Gå til innhold

BMW X3 E83 plass


BMW 4 EVER
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er litt på jakt etter "ny" BMW igjen etter å ha vært borte alt for lenge (1år). 

Var å så på en E61 men der var det litt for mye å gjøre med karosseri messig og litt andre ting å tang. Ser at hvis jeg skal gå en E61 med M pakke under, over og inni begynner det fort å koste mye penger i forhold til hvilken stand jeg ønsker å ha bilen i. Jeg ønsker å holde meg under 100.000 for å ha bil uten lån. Ser nå at X3 ligget jo godt an i pris i forhold til kilometer stand, årsmodell osv. Vet at de sliter med koksing i motor, knekte bakfjærer, vibrasjonsdemper osv, men det ser jeg ikke på som en voldsom utfordring som x BMW mekaniker. Ser for meg å ta av innsuget å rengjøre, programmere bort egr, swirl flaps kitt og ny vibrasjonsdemper så er nok mye gjort. Har funnet en med ok km stand, panorama tak, sort taktrekk, sport pakke, sport understell, xenon lys, hi fi pakke osv. Det jeg lurer på oppi alt dette er om noen her inne har hatt/har en slik bil og har unger. Vi har en på 3 og en på 7. Vi bruker kun forover vendt bilstol til begge. Hvordan blir det med plass til en voksen person baki? Vi pleier å ha med svigermor på ferier så er litt greit at det er ok plass til alle sammen. E61 er muligens breiere uten at jeg har sett på data, men der er jo også baksete designen annerledes og mye av baksetet går vekk i sidestøtte ser jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det som var tanken. Har 2 stoler i dag i en avensis stv 2012 modell og det går greit. Har 2 stoler som ikke bygger så alt for mye i bredden. Så vidt jeg har lest er X3 1460mm i baksetet, mot avensis som er 1390mm (målt) så har 7cm mer i x3 hvis dette stemmer. Har nettopp snakket med en tidligere kollega av meg som har en x3 så blir test i hannes bil i morgen, så får vi se hva dommen blir etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en Britax bakovervendt barnestol med base for hun som er 9mnd og en Maxi Cosi Rodi til hun på 7år i vår e83. Det ble ikke mye plass til overs i midten. Har også kjørt med 2x Maxi Cosi. Heller ikke da var plassen i midten noe å skryte av. Hadde ikke villet tilbringt tiden min på en ferietur der iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okey. Får se hva jeg finner ut av i moegen. Ser ut som de maxi cosi bygger litt i bredden? Britax som vi har er relativt smale, og jeg tenkte å ha stolene ved siden av hver andre. Altså slik at 1 av de sitter i midten. Er jo 3 punkt sele der også, så burde ikke være noe problem med det. Da blir det grei plass i Avensis'en som er 7 cm smalere enn X3. Men tester i morgen å ser hva resultatet blir. Alternativet blir kanskje en X5 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F48 har B47 som er N47 under ny bokstav. Gjenstår å se om de har fått orden på register problemer osv.  So what is this new B47 engine like? Well one thing is for sure, it isn’t much different than its predecessor, the four-cylinder in-line, 1995 cc, common rail injection engine with a single turbocharger, the turbine geometry is variable though.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dingo83 skrev:

Ved slike behov er sikkert X5 tingen. Ellers er nye X1 F48 bedre på plass enn nåværendes X3.

TS har spesifisert at han ønsker å bruke 100.000.- på dette bilkjøpet.

F48 og X5 havner neppe i denne kategorien...

 

Til TS.

E83 er ingen storlaster, har hatt både E61 og E83, førstnevnte opplevdes større og noe bredere, selvom det kommer litt ann på forsetene, selv hadde jeg komfortseter i E61 - disse er fantastiske, men svært store = mindre plass til de bak. E83 er noe mindre, dessverre er BMW heller ikke kjent for å være Superbísh.

Så ønsker du 2 barneseter og plass til en voksen bak for 100k og det må være BMW, blir det vel en gammel 7ér, evt en preface E53?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å sett på E61 og har selv hatt E60 og kjenner godt til disse(har og vært BMW mekaniker i 7 år). E61 har vel mer "bøtte" seter bak i forhold til X3 og X5 som er mer flat i setebunn bak. Om det har noen særlig betydning er jeg noe usikker på. 7 serie har jeg veldig lyst på, men har behov for stasjonsvogn. Har sett på en 2003 X5 med bra utstyr som jeg har planer om å se på. Den koster riktig nok litt mer en de 100.000 jeg har planer om å bruke, men vil ikke bli store lånet igjen på bilen etter at Avensis'en er solgt. Det MÅ jo ikke være BMW sånn sett men er jo lysten på BMW som er ganske høy. Klarer ikke helt å se for meg en "råflott" CR-v, Outlander, pajero o.l. utenfor. Da vil jeg heller ha en gammel X5  :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.3.2017 at 22.05, Ron Jeremy skrev:

TS har spesifisert at han ønsker å bruke 100.000.- på dette bilkjøpet.

F48 og X5 havner neppe i denne kategorien...

 

Til TS.

E83 er ingen storlaster, har hatt både E61 og E83, førstnevnte opplevdes større og noe bredere, selvom det kommer litt ann på forsetene, selv hadde jeg komfortseter i E61 - disse er fantastiske, men svært store = mindre plass til de bak. E83 er noe mindre, dessverre er BMW heller ikke kjent for å være Superbísh.

Så ønsker du 2 barneseter og plass til en voksen bak for 100k og det må være BMW, blir det vel en gammel 7ér, evt en preface E53?

 

Han skrev KANSKJE X5. Du som ikke kan lese, gå og legg deg før du kverrulerer meg ;)

 

Endret av Dingo83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...