Gå til innhold

Min nye F31, 320d Xdrive - Estoril Blau Metallic - Welt levering, Vossen og KW V1!


Anbefalte innlegg

Hoi!! :)

Etter noen uker i tenkeboksen ble jeg enige med frua om at vi skulle slå til å bestille oss en ny bil, Valget endte på en 320d Xdrive LCI, loaded med det meste man får av ekstra utstyr, inkludert M-Performance deler som blir montert når bilen er ankommet! 
Min gode, trofaste 330 ble solgt i November, så henger litt på etterskudd med innlegget! 
Tanken var egentlig ny 330, men ettersom jeg sjeldent har brukt for så mye motor, og bilen som regel blir kjørt av kona, tenkte jeg å prøve 2-literen. 190HK virker helt greit selv om jeg kommer til å savne den deilige 6-er lyden som var i E91´n! 
Farge valget falt på Estoril blå metallic da det har vert drømme fargen min siden jeg så den for noen år siden, i tillegg passer de sorte M-Performance delene som gir litt kontraster. :)

Som bonus, gjorde jeg en liten vri for bil leveringen å valgte å ta en Welt Delivery, med tanke på at jeg aldri stoler på transportørene som kommer med bilene. Jobber på Ford/BMW, så har stadig fått med meg små skader som kommer under transport. Blir ikke det samme om bilen må lakkes på før utlevering, syntes nå jeg.

Planlagt utlevering på Welt er 7. April 2017, klokken 10.50, å gjett om jeg gleder meg! :)

Kommer et utfyllende reise brev fra start til stopp når jeg har hentet bilen! :)

Her kommer utstyrs listen som jeg valgte ut;

337 M Sportspakke 

21C LMfelg Mdobbelteke Orbit-grey 442 19" 

481 Sportsseter foran 

4FT Int.trim fin.Alu,finely brushed lengthwise 

w.highlight trim fin.Black highgloss

5A1 Tåkelys LED 

710 M Sportsratt i skinn m. blå kontrast søm 

715 M Aerodynamikkpakke 

760 Individual Shadow Line, høyglans 

775 Individual antrasitt taktrekk 

7LF Model M Sport

3AA Takreling matt sort 

493 Oppbevaringspakke 

508 Park Distance Control (PDC) fram og bak 

552 Adaptive LED lykter 

563 Lyspakke 

5DF Active cruise control med Stop&Go 

ZCY 100 Year Edition 

248 Oppvarmbart ratt 

3AG Ryggekamera 

431 Aut. avblendbare innvendige speil 

5AC Fjernlysassistent 

5DC Nedfellbare hodestøtter bak 

609 Navigasjonssystem Professional 

654 DAB+ radio 

ZIP Innovasjonspakke 

5AG Lane Change Warning 

5AL Active Protection 

5AS Driving Assistant 

610 Head-Up Display 

6WA Instrumentkluster med utøket innhold 

ZLP Loungepakke 

322 Comfort Access 

402 Panoramasoltak i glass 

417 Solgardiner for sidedørene bak 

688 Harman Kardon høyttalersystem 

ZNN Navigationspakke 

6AK ConnectedDrive Services 

6AP Remote Services 

6NW Telephony with wireless charging 

Ekstrautstyr, fabrikkmontert

1CA Fabrikkode 

2NH M Sportbremser

2TB Sport-Automat 

2VL Variabel sportstyring 

302 Alarmsystem 

3AC Tilhengerfeste 

420 Solbeskyttende ruter 

430 Automatisk avblendbart sidespeil førerside 

459 Elektrisk setejustering 

4M5 BMW Individual Skinntrukket instrumentpanel 

5DL Surround View 

6UH Traffic Jam Assistant 

8AW Norsk instruksjonsbok 8TH Speed Limit Information

Apple CarPlay forberedelse

 

 

Skjermbilde 2016-11-20 kl. 17.19.46 kopi.jpg

Endret av 330_Simonsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, sluquet skrev:

