Gå til innhold

girkassebytte


chissa85
 Share

Anbefalte innlegg

Min erfaring fra eldre BMWer er at 4 og 6 sylindrete motorer har forskjellige girkasser. Er usikker på om dette gjelder E46 og.

En bilkompis kjøper kanskje en M52TUB28 motor og kasse av meg pga oppgradering. I så fall vil hans E39 M52TUB20 automatkasse være tilgjengelig for en rimelig sum. Bilen er blitt fint kjørt i årevis og kassen fungerer helt fint. Meg bekjent skal E46 og E39 kassene være like når de har Steptronic.

Kassen befinner seg i Stavanger og det finnes flere fraktalternativer.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Eirik Viste said:

Min erfaring fra eldre BMWer er at 4 og 6 sylindrete motorer har forskjellige girkasser. Er usikker på om dette gjelder E46 og.

En bilkompis kjøper kanskje en M52TUB28 motor og kasse av meg pga oppgradering. I så fall vil hans E39 M52TUB20 automatkasse være tilgjengelig for en rimelig sum. Bilen er blitt fint kjørt i årevis og kassen fungerer helt fint. Meg bekjent skal E46 og E39 kassene være like når de har Steptronic.

Kassen befinner seg i Stavanger og det finnes flere fraktalternativer.

Hilsen Eirik.

det høres bra ut :) hvor mye skal du ha for kassen og når er den tilgjengelig? jeg har familie i stavanger så det er ingen problem. 

mvh

christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Hawkon88 said:

Sjekk at elkontakter går overens når du bytter fra en annen modell. Jeg gjorde den blemmen når jeg skulle sette kasse fra e36 i e34.

ok takk for tipset. du har ikke peiling om kassen fra 318 e46 passer i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på stående fot. Da må du sjekke delenummer opp mot hverandre, men likevel kan kontakten være forskjellig.

Sannsynligvis står nummeret på kassen din, ellers er det et kjapt googlesøk. 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, Hawkon88 said:

Ikke på stående fot. Da må du sjekke delenummer opp mot hverandre, men likevel kan kontakten være forskjellig.

Sannsynligvis står nummeret på kassen din, ellers er det et kjapt googlesøk. 

takk for hjelpen. jeg har lest at det er flere som sier at den passer på google men jeg vil ikke gjøre ett bomkjøp. eneste nummeret jeg finner på kassen er hvilken type olje den skal ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte deg ut. Får du til å ta et bilde av skiltet på kassen og eventuelt stikket for kontakten? Jeg kan ta bilde av min M52TUB28 kasse, så ser vi om de er like i alle fall. Hvis du har den mellomstore flensen vil min passe passe og. Kompisen som vil ha min motor og kasse har vært på ferie og jeg har ikke fått avtalt med ham enda.

Eirik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...