Gå til innhold

BMW E39 525D Individual


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått hentet meg en bruksbil. Skulle kjøpe en e36 og jeg begynte å lage tråd på den, men pga en annen fyr som bydde over meg og selger virket "useriøs" så fikk jeg ikke den. Men heldigvis fikk jeg hentet meg en e39 istedenfor og angrer ikke et sekund. 

Litt info og utsyr om bilen:

Bmw 525D 2003 modell

193.000km 

Automat

Innfellbare speil

Stor navi pakke

Webasto (som fungerer utrolig nok!)

Telefon tilkobling med bluetooth (orginalt)

Svart strøkent skinn

xenon

Hengerfeste

Pdc forran og bak

Stor kjørecomputer 

 

Dette er det jeg kommer på nå i farten. Planen med bilen er ikke så veldig mye. Den er å strøken stand, og som sagt, så er dette en bruksbil. De små planene er å bytte over til m-sport ratt, sette på noen fine felger (M-paralell, style 32) eller noe i den duren. Også tenker jeg å sette på 15mm senkefjører etterhvert. Skal ikke skam senkes da det er bruksbil.

nye e39 5.jpg

nye e39 4.jpg

nye e39 3.jpg

nye e39 2.jpg

nye e39 1.jpg

Endret av kjelljakob97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått bestilt meg AGR/EGR termostat og vanlig termostat til bilen. Den ikke blir skikkelig varm. Varierer fra 60-75 grader. Har lest litt rundt og ser ut som at det er standard at EGR termostaten ryker. Så da blir det en ny update når delene er kommet og skal monteres. Monterer først EGR termostaten da denne er enklest å bytte og det mest sannsynlig denne som er gåen :D 

Legger ved et bilde av den nydelige motoren 🙌🏽

image.jpeg

Endret av kjelljakob97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lurer på om noen kan ha peiling på dette, jeg er ny når det kommer til disse motorene. Når den står i Park og jeg ruser den opp på 2000 omdreininger, så begynner motoren så smått og riste. Kan det være motorfester? :/ Også når jeg står helt i ro og gir på litt, så lager den en "knake" lyd. høres ut som det kommer fra girkassen. Høres ikke alvorlig ut men utrolig irriterende haha. Om noen har noe erfaring med dette så gjerne gi en lyd :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg merker ingenting under kjøring. Er kun når jeg står i ro. Og for eksempel at jeg skal kjappe meg ut av en rundkjøring og gir flat pedal når jeg står i ro, så kommer den lyden. Om jeg tar det rolig, så er det ingen antydning til lyd. Skal se om jeg får filmet noe, men tviler på jeg klarer å få fram lyden skikkelig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti med E39 2003 modeller! Helt på kanten av moderne multimedie løsninger i disse bilene. Som ferdig aux du fant ser jeg :) Forut for sin tid med stor navi og kjørecomputer rundt denne tiden tenker jeg. Fungerer navigasjonen greit, og er det mulig å kjøpe relativt ferske kartpakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mk4 navienhet og bestilte nettop 2017 kartpakke. Med fotoboks varsling og alt. Kostet 200kr så gjenstår å se om den fungerer. 

Skal ikke ta over tråden til kjell her men kan fortelle at bilen også har orginal bluetooth til tlf som faktisk fungerer ganske greit med voicecontrol og alt :)  Imponerer meg at de hadde slikt i 2003 på en bil som ble designet på 90 tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, salnes34 skrev:

Jeg har også mk4 navienhet og bestilte nettop 2017 kartpakke. Med fotoboks varsling og alt. Kostet 200kr så gjenstår å se om den fungerer. 

Skal ikke ta over tråden til kjell her men kan fortelle at bilen også har orginal bluetooth til tlf som faktisk fungerer ganske greit med voicecontrol og alt :)  Imponerer meg at de hadde slikt i 2003 på en bil som ble designet på 90 tallet. 

Får man sånne kartpakker til de eldre enhetene da? 740en min er jo 1999 mod, men syns kartet virket å være ganske oppdatert de 2 gangene jeg prøvde det. I hvertfall utover i Åsane og videre oppover. Men kan godt være at jeg bare innbiller meg at det ikke er så forferdelig lenge siden det ble bygd nytt der ute :lol:
----------------------------------

@kjelljakob97 Den 318tdsen din er vel ikke tilfeldigvis en svart touring?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...