Gratulerer med nydelig bil! Litt nysgjerrig på hvordan utleveringen fungerer, får du den på norske skilt? Hva koster det? Gjerne send meg en PM dersom du ikke vil skrive om det i tråden :)

Nei, den står nok ikke klar på Welt med norske skilt. Planlegger du å hente din selv? Skal mest sannsynlig ned å hente en M2 sammen med en kamerat i august/sept. Har hørt at man kan slippe unna med en del leveringskostnader ved å hente selv, men har ikke fått sjekket opp dette nøye nok enda.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Eivind320x skrev:

Nydelig bil du har bestilt. Er litt misunnelig på deg, men skal nok ha meg en F31 snart :D

bare en liten ting. Estoril fargen har blitt litt mørkere enn da den først kom ;) 

Takk for det! :D
F31 med facelift har jeg fått sansen for, så det blir kanon! 

Jepp, har lagt merke til det. Liker best den oppdaterte fargen da man kan få et råere resultat ved lakkpleie.

25 minutter siden, sluquet skrev:

Gratulerer med nydelig bil! Litt nysgjerrig på hvordan utleveringen fungerer, får du den på norske skilt? Hva koster det? Gjerne send meg en PM dersom du ikke vil skrive om det i tråden :)

Takk, takk! :)

Jo, det skal du få greie på. Kan ta det her om det er flere som lurer. 

Når du bestiller bilen kan du velge utlevering på Welt. Dette gjøres kun i spesielle måneder og starten er fra April ca. Da det er vinter i EU og bilene kommer på sommerdekk. Man får 3 valg på hvordan levering man ønsker;

- Compact - 7000,-
- Premium - 8900,-
- Premium + - 11500,- 

Alle prisene er pluss moms. 

Bilen blir registrert med Import skilter som man kan kjøre på å 2 uker. Disse har forsikring og leveres til din trafikkstasjon når bilen blir registrert i Norge. 

I prisene får man litt forskjellige ting som fks guidet tur på fabrikken med gratis inngang til museet og gratis lunsj. Den dyreste pakken inkluderer også full tank og en litt mere detaljert levering på et privat rom. :)

Leveringskostnadene  slipper man unna, men man tjener ikke noe spesielt på å ta denne turen, da man må booke fly, hotell, båtreise hjem og drivstoff, så tror det går litt opp i opp. Derimot at man får en fantastisk opplevelse og et helt spesielt minne fra leveringen på Welt gjorde at valget var enkelt! :D

Kommer til å ta mye bilder og lage et skikkelig reise brev om hvordan leveringen gikk på Welt! :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evenol skrev:

Nei, den står nok ikke klar på Welt med norske skilt. Planlegger du å hente din selv? Skal mest sannsynlig ned å hente en M2 sammen med en kamerat i august/sept. Har hørt at man kan slippe unna med en del leveringskostnader ved å hente selv, men har ikke fått sjekket opp dette nøye nok enda.

Har egentlig ikke tenkt tanken før jeg så denne tråden, men det kunne jo vært artig. Spiser opp litt av de 2000 km man skal kjøre rolig gjør det også :-)

 

56 minutter siden, 330_Simonsen skrev:

Takk for det! :D
F31 med facelift har jeg fått sansen for, så det blir kanon! 

Jepp, har lagt merke til det. Liker best den oppdaterte fargen da man kan få et råere resultat ved lakkpleie.

Takk, takk! :)

Jo, det skal du få greie på. Kan ta det her om det er flere som lurer. 

Når du bestiller bilen kan du velge utlevering på Welt. Dette gjøres kun i spesielle måneder og starten er fra April ca. Da det er vinter i EU og bilene kommer på sommerdekk. Man får 3 valg på hvordan levering man ønsker;

- Compact - 7000,-
- Premium - 8900,-
- Premium + - 11500,- 

Alle prisene er pluss moms. 

Bilen blir registrert med Import skilter som man kan kjøre på å 2 uker. Disse har forsikring og leveres til din trafikkstasjon når bilen blir registrert i Norge. 

