Gå til innhold

Bækkmann's 530D F10 M-Sport - Solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Ny bil på gården
Da har en ny BMW inntatt gårdsplassen, og jeg er storfornøyd! Det ble litt av en forandring å gå fra E39 til F10. Bilen føltes veldig stor til å begynne med, men man blir godt vant etter noen mil. Liker at jeg føler meg litt hjemme i forhold til E39 interiøret. Alt stemmer! Mange av knappene har lik plassering, og interiøret er igjen skikkelig førerorientert. En verdig storebror :) 

Jeg hadde tre krav ved innkjøp av ny bil. Rekkesekser, Bensin, og 3-Liters motor. 2 av 3 krav ble oppfylt, men ble overbevist da jeg prøvekjørte bilen. Diesel drar godt det også! Kjøpte bilen hos en bilforhandler 5 minutter unna da jeg ved en tilfeldighet oppdaget den på finn.no. Behagelig å kunne beskue bilen skikkelig før kjøp. Måtte derfor ''ta en titt'' noe som endte i kjøp. Fort gjort!

Planene for bilen er vel rett og slett og bruke den. Noe ettermontering blir det selvfølgelig! :P Har lyst til å dra på langtur til Tyskland mot sommeren. Men har ikke kommet så langt i planleggingen enda. Bilen skal uansett nytes, og brukes for det den er verdt!

Har ikke lest meg opp godt nok ang. enkelte retrofits. Leser jo litt rundt, og komfortsetene er tydeligvis noe av det beste som finnes av sitte komfort. Om dette er noe som lar seg ettermontere relativt greit, så kan det hende at jeg finner på det også. Ønsker gjerne info ang. dette :) Enkelte ting synes jeg koster mer enn det smaker også. Ikke like enkelt å skaffe deler når F10 er såpass ny enda.

Generell info

  • 2011 Mod 530D
  • Sedan
  • Sportsautomat
  • Spacegrau Metallic - A52
  • 143.000Km

 

Utstyrsliste

Spoiler

Options

1CB Co2 Content  
2NC M L.-a.w. Double Spoke 350 M/18",mt  
2PA Locking Wheel Bolts  
2TB Sport Automatic Transmission  
2VH Integral Active Steering  
230 Eu Specific Additional Equipment  
258 Runflat Tyres  
3AC Trailer Tow Hitch  
3MB Individual Ext.line Alu. Satinated  
320 Model Designation, Deletion  
337 M Sport Package  
4B9 Int.trim Finishers Alum.high Finish  
415 Sunblind For Rear Window  
416 Sunblinds  
428 Warning Triangle  
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d  
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory  
464 Skibag  
465 Through-load System  
481 Sport Seats F Driver/front Passenger  
494 Seat Heating F Driver/front Passenger  
496 Seat Heating For Rear Seats  
502 Headlight Washer System  
508 Park Distance Control (pdc)  
522 Xenon Light  
524 Adaptive Headlights  
534 Automatic Air Conditioning  
536 Auxiliary Heating  
6FL Usb-/audio Interface  
6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph  
6UH Traffic Information  
6VC Control Combox  
609 Navigation System Professional  
644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf.  
677 Hifi System Professional  
698 Area-code 2  
704 M Sport Suspension  
710 M Leather Steering Wheel  
715 M Aerodynamics Package  
775 Individual Roof-lining Anthracite  
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months  
8SM Vin, Visible From Outside  
8TF Active Protection For Pedestrians  
8TG Anti-theft System  
8TL Daytime Lights Front And Rear Aktiv  
8TN Daytime Driving Lights Selectable B  
8V2 Sticker Ncap Nied/dean/schwed  
842 Cold Climate Version  
850 Add Fuel Tank Filling For Export  
853 Language Version English  
863 Europe/dealer Directory  
885 Swedish / On-board Documentation  
896 Daytime Lights Function  

 

Planer

(x) Utført

(-) Ikke utført

(/) Vurderes

 

(x) M-Performance Nyrer i sort

(x) Nye Skilt

(x) Sorte N-Merker

(x) LCI Ramme rundt iDrive skjerm

(x) M-Performance Front leppe

(x) M-Performance Hekkspoiler

(x) BMW Apps

(x) Kartoppdatering 2017

(x) Shadowline

(x) Sorte detaljer rundt blinklys

(x) 6WA Speedometer

(x) Felger

(x) Ambient Lightning

(x) LCI M-Sport Ratt

(x) M-Performance Diffuser

(x) Velour Gulvmatter

(-) Soft Close

(-) Snap-In Adapter iPhone

(-) Ratt med varme

(/) BMW Online

(/) Ryggekamera

 

Bilder

Tok noen bilder i dag for anledningen. Her er bilen slik som jeg kjøpte den, ved untak av M-Performance nyrene. Beklager møkkete bil, men det måtte bli slik da snøen smelter for fullt her oppe i trønderland.

