Gå til innhold

E90 akutt servosvikt - over natta


Yph / Daniel
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Parkerte igår kveld min E90 320d 2005mod, etter å ha vært å handla mat. Alt funka fint. Imårres når jeg skulle på jobb var det fritt for servo. Kjennes nesten ut som den jobber mot meg til tider. Over humper kjenner man at rattet lever sitt eget liv. På peilepinnen til olja er det ca. halvveis opp på det nederste trinnet. Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm høres litt ut som mulig defekt aksel i pumpe, men vansklig og si 100% over internett sjekk link og se om det kan være dette. Er det LUK pumpe så er sannsynligheten høy. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem løst. Når servoen ikke funka, så rygga jeg bilen en halvmeter bak for å se at det ikke var masse servoolje under, evt. om det lå en reim/reimdeler der. Det var det ikke. Åpna panseret, så at multireima gikk rundt, og konstaterte at det ikke var reima som var problemet. På lørdag skulle jeg sjekke pumpa, og til min store overraskelse var aircondition på multireima, og servopumpa på egen reim. Aldri vært borti dette før på de bilene jeg har skrudd på. Kjøpte ny reim, problem løst. #flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...