Gå til innhold

Slette airbag feilkode


herman111
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! 
Jeg har en BMW E46 2003 mod der airbag lampa lyser.. lampa begynte å lyse etter jeg tok av dørtrekket og airbagen på passasjersiden når jeg skulle bytte ruteheisen, og jeg glemte selfølgelig å koble fra batteriet før jeg begynte. Har nå kjøpt meg diagnoseutstyr av merket Carly, men jeg får ikke slettet feilkoden. Har sjekka så den er plugget inn ordentlig.. Men kan airbagen ryke av at jeg bare plugger den fra å til igjen? Dette skjedde for rundt 5-6mnd siden, og jeg mener og har lest at viss lampa har lyst lenge så må man reise på BMW verksted for å få fjerna lampa.. kan dette stemme? 

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om dørtrekket skal ha noe å si da. Har du stått på kne i passasjersetet eller lagt noe skarpe gjenstander der? Brudd på sensor i passasjersetet (den som føler om det sitter noen i setet) er en vanlig årsak til at airbaglampa lyser. Har den feilen på min e39 og det skal fikses en dag jeg får tid 😊

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Usikker på om dørtrekket skal ha noe å si da. Har du stått på kne i passasjersetet eller lagt noe skarpe gjenstander der? Brudd på sensor i passasjersetet (den som føler om det sitter noen i setet) er en vanlig årsak til at airbaglampa lyser. Har den feilen på min e39 og det skal fikses en dag jeg får tid 😊

Er ødelagt sensor i setet også men det ble fiksa idag ( kjøpe motstand på eBay, som gjør at airbagen er aktiv selv om ingen sitter der) 

Har tatt diagnose og det kommer opp airbag i passasjerdør 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gabz skrev:

Kan jo være at airbagen må byttes ut da, hvis lampen ikke går vekk. Har side-airbager fra E39 liggende om det er samme delenummer. 

Skal få prøvd med airbag fra annen e46 så skal jeg se om jeg får sletta den da 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...