Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Sjekket raskt på dekkonline 225/40-19 som jeg bruker. Hankook S01 er faktisk dyrere enn både  PS4,  Asymmetric 3, Hakka Black og Sportcontact 6.

Tenkte jeg skulle prøve Asymmetric 3 neste gang. Eller så blir det PS4. Vil se om jeg finner noe mer støysvakt enn PSS til den mindre støyisolerte F30en... :roll:

Vredestein Ultrac Vorti utgår med glans da de ser bøttestygge ut på sidene. Er helt enig med @Evopower sitt nerdetingutsagn ;)

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stonescream skrev:

Står noen helt nye Bridgestone Potenza s001 på min F34 på 19" felgene og på ny asfalt må jeg si de er stille å kjøre med, men på gammal asfalt er det mye rumling i mine ører.

Har ikke så mye å sammenligne med dessverre.

_947407579.jpg

jeg har de samme dekkene fra Bridgestone, de er håpløse på gammel asfalt. Så jeg vurderer å sprøyte skum i hjulbuene og noen områder rundt for å få vekk den rumligen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe dempemateriale fra en gang jeg monterte nye høyttalere på gamlebilen og når jeg kjørte hjem var det faktisk på tanken om det ville hjelpe å legge noen striper på innsiden av hjulbuene.

 

Noe a la dette, men virker jo litt drastisk å måtte gjøre slikt på en "ny" bil...

http://www.dynabel.no/bilstereo/tilbehor/dempematter/gladen-aero-neoprene-04-m2

 

trist egentlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Stonescream skrev:

Jeg har noe dempemateriale fra en gang jeg monterte nye høyttalere på gamlebilen og når jeg kjørte hjem var det faktisk på tanken om det ville hjelpe å legge noen striper på innsiden av hjulbuene.

 

Noe a la dette, men virker jo litt drastisk å måtte gjøre slikt på en "ny" bil...

http://www.dynabel.no/bilstereo/tilbehor/dempematter/gladen-aero-neoprene-04-m2

 

trist egentlig.

 

 

Tror jeg hopper glatt over Bridgestone..

Men ja, samboern mente faktisk at vår forrige bil, e91 var bedre lydisolert. Men mener det var i hovedsak pga runflat.

Håper det blir mye bedre med nye dekk! Men kjører fortsatt på vinterdekk, så klager ikke på det nå.

@gregus lydisolerte sin F80 M3 i hjulbuene og i dørene, så det er ikke et ukjent problem. Men om man går for en 5er så vil jo det være mye mindre problematisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte faktisk opp med å kjøpe dekk hos Bavaria her til E91'en da de kom best ut på pris. Når jeg sjekka pris på dekk hos Bavaria til svigers' F34 kunne ikke Bavaria levere annet enn RFT på det tidspunktet. Nå har nok kanskje det endra seg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gorg skrev:

Fått tilbud :

Hakka Black 2 for 10 458 hos BMW i Bodø

Hakka Black 2 for 12 713 hos Vianor i Bodø

Continental     for  11 464 hos Dekkmann (u/NAF medlemskap)

 

Har du hørt om dekkmann har andre enn conti? Her nede skaffer dem det du ønsker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ahj skrev:

Har du hørt om dekkmann har andre enn conti? Her nede skaffer dem det du ønsker :) 

Nei, men tror ikke de er noe billigere enn BMW på Nokian. Får nok 10% rabatt på prisen fra dem, pga BMWCCN 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.4.2018 at 17.13, papertiger skrev:

Hva tenker du om stjernemerkede dekk, Ref. Den pågående diskusjonen i en annen tråd her på forumet vedr slitasje på fordelingskassen.

Den diskusjonen må ha gått forbi i det stille.. link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - 100000 km! Ekstralys??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...