Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Reisebrev del 4:

Etter informasjon og oppdeling i grupper så startet vi med kjøring.

Første del var bremsing med hinder. Akselerasjon til 70-80 og så brems. Ganske lik elgtesten på glattkjøring i Norge.

Slet litt med å bremse litt for tidlig, var visst litt ivrig :P Her kjørte vi med M140i og 120d

Del to var slalom og det gikk ganske greit. Power, lift-off, turn, osv. Kjørte også her med M140i og 120d mener jeg.

Del tre var å kjøre på en isbane, type sirkel for å lære å drifte. Jeg kunne det visst passelig bra fra før av, men bakhjulskjøring hang fortsatt i litt. Se video :) Her kjørte vi bare med M140i, herlig liten bil med deilig lyd :D Endte med "perfect" fra instruktøren! Tror heller ikke så mange ble bedt om å kjøre andre veien midt i driftinga, hørte ikke om noen andre som gjorde det.  

 

Del fire var å kjøre Figure 8, eller egentlig to 8 tall. Og det gikk ganske greit det også. 

Instruktøren sa noe som "I can see that this comes easy to you" Ligger klipp av det på den fremhevede storyen min på Instagram.

Etter det var det tre eller fire forskjellige rallybaner (varianter) vi kjørte med 430d, 330i, 340i, M140i. 

Legger ut video av det senere.

Likte aller best å kjøre M140i og 340i. Disse var jo mest motorsterk og hadde kjappest respons når man trengte "POWER"! Merket en del forskjell på 340i og 330i, at den sistnevnte ikke reagerte så hurtig. Nok kraft til å drifte, men når man kom igjennom en sving og hadde sluppet gassen så kom ikke det nødvendigvis raskt nok tilbake. Ellers en herlig bil! 

Nivået på instruktørene var utrolig høyt, og lærte masse av de. Sitter igjen med en fantastisk opplevelse, mange nye bekjentskaper og masse ny lærdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, fupsaker skrev:

Passelig misunnelig på denne turen, Runar. :wink: 

Ja, det skjønner jeg godt :D Får du muligheten til noe lignende må du definitivt gjøre det!

Og hvis man ikke sender inn søknad på konkurranse slik som jeg vant så vinner man ikke heller. Var visst noen hundre søknader, men litt ymse innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Gorg skrev:

Ja, det skjønner jeg godt :D Får du muligheten til noe lignende må du definitivt gjøre det!

Og hvis man ikke sender inn søknad på konkurranse slik som jeg vant så vinner man ikke heller. Var visst noen hundre søknader, men litt ymse innhold.

Jeg har aldri sett det var en konkurranse, så tips meg neste gang. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_MG_7385

 

Bilde fra konkurransen helt på slutten av dagen.

Vi fikk en helt ny bane og vi fikk ikke noe annet enn instruksjoner fra sjåfør underveis, så det var nesten som å kjøre litt i blinde.

Jeg mistet litt tid da jeg bremset for tidlig ved en 180 graders sving og tok ene kjegla på slalomen.. Var 68 hundredeler fra 1.plassen og ville vært først om det ikke skjedde -_- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - 100000 km! Ekstralys??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...