I prisene får man litt forskjellige ting som fks guidet tur på fabrikken med gratis inngang til museet og gratis lunsj. Den dyreste pakken inkluderer også full tank og en litt mere detaljert levering på et privat rom. :)

Leveringskostnadene  slipper man unna, men man tjener ikke noe spesielt på å ta denne turen, da man må booke fly, hotell, båtreise hjem og drivstoff, så tror det går litt opp i opp. Derimot at man får en fantastisk opplevelse og et helt spesielt minne fra leveringen på Welt gjorde at valget var enkelt! :D

Kommer til å ta mye bilder og lage et skikkelig reise brev om hvordan leveringen gikk på Welt! :)
 

Takk for utfyllende svar! Er såpass sent på høsten / tidlig vinter for min del så da tror jeg slår fra meg tanken, tenkte ikke på det med dekk. Tror jeg heller tar en tur til ringen til våren når bilen er innkjørt for å la den strekke litt ordentlig på beina. 

 Gleder meg til å se bilder, skal følge med på tråden din :-)

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sluquet skrev:

Har egentlig ikke tenkt tanken før jeg så denne tråden, men det kunne jo vært artig. Spiser opp litt av de 2000 km man skal kjøre rolig gjør det også :-)

 

Takk for utfyllende svar! Er såpass sent på høsten / tidlig vinter for min del så da tror jeg slår fra meg tanken, tenkte ikke på det med dekk. Tror jeg heller tar en tur til ringen til våren når bilen er innkjørt for å la den strekke litt ordentlig på beina. 

 Gleder meg til å se bilder, skal følge med på tråden din :-)

Tenkte det selv at jeg får kjørt inn bilen på den turen og testet den litt på Autobahn. :)

Var på ringen i Fjord og det kan absolutt anbefales. Utrolig flott plass og turen på ringen var helt vill! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Gratulerer med flott bil! Jeg styrte selv unna diesel på min nybestilling, men ser jeg kanskje burde organisert henting på Welt. Det får bli neste gang. :wink: 

Virkelig en lekker bil!

Takk for det. :) 

Var så fornøyd med diesel sist at vil gjerne ha dette igjen. Hadde sikkert vært annerledes om jeg hadde bodd i Oslo eller noe sånt. 

Welt leveranse er konge, noe alle interesserte burde gjøre en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, 330_Simonsen skrev:

Takk for det. :) 

Var så fornøyd med diesel sist at vil gjerne ha dette igjen. Hadde sikkert vært annerledes om jeg hadde bodd i Oslo eller noe sånt. 

Welt leveranse er konge, noe alle interesserte burde gjøre en gang. :)

Hehe, jeg var også happy med min 120d, men fant ut at det skilte såpass "lite" opp til 330i at jeg nå gikk for det.. Følte jeg kom greit ut av det, bil er et tapsprosjekt samme hva. :P Har vært på Welt to ganger, men å få bilen der hadde vært gøy, for deretter å kjøre hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, andreaskarm skrev:

BMW Welt er vertfall ett must for BMW interesserte. Gratulerer med ny bil. Du har noe å glede deg til :-) 

Helt klart. 

Takk for det! :D

20 minutter siden, fupsaker skrev:

Hehe, jeg var også happy med min 120d, men fant ut at det skilte såpass "lite" opp til 330i at jeg nå gikk for det.. Følte jeg kom greit ut av det, bil er et tapsprosjekt samme hva. :P Har vært på Welt to ganger, men å få bilen der hadde vært gøy, for deretter å kjøre hjem!

Fra 320d? 

Om du vil, send meg gjerne en PM om hva du måtte ut med ca for bensin versjonen. Jeg har hørt på Diesel og det var utrolig stort hopp mellom 320 og 30. :)

20 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med pen bil! Estoril blå er nok min favorittfarge på disse bilene også blant standardfargene. Tanzanite blå som en god nr. 2. Blir kjekt å følge med denne framover :)

Takk for det! :) 

Blå er litt spesielt men denne fargen er bare helt perfekt. :) 

Er forøvring enig i at Tanzanite er pen den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...