 320i sedan 1999 modell. Og ettersom jeg alikevel må bytte støtdempere rundt hele, så tenkte jeg at jeg likegjerne kunne bytte til coilovers. Har lite peiling på det her, så lurer på hva jeg trenger av verktøy og utstyr? Og om noen har noe anbefalinger til hvordan coilovers jeg burde kjøpe? Helst noen som ikke er så dyre og funker bra, og som man kan justere høyden på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærklemmer til å avlaste fjæren foran er nok det verktøyet som kreves utover standard sortiment av skrallesett, fastnøkler og skrutrekkere.

Anbefaler bytte av tårnlager foran ved montering av coilover og da slipper du også å bruke fjærklemme og kan klare deg med basisverktøy.

Lowtec har en del sett til denne bilen i forskjellige prisklasser og jeg kan anbefale Lowtec HiLOW 9.2 til denne bilen. Komfortabelt sett som er TÜV godkjent og veldig fleksibel på høydejusteringen.

Vi i Autobua skaffer dette og og vi har god erfaring med dette settet på E46.

http://autobua.no/understell/justerbare-senkesett/bmw/e46/sedan-coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Remi Berg skrev:

Fjærklemmer til å avlaste fjæren foran er nok det verktøyet som kreves utover standard sortiment av skrallesett, fastnøkler og skrutrekkere.

Anbefaler bytte av tårnlager foran ved montering av coilover og da slipper du også å bruke fjærklemme og kan klare deg med basisverktøy.

Lowtec har en del sett til denne bilen i forskjellige prisklasser og jeg kan anbefale Lowtec HiLOW 9.2 til denne bilen. Komfortabelt sett som er TÜV godkjent og veldig fleksibel på høydejusteringen.

Vi i Autobua skaffer dette og og vi har god erfaring med dette settet på E46.

http://autobua.no/understell/justerbare-senkesett/bmw/e46/sedan-coupe

Takk for svar :) Vil helst ikke legge så mye penger i det, tenkte maks 3000-4000kr. Har kosta på bilen nok nå, så tenker jeg å selge snart. Er ute etter noe som ikke er så dyrt og som funker bra nok til vanlig bruk. Lurer også på hva som menes med feks 30/30? Er det antall millimeter bakkeklaring foran og bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, EspJoh97 skrev:

Lurer også på hva som menes med feks 30/30? Er det antall millimeter bakkeklaring foran og bak?

Dette beskriver hvor mye et senkesett senker i mm i forhold til standard høyde på bilen. Om bilen har sportsunderstell vil senkesettet senke mindre ettersom bilen er lavere enn standard.

30/30 senker 30mm foran og bak, mens f.eks 60/40 senker 60mm foran og 40mm bak.

Denne sammensetningen brukes på senkesett som ikke er justerbar i høyde.

Høydejusterbare senkesett får en litt annen betegnelse. F.eks. 20-60/10-50 som betyr at senkesettet kan justeres ned 20-60mm foran og 10-50mm bak innenfor lovverket, men en del høydejusterbare sett klarer å senke mer enn hva som er oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...