 

58d70eb6f1e07_BMW530DF10Front.thumb.jpg.0c6117776a685116f40566c95c0aabcd.jpg

58d70ec467c34_BMW530DF10Side.thumb.jpg.48bfa5b5226ce8c80875a91db186f068.jpg

58d70ecd661f5_BMWBakskr.thumb.jpg.2337566309fb06e9aca1a657b48b0a95.jpg

58d70ed4a725b_BMWBak.thumb.jpg.3bf07ebc9b9ad74a8d7a442c4dec818d.jpg

58d70edd63596_BMWFrersete.thumb.jpg.32e97b7d206f5d3e743ab33d2aae71e0.jpg

58d70ee779b1f_BMWInterir.thumb.jpg.70c1d699aa56e5c51bb23391291ffba4.jpg

 

Gleder meg til det tørker opp litt. Da blir bilen sendt på spa-weekend hos en kompis. Det blir bra! :D 

 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden! :) Så du lå ut E39en på Finn for en stund siden, regner med den ble solgt :P

Flott bil du har kjøpt deg! Med rett (diesel) motor også ;) De er veldig gode å kjøre disse bilene.

Er det noe stor sak å bytte til LCI M-Sport rattet på F1x? Syns det er det peneste rattet man får på nye BMW. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Lenge siden jeg har vært aktiv her inne, men leser stort sett hver dag! :) E39'en ble solgt ja! Den lever videre den heldigvis. Jeg fikk liksom ikke ro i sjela etter å ha kostet på bilen utallige summer. Men noen bomkjøp gjør vel alle.

Ang. bytte av ratt så tror jeg ikke det er store saken nei. Jeg har større problemer med å svelge prisen på rundt 8.000 kr. Også må jeg ha ny airbag i tillegg. Uff :P 

Men finner jeg et ratt med Gir hendler og varme til en så fornuftig pris som mulig så slår jeg sikkert til kjenner jeg meg selv rett. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bækkmann skrev:

Takk takk! Lenge siden jeg har vært aktiv her inne, men leser stort sett hver dag! :) E39'en ble solgt ja! Den lever videre den heldigvis. Jeg fikk liksom ikke ro i sjela etter å ha kostet på bilen utallige summer. Men noen bomkjøp gjør vel alle.

Ang. bytte av ratt så tror jeg ikke det er store saken nei. Jeg har større problemer med å svelge prisen på rundt 8.000 kr. Også må jeg ha ny airbag i tillegg. Uff :P 

Men finner jeg et ratt med Gir hendler og varme til en så fornuftig pris som mulig så slår jeg sikkert til kjenner jeg meg selv rett. :D 

Ser den :) Ja bomkjøp vet jeg litt av hvert om :P Har vel gjort tidenes bomkjøp selv :P

Ah så alt passer greit over? Ikke sånt tull som på eldre BMW. Men ja 8 lapper var litt av en pris haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, DanielStance skrev:

 

Så vidt jeg vet så skal det være plug & play. Må vel bytte slepering om jeg skal ha rattvarme da. Ellers ok! :D 

Måtte innom tråden din å se nå. Du kan uansett glede deg over at den bilen der blir helt konge etterpå! Det er ikke mange 740'er å se på veien nå for dagen. Følger denne nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Gabz skrev:

 

 

18 minutter siden, Fahad skrev:

 

Takk for gratulasjoner! :) Ja, har tenkt å ha sorte detaljer hele veien. Men har ikke heelt bestemt meg ang. leppa og hekkspoiler. Synes jo egentlig at svart er rått, men litt redd for at det ser litt pålimt ut? :| Blir sikkert bra når resterende detaljer er sorte også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bækkmann skrev:

 

Takk for gratulasjoner! :) Ja, har tenkt å ha sorte detaljer hele veien. Men har ikke heelt bestemt meg ang. leppa og hekkspoiler. Synes jo egentlig at svart er rått, men litt redd for at det ser litt pålimt ut? :| Blir sikkert bra når resterende detaljer er sorte også :) 

Performance leppa gjør fronten komplett etter min mening. Når det gjelder hekkspoiler så anbefaler jeg enten M Performance eller high kick 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fahad skrev:

 

Jeg har vel bestemt meg når det gjelder spoiler :) Delenummer 51628049268. Dette er M-Performance eller? Bruker delekatalogen til Koed for å finne fram, men denne ligger ikke under M-Performance kategorien :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bækkmann skrev:

Jeg har vel bestemt meg når det gjelder spoiler :) Delenummer 51628049268. Dette er M-Performance eller? Bruker delekatalogen til Koed for å finne fram, men denne ligger ikke under M-Performance kategorien :o 

Nei, det her er vanlig M Sport spoiler. Slik ser M Performance spoiler ut: 

177278.jpg

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bækkmann skrev:

 

Takk for det! Jada, active steering er utrolig stilig. Bilen virker litt fastere i fisken i svingene syns jeg :) Får mer selvtillit i svinger. Litt vel mye til tider kanskje :D 

 

Så vidt jeg vet gjør ikke integral active steering at bilen blir fastere, men det gjør svingradiusen kortere. Sikkert stor fordel i parkeringshus. Den påvirker også kjøreegenskapene i svinger, da bakhjulene svinger samme vei som forhjulene, i hastigheter over 60 km/t mener jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bækkmann changed the title to Bækkmann's 530D F10 M-Sport - LCI M-Sport ratt på plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...