Gå til innhold

Er E60 LCI verdt det kontra pre-LCI?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Snart er det på tide for meg å oppgradere E39'en til en E60. Jeg skal ha 525D eller 530D og har budsjett på cirka 130k. Men av og til popper det opp en og annen LCI-bil med sekserdiesel til en 150-160k+. Med tanke på at en helt fin 525D pre-LCI koster rundt 100-120k, så er det ganske stor prisforskjell. Greit, man får penere dørpaneler, lykter, tøffere girspak, knappstart i stedet for nøkkel og oppgradert iDrive. Kanskje også litt mindre elektriske problemer? Men er det så mye mer enn det? Spørsmålet mitt er da om LCI er verdt de ekstra pengene? Mye av det man får i LCI kan jo ettermonteres relativt greit i pre-LCI. Og hvis jeg da finner en fin pre-bil med mye utstyr til 40-50k mindre enn en av de billigste LCI'ene på markedet som da sikkert har høy km og lite utstyr, er det kanskje ikke verdt det?

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at lci er verdt ekstra penger, men hvor mye ekstra det er verdt er det største spørsmålet? Riktig ekstrautstyr er uansett det viktigste på en e60/61 synes jeg, men synes lci oppgraderingen gjør at bilen virker litt mer moderne. Men mulig man ikke er helt objektiv når man eier en lci modell selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg riktignok ikke prøvd en lci. Men må si meg rimelig fornøyd med en pre-lci. Eneste irriterende er den jævla idrive-møkka, at man ikke kan stille varmeapparat som på E39, eller at man ikke ser temperaturene i dashen. Mulig dette er oppgradert på lci for alt jeg vet :P komfortmessig har jeg ingenting å utsette på bilen vs e39. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare de aller første E6x som har Diamantnøkkel. Får startknapp på Pre-LCI også. :)

Men f.eks med tanke på trim så ville det vel vært bedre med Pre-LCI om du går for 525D.

Og om LED stripene på balyktene ryker så må man vel ha ny lykt, mens på Pre-LCI er det jo bare vanlige pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Kanskje litt barnslig å tenke sånn, men synes det er kult å ha startknappen framfor vanlig nøkkel. Gir mye mer moderne inntrykk med en gang :P Hvorfor er det bedre med trim av pre-LCI? Er LCI uten commonrail ellerno? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startknapp var jo sånn vi anså som en ting racerbiler hadde når vi var liten så, ja jeg ser den :P

525D LCI deler girkasse med 520D LCI mener jeg å huske, og de tåler ikke så mye moment i forhold til kassen på 525D Pre-LCI. Er i hvertfall sånn jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, DanielStance skrev:

Startknapp var jo sånn vi anså som en ting racerbiler hadde når vi var liten så, ja jeg ser den :P

525D LCI deler girkasse med 520D LCI mener jeg å huske, og de tåler ikke så mye moment i forhold til kassen på 525D Pre-LCI. Er i hvertfall sånn jeg har forstått det.

Stemmer det at 520D og 525D i LCI deler samme girkasse, har fått smake på den. Mens 530D og 535D deler samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2017 at 11.52, DanielStance skrev:

Startknapp var jo sånn vi anså som en ting racerbiler hadde når vi var liten så, ja jeg ser den :P

525D LCI deler girkasse med 520D LCI mener jeg å huske, og de tåler ikke så mye moment i forhold til kassen på 525D Pre-LCI. Er i hvertfall sånn jeg har forstått det.

525d LCI kan vel trimmes til naermere 300 hk? Det må da vaere bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, S. Gunstad skrev:

525d LCI kan vel trimmes til naermere 300 hk? Det må da vaere bra?

Hvis du leser innlegget rett over fra clevion så deler 520d og 525d lci samme girkasse, noe som ikke er veldig gunstig for trimming. Så klart kan det gjøres, men de fleste dropper dette, da girkasse havari ikke er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 525da lci med 197hk går mer enn godt nok og har finere gange enn pre face 2.5 motoren.

En Lci er verdt pengene helt klart. Men det ligger jo en Lci 525d manuell til 130k eller noe på finn nå? Hadde vært løp å kjøp om det var meg! Chip i tillegg så har man noe som drar fra det meste, billig :)Godt med luksus og plass også :) prefacen har for masse tullefeil og bare sånn som de innvendige dørhåndtakene irriterer meg. Så at Lci er 50-70k dyrere er den helt klart